گوناگون 15:01 - 09 شهریور 1394
زمانی که فردی بیمار می‌شود، تمامی ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن وی، مصرف و سیستم دفاعی فعال‌تر می‌شود که برای تقویت آن، بدن به مواد غذایی مناسب نیاز دارد.

 دوران بهبودی کمی زمان بر است و در این مدت فرد دچار کم آبی می‌شود و احساس ضعف و خستگی می‌کند؛ به ویژه زمانی که می‌خواهد کارهای فیزیکی یا ذهنی انجام دهد. بنابراین باید تمام ویتامین‌های لازم و مواد مغذی از دست رفته جبران شود تا فرد بتواند سلامت خود را به دست بیاورد.

به گزارش سایت «MSN» این امر به خصوص پس از یک بیماری ویروسی یا عفونت باکتریایی اهمیت بیشتری دارد زیرا سیستم دفاعی بدن مجبور است سخت‌تر کار کند.

علاوه بر آن آنتی بیوتیک قوی که فرد باید مصرف کند باعث ضعیف شدن بدن نیز می‌شود. اما مواد غذایی که باعث بهبودی سریع پس از یک بیماری می‌شود به شرح زیر است؛

این میوه با افزایش گلبول‌های قرمز، انرژی مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند.

این میوه غنی از ویتامین C و B کمپلکس است و انرژی بدن را تأمین می کند و مانع از خستگی می شود.

میوه‌جات

میوه‌ای پرانرژی و غنی از منیزیم، پتاسیم و مواد مغذی دیگر است. این میوه سرشار از قند طبیعی مانند ساکارز، گلوکز و فروکتوز است.

غنی از ویتامین C است و ۹۰درصد آن را آب تشکیل می دهد بنابراین از بی آبی بدن پیشگیری می کند و میزان انرژی بدن را افزایش می دهد.

از آنجا که هیچ میوه‌ای به اندازه انبه انرژی زا نیست به آن لقب پادشاه میوه‌ها را داده‌اند. این میوه استوایی غنی از فولات، کلسیم، فسفر، روی، پتاسیم، ویتامین C و B کمپلکس است.

  • مغز میوه و میوه‌های خشک

بادام، بادام هندی، بادام زمینی، کشمش، خرما و ... انرژی مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند. بنابراین روزی یک مشت از آن را مصرف کنید.

منبع:


6986252
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است