اقتصادی 10:33 - 12 اسفند 1393
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی از مختومه شدن ۳ پرونده قاچاق تلفن همراه به ارزش ۵۹۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: ماموران نیروی انتظامی، این سه پرونده را طی یک ساعت و در عملیات‌های مختلف کشف کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صبح یک روز نسبتا سرد و زمستانی است و ساعت 3 صبح را نشان می‌دهد؛ ماموران انتظامی پلیس آگاهی انتظامی استان مرکزی در حال ایست-بازرسی هستند.

جاده خلوت است و ماموران با دقت همیشگی مشغول کارشان هستند که ناگهان یک خودروی پژو نوک مدادی به دستور ایست توجه نمی‌کند و با سرعت بالا اقدام به فرار می‌کند. این خودرو در مقابل خود خودروهای پلیس را می‌بیند اما راننده اقدام به دور زدن و حرکت در جهت عکس سایر خودرو ها می‌کند.

حالا دیگر ماموران چاره‌ای برای متوقف کردن این متخلف ندارند جز اینکه از سلاح استفاده کنند.صدای تیرهوایی به گوش می‌رسد و پس از آن تیر دیگری شلیک می‌شود که لاستیک خودروی سواری را پنچر می‌کند و خودرو پس از مدتی متوقف می‌شود.

هنوز هوا روشن نشده و این کار را برای فرار راننده آسان می‌کند و ماموران پلیس آگاهی موفق می‌شوند جلوی ورود این کالای قاچاق را با به خطر انداختن جان خود بگیرند.‌خودرو حامل 744 عدد گوشی تلفن همراه از برندهای مختلف و 50 کیف تبلت با ارزش ریالی 182 میلیون تومان است.

ماموران هنوز مشغول ضبط کالاهای مکشوفه هستند و خستگی این تعقیب و گریز از تنشان در نرفته که صدای ایست و سوت‌های بلند یکی از ماموران در حال بازرسی را می‌شنوند.به سرعت به تعقیب خودروی پژو پارس می‌پردازند و با تصور اینکه متوجه ایست نشده مجددا فرمان ایست می دهند اما خودرو سرعتش را بیشتر می‌کند.

حالا دیگر ماموران مطمئن شدند که سرنشینان خودور ریگی به کفش دارند.فرمان ایست صادر می‌شود و حتی ماموران سعی می‌کنند جلوی خودرو را بگیرند اما راننده هم شروع به حرکت در جهت عکس سایر خودرو‌ها می‌کند که ماموران ناچار به استفاده از سلاح می‌شوند و با رعایت قوانین مربوطه اقدام به شلیک تیر به سمت لاستیک خودرو می‌کنند.

خودرو متوقف می‌شود اما راننده و سرنشین خودرو فرار کردند و تلاش ماموران برای دستگیری آنها بی‌نتیجه می‌ماند و 936 عدد تلفن همراه که ارزشی بیش از 128 مییون تومان دارند ضبط می‌شود و ماموران نمی‌دانند در همین لحظه تیم دیگری در حال تعقیب یک خودروی آزرا است.

شلیک تیر این خودور را هم متوقف می‌کند و ماموران، خودرو را در 10 کیلیومتری محل ماموریت کشف می‌کنند اما علاوه بر راننده اثری از کالای قاچاق هم نیست.

همه در حال بررسی شرایط هستند که یکی از ماموران فریاد می زند "بیاید اینجاست"؛ چند نفر به سمت صدا می‌روند و 200 متر از خودرو دور می شوند؛ قاچاقچی‌ها قبل از فرار 748 گوشی تلفن همراه به ارزش 280 میلیون تومان در جوی آب مخفی کرده بودند اما ذکاوت ماموران مانع از به نتیجه رسیدن مقاصد شوم آنها می‌شود.

هنوز عقربه‌های ساعت به چهار صبح نرسیده و هوا هم تاریک است اما سه قاچاق بزرگ بدون صاحب متوقف شده است و سوالی که همچنان وجود دارد این است که چرا چنین وضعیتی به وجود آمده و برای حل مساله قاچاق در کشور چه باید کرد؟

سلیمان رزاقی سرپرست تعزیرات حکومتی استان مرکزی در مورد سرنوشت این پرونده گفت: گزارش ضبط کالای قاچاق از سه خودرو در روز 30 دی برای این اداره کل ارسال شد که رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی اراک بلافاصله اقدام به بررسی این پرونده کرد.

وی افزود: در پیگیری‌های انجام شده مراجع مربوطه اعلام کردند همه خودرو‌ها‌ بلاصاحب هستند بنابراین رئیس شعبه رسیدگی کننده با توجه به اسناد و مدارک تخلف را محرز اعلام و با استناد تبصره 5 ماده 20 و تبصره 1 ماده 53 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب سال 1392 حکم به ضبط کالاها و خودورهای مکشوفه حامل این کالاهای قاچاق به نفع ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) صادر کرد و این رای قطعی اعلام شد و لازم الاجرا خواهد بود.


5963566
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر اعلام مسئولان، طرح کهربا(طرح پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی)در شش بانک عملیانی شده که عملیاتی شدن این پروژه و حذف کارت‌های بانکی به صورت فیزیکی آمار کلاهبرداری از طریق دسترسی به اطلاعات کارت‌های بانکی اشخاص به شکل قابل توجهی کاهش پی...
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای اعلام می‌کند برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد. 
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای اعلام می‌کند برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد. 
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: بارش های اخیر در برخی مناطق جنوبی بی سابقه بوده و این بارش ها تا پایان هفته در این مناطق تشدید خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: بارش های اخیر در برخی مناطق جنوبی بی سابقه بوده و این بارش ها تا پایان هفته در این مناطق تشدید خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: بارش های اخیر در برخی مناطق جنوبی بی سابقه بوده و این بارش ها تا پایان هفته در این مناطق تشدید خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۵ هزار واحد مسکونی فرسوده در مرحله نوسازی است که با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت مردمی به مرحله بهره‌برداری رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی گفت: سالانه حداقل ۱۵ تا ۲۰ همت اعتبار با بهره کمتر از ۱۰ درصد باید به توسعه مکانیزاسیون اختصاص یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی ‏- ریالی» را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: از ۴۴۵ روستای بی‌برق در ابتدای سیل در سیستان و بلوچستان مشکل ۳۸۰ روستا رفع شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است