بین‌الملل 04:26 - 06 خرداد 1401
وزیر امور خارجه انگلیس ضمن رد پیشنهادات اخیر درباره توافق صلح میان روسیه و اوکراین گفت نباید «خشونت روسیه» را با مماشات پاسخ داد.

مخالفت انگلیس با توافق صلح روسیه و اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه پیشنهادات اخیر درباره توافق صلح میان روسیه و اوکراین را «مماشات» و «عقب‌نشینی» توصیف و آن را رد کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، تراس در نشست جهانی اقتصاد در «داووس» گفت: «نباید خشونت روسیه را با مماشات پاسخ داد. نباید اجازه دهیم درگیری در اوکراین طولانی و به طور فزاینده‌ای دردآور شود».

وزیر امور خارجه انگلیس گفت: «باید برای تضمین برتری اوکراین از طریق کمک نظامی و تحریم [روسیه] بی امان تلاش کنیم. اکنون زمان آن نیز که پا را از روی پدال گاز برداریم».

ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه از همتای اوکراینی خود درخواست کرده بود، نواحی از دست رفته در جنگ با روسیه را واگذار کرده و با مسکو توافق صلح امضا کند. این پیشنهاد که با واکنش تند «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین همراه شد، چند روز پیش بار دیگر توسط «هنری کیسینجر» وزیر خارجه اسبق آمریکا نیز تکرار شد.

این بار زلنسکی تاکید کرد که درخواست کیسینجر از این کشور برای واگذاری بخشی از خاک خود جهت دستیابی به توافق صلح با روسیه، شبیه تلاش برای راضی کردن آلمان نازی در دهه ۱۹۳۰ است.

او در ادامه اظهاراتش خواستار تشدید تلاش‌ها و عدم عقب‌نشینی در برابر روسیه شده و بدون اشاره به جنایات انگلیس در طول تاریخ مدعی شد: «همه ما باید از تاریخ درس بگیریم. دموکراسی و آزادی باید بر خودکامگی و خشونت پیروز شود».

تراس که در این سخنرانی بر لزوم تشدید تحریم روسیه تأکید کرده بود، هم‌زمان مسکو را به «استفاده از گرسنگی به عنوان اسلحه» متهم کرد و گفت: «روسیه تلاش می‌کند از کل جهان باج بگیردو نباید بگذاریم موفق شود».

این در حالی است که پیش‌تر «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، تحریم‌های غرب را عامل ایجاد بحران در زنجیره‌های جهانی غذا دانسته است.

 پسکوف در نشستی خبری گفت، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با این ارزیابی سازمان ملل موافق است که جهان با بحران غذا مواجه است و این شرایط ممکن است موجب قحطی شود.

سخنگوی کاخ کرملین افزود: «روسیه همواره یکی از صادرکنندگان قابل اتکای غلات بوده است. مشکل از ما نشأت نمی گیرد. منبع این مشکل که جهان را به سمت گرسنگی می‌برد، تحریم‌ها هستند و همچنین کسانی که تحریم علیه ما وضع کرده‌اند».

«دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه نیز پیش‌بینی کرد، تحریم‌های اعمال شده توسط غربی‌ها به فروپاشی جهان آمریکا محور منجر خواهد شد.

انتهای پیام/


11574638
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا قطعنامه ارائه‌شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد ضمن ادامه هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی، موفق شده تلفاتی به آنان وارد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزرای امور خارجه اروپا برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دادگاه لاهه علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کاخ سفید می‌گوید که آمریکا و رژیم صهیونیستی مشغول گفتگو در مورد حمله احتمالی این رژیم به شهر رفح در جنوب غزه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم در داخل دچار اختلافات زیادی است، ولی نباید این مسئله را علنی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیشاپیش از رای منفی کشورش در جلسه شورای امنیت خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک رسانه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش داد که ارتش آمریکا هزاران موشک را پس از حمله ایران به اسرائیل ارسال کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در خصوص تحریم‌های جدید علیه کشورمان، به گستردگی مقیاس حمله ایران علیه اسرائیل اذعان کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه الجزایر تأکید کرد که زمان عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد فرا رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده چین در سازمان ملل خواستار برقراری آتش‌بس در غزه و عدم حمله زمینی به شهر جنوبی رفح شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است