اجتماعی 16:28 - 27 آبان 1398
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران از تشدید نظارت‌ بر عرضه کالاها در سطح استان تهران خبر داد.

تشدید نظارت‌ها بر عرضه کالاها در سطح استان تهران

به گزارش ایسنا، علیرضا قاسمی فرزاد در تشریح مصوبات جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران گفت: هدف از برگزاری این جلسه ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در موضوع نظارت بر قیمت کالاها در سطح استان تهران و تشدید بازرسی‌ها بود.

وی افزود: در شرایط موجود برخی از افراد و واحدهای صنفی ممکن است دست به گران فروشی و یا احتکار کالاها بزنند که برای جلوگیری از وقوع چنین  اتفاقی نیاز بود که هماهنگی‌های لازم میان دستگاه‌های اجرایی و نظارتی صورت بگیرد. در جلسه امروز گزارشی از اقداماتی که ظرف روزهای گذشته صورت گرفته ارائه شد و این اطمینان خاطر داده شده که در عرضه و تامین کالاها وهمچنین نظارت بر توزیع کالاها مشکلی نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: گزارشی نیز در خصوص فعالیت صنوف و همچنین بازار تهران داده شد که مشکلی در این دو بخش هم وجود ندارد. روز گذشته با تهدید  و ارعاب برخی افراد به قصد اغتشاش و بی نظمی برخی مغازه داران برای مصون ماندن کالاهای خود چند ساعتی مغازه‌های خود را در بازار تعطیل کرده بودند که البته پس از چند ساعت فعالیت خود را آغاز کردند. امروز نیز با تامین امنیت بازار، مغازه داران به فعالیت روزمره خود مشغول شدند و هیچ مشکلی در سطح بازار تهران وجود ندارد.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در بخشی دیگری از صحبت‌های خود به ارائه گزارش توسط رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار استان تهران اشاره کرد و افزود: تشدید کنترل و بازرسی در سطح استان صورت گرفته و در روزهای آتی نیز گشت‌های مشترک تعزیرات  حکومتی در سطح مجموعه‌های صنفی استان و شهرستان‌ها مشغول به نظارت و بازرسی در عرضه کالاها خواهند شد تا از هر گونه احتکار و گران فروشی جلوگیری کنند.

قاسمی فرزاد در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش قیمت برخی کالاها گفت: تنها دو قلم برنج  پاکستانی و هندی افزایش قیمت اندکی داشتیم که در راستای حمایت از برنج ایرانی با صلاحدید ستاد تنظیم بازار توزیع این دو برنج نیز محدود شد تا حمایتی از برنج ایرانی داشته باشیم.

وی افزود: ۷۵ هزار تن مرغ در کل کشور ذخیره سازی شده که از این میان ۲۵ هزار تن سهمیه استان تهران است تا اگر احیانا قیمت مرغ در بازار بالا رفت این میزان مرغ به بازار تزریق شود.

وی تاکید کرد: اندک افزایش قیمتی تخم مرغ نیز به دلیل تاثیر افزایش قیمت حمل و نقل بوده است.

وی در خصوص نظارت بر قیمت نان در سطح استان تهران گفت: با توجه به اصلاح قیمت نان اتحادیه مربوطه موظف است که نرخ نامه را به تمامی نانوایان ابلاغ کند و نانوایان نیز باید براساس این نرخ نامه عمل کند و اگر از قیمت‌های اعلام شده تخطی و گران فروشی کنند تاکید ما بر جرایم نقدی است که بازدارندگی بیشتری دارد چرا که تعطیلی نانوایی قطعا برای مردم زحماتی را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام


10296433
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای اسلامی شهر تهران از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها انتقاد کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در رابطه با تخلفات صورت گرفته برای افزایش کرایه‌های تاکسی، گفت: افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دادستان تهران گفت: میزان وصول مطالبات در مرحله تحقیق در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی طی سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت عرصه بازیگری سینما، تئاتر و تلویزیون از اهمیت نقش آموزش و پرورش در تقویت فرهنگ جوانی جمعیت بین کودک و نوجوانمان گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مساحت مورد نیاز برای نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب فراهم نشده و به همین جهت این نمایشگاه امسال در مصلی برگزار خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده کل انتظامی کشور می‌گوید که با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مساحت مورد نیاز برای نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب فراهم نشده و به همین جهت این نمایشگاه امسال در مصلی برگزار خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفتم اردیبهشت ماه، برگزاری رویداد
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: امسال ۵۰۰ دستگاه از اتوبوس‌های شهری اورهال خواهند شد و ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس نیز در خطوطی که مسافران کمی دارند، به شهروندان خدمات رسانی خواهند کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است