استانی 12:57 - 28 مهر 1393
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از اعزام هیئت تجاری این استان به منظور آشنایی بازار مواد غذایی به مسکو خبر داد و گفت: این اعزام در راستای افزایش تعاملات تجاری، بازرگانان صورت گرفته است.

اعزام هیئت تجاری گیلان به مسکو

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی منتظری ظهر امروز در نشست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در آستانه 29 مهر روز ملی صادرات اظهار کرد: صادرات غیرنفتی مهم‌ترین محرک تولید و عامل بزرگ در عدم وابستگی به درآمدهای نفتی و ایجاد ثبات اقتصادی غیر متکی به نفت است.

وی افزود: باید با نگرشی مسئولانه به تولید محصولات صادرات‌محور نقش تولید و صنعت را در افزایش سهم آن در بازارهای فراملی افزایش داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، صادرات محصولات تولیدی هر کشور را هویت ملی آن کشور عنوان کرد و گفت: ارزش سهم صادرات در افزایش تراز تجاری و افزایش ارزش پول ملی ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه قضاوت و نگرش مصرف کننده خارجی بر کالای هر کشوری می‌تواند ضامن بقا و یا عدم بقای آن کالا در بازار باشد، تصریح کرد: ارتقای کیفیت و تولید ناب محصولاتی که با هدف ارائه به بازارهای بین‌المللی و فراملی انجام می‌شود، حائز اهمیت است.

منتظری تولید محصول مطلوب و صادرات تولیدات بهینه را از مهم‌ترین رسالت هر تولیدکننده و صادرکننده عنوان کرد و گفت: هر تولیدکننده و صادرکننده‌ای باید کالای صادراتی را به منزله هویت ملی، فرهنگی و علمی ایران اسلامی تلقی کند.

وی ایجاد اشتغال پایدار و افزایش سرانه تقاضا برای محصول ایرانی را نیازمند تولید محصول باکیفیت خواند و افزود: تولید محور اصلی پیشرفت و توسعه اقتصادی هر ملتی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نقش این استان در گسترش تعاملات تجاری با کشورهای همسایه را مهم دانست و تصریح کرد: جایگاه گیلان در توسعه روابط اقتصادی با کشورهای اروپایی و حاشیه دریای خزر راهبردی است.

وی با بیان اینکه اکنون بالغ بر 200 واحد صنعتی و تولیدی گیلان قابلیت تولید انواع محصولات صادراتی را دارد، خاطرنشان کرد: گیلان در زمینه صنایع تبدیلی، معدنی، غذایی، دارویی، برق و الکترونیک، شیمیایی، سلولزی و صنایع نساجی قابلیت صادرات دارد.

منتظری با اشاره به اینکه فضای گسترده‌ای با رویکرد دولت در زمینه تجارت ایجاد شده است، یادآور شد: با ایران می‌تواند بازار مطمئن و پرمصرفی برای انواع تولیدات صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدماتی کشور به‌ویژه گیلان باشد.

وی از اعزام هیئت تجاری گیلان به منظور آشنایی بازار مواد غذایی به مسکو خبر داد و متذکر شد: این اعزام در راستای افزایش تعاملات تجاری، بازرگانان صورت گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه گیلان پذیرای هیئت تجاری از آستراخان روسیه است، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون جلسات کمیته پایش تجارت خارجی و کارگاه توسعه صادرات غیرنفتی و نیز جلسات شورای مبادلات مرزی در گیلان برگزار شده است.

وی استفاده حداکثری از ظرفیت‌های صادراتی گیلان را یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت در حوزه تجارت خارجی برشمرد.


4993530
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است