استانی 16:16 - 30 شهریور 1393
رضایی:
بیرجند- خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه باید شرایط موجود اشتغال استان حفظ شود،گفت: در حال حاضر 17 هزار بیکار در خراسان جنوبی وجود دارد.

وجود 17 هزار بیکار در خراسان جنوبی/ شرایط موجود اشتغال حفظ شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی رضایی ظهر یکشنبه در کارگروه اشتغال استان با بیان اینکه در حال حاضر 17 هزار بیکار در خراسان جنوبی وجود دارد، افزود: این مشکل بزرگی در استان است که باید با تلاش همه مسئولین حل شود.

رضایی ایجاد اشتغال را از اولویت‌های اول دولت یازدهم دانست و افزود: بالاترین نرخ بیکاری در شهرستان طبس وجود دارد.

وی با بیان اینکه هدف کارگروه اشتغال استان بررسی وضعیت اشتغال استان است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم که سطح اشتغال در استان حفظ شود.

وی تصریح کرد: طی پنج ماه نخست سال جاری  پنج هزار و 500 فرصت شغلی در کاریابی های  استان ایجاد شده است که تنها هزار نفر جذب شده اند و در این راستا باید تلاش شود که فرصت های شغلی در استان افزایش یابد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان جنوبی متذکر شد: دغدغه اصلی ما حفظ وضعیت موجود اشتغال در استان است که باید در راستای اشتغال بیشتر در جامعه، اعتبارات بیشتری جذب شود.

لزوم برنامه ریزی برای ایجاد اشتغال پایدار  در استان

وی با بیان اینکه در حال حاضر نرخ بازپرداخت تسهیلات بانکی در استان بالا است، افزود: دستگاه های اجرایی ظرف دو روز آینده طرح های اشتغالزایی خود را برای دریافت تسهیلات معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه اشتغال امید ما به مشاغل خانگی است، بیان کرد: هم اکنون بانک ها به مشاغل خانگی راحتر تسهیلات پرداخت می کنند که باید مشاغل خانگی را به عنوان مشاغل پشتیبان در نظر گرفت.

رضایی اظهار کرد: باید در استان به دنبال اشتغال نو و کارآفرین باشیم چرا که ظرفیت شغل های موجود به حد سقف خود رسیده اند و در این رابطه با مدیریت جهادی می توان به نتایج خوبی دست یابیم.

وی تاکید کرد: در زمینه اشتغال پایدار در استان برنامه ریزی شود.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: باید در بخش کشاورزی با توجه به خشکسالی های اخیر تلاش کنیم که اشتغال موجود حفظ و یا در زمینه صنایع تبدیلی اشتغالزایی ایجاد شود.


4763452
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است