ورزشی 13:01 - 29 فروردین 1394
طباطبایی:
سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ میزان محرومیت سه بسکتبالیست مرتکب به دوپینگ را دو تا چهار سال و ورزشکار والیبالیست را احتمالا شش ماه تا یک سال اعلام کرد.

بسکتبالیستهای دوپینگی 2 تا 4 سال محروم می‌شوند

دکتر رامین طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در رابطه با حکم سه بسکتبالیست و یک والیبالیست متهم به دوپینگ، اظهار کرد: این چهار ورزشکار تا یکم اردیبهشت ماه فرصت دارند تا اگر اسناد و مدارکی برای دفاع از خود داشته باشند، ارائه دهند. البته اگر این چهار ورزشکار نمونه B درخواست ندهند، حکم نهایی آنها سه‌شنبه هفته‌ آینده یکم اردیبهشت ماه با تشکیل جلسه شورای صدور رای اعلام خواهد شد. البته میزان محرومیت ورزشکار والیبالیست به دلیل مصرف دگزامتازون نسبت به سه ورزشکار بسکتبالیست کمتر خواهد بود و اگر بررسی شود که بدون آگاهی و با مشورت مربی این دارو را مصرف کرده است، به احتمال زیاد محرومیتی برای وی به دنبال نخواهد داشت.

وی با بیان این نکته که امسال نمونه گیری‌ها هوشمندانه و به صورت کیفی خواهد بود، اضافه کرد: از آنجا که در قوانین جدید وادا در سال 2015 تاکید زیادی برای انجام نمونه گیری‌ها به صورت کیفی شده است، ما نیز به تابعیت از این قوانین انجام فعالیت‌های خود را از ابتدای سال 94 براساس کیفی سازی قرار دادیم و تمام تلاشمان بر این است تا نمونه گیری‌ها را هدفمند کنیم. اگر چه امکان دارد درصد نمونه های مثبت افزایش پیدا کند، اما به هر شکل کیفیت کار برای ما مهم‌تر از کمیت خواهد بود تا ورزشکاران اگر مکمل یا دارویی مصرف می‌کنند با دقت عمل بیشتر و براساس تجویز پزشک این کار را انجام دهند تا از حیثیت تیم ایران در میادین بین‌المللی و جهانی دفاع کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ همچنین از تهیه کارت جیبی برای تمام ورزشکاران حرفه‌ای خبر داد و خاطر نشان کرد: برای آگاهی بیشتر ورزشکارانی که به صورت حرفه‌ای در رقابت‌های لیگ برتر و سطح ملی فعالیت می‌کنند، ستاد ملی مبارزه با دوپینگ یک کارت جیبی برای تمام ورزشکاران تهیه کرده و در اختیار فدراسیون‌ها قرار داده تا ورزشکاران در صورت نبود پزشک نسبت به استفاده از مکمل‌ها و داروها آگاهی لازم را داشته باشند.

طباطبایی تاکید کرد: انجام نمونه گیری‌ها در سال 2015 و از ابتدای سال 94 توسط این ستاد با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود. افسران دوپینگ ما براساس نوع حساسیت بازی و سوابق حرفه‌ای ورزشکار بدون اطلاع قبلی در رقابت‌ها حضور پیدا خواهند کرد و از ورزشکاران نمونه خواهند گرفت. بنابراین ورزشکار باید بداند که هر زمان امکان گرفتن تست توسط افسران دوپینگ وجود دارد.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ همچنین از برگزاری کلاس‌های آموزش دوپینگ برای مربیان و ورزشکاران تمام فدراسیون‌ها توسط این ستاد خبر داد و تصریح کرد: این کلاس بر اساس جدول زمان بندی خواهد بود که اسفندماه سال 93 در اختیار فدراسیون‌ها گذاشتیم و از آنها درخواست کردیم که با پر کردن این جدول، زمان برگزاری کلاس‌ها را برای ستاد مشخص کنند تا در زمان اعلام شده اساتید خود را برای برپایی این کلاس‌های آموزشی راهی فدراسیون‌ها کنیم. این کلاس‌های آموزشی طبق آخرین قوانین مربوط به دوپینگ است که توسط وادا تنظیم و در اختیار ستاد ملی مبارزه با دوپینگ گذاشته شده است.

طباطبایی گفت: تمام تلاش ستاد بر این است تا شاهد حضور ورزشکاران پاک و سالم در میادین بین‌المللی و جهانی باشیم. به ویژه این که امسال سال المپیک است و ورزشکاران باید برای کسب سهمیه در رقابت‌های جهانی شرکت کنند. از تمام فدراسیون‌ها تقاضا داریم این آموزش‌ها را جدی بگیرند و هر چه سریع‌تر زمان برگزاری کلاس‌های آموزشی خود را به ستاد اعلام کنند.

انتها‌ی‌ پیام


6217084
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نخستین دیدار فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا با نتیجه ۹۰ بر ۶۵ مقابل الریاضی لبنان شکست خورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم تیم الاتحاد کلبا امارات احتمال دارد فصل آینده پیراهن استقلال تهران را بر تن کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون والیبال مصطفی کارخانه را به عنوان مشاور عالی فنی خود و دبیر کمیته فنی این فدراسیون انتخاب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نفرات برتر پنج وزن نخست چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز مشخص شدند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم مس رفسنجان با پیروزی مقابل پیکان در ضربات پنالتی راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرجیو کونسیسائو سرمربی تیم فوتبال پورتو قراردادش را تا سال ۲۰۲۸ با این تیم تمدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در اولین روز رقابت‌های جام جهانی پاراتیراندازی که در کره جنوبی در حال برگزاری است، نماینده ایران در ماده تفنگ بادی ایستاده بانوان در جایگاه هشتم قرار گرفت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاروان ووشو ایران موفق به کسب ۲۰ مدال رنگارنگ در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در چین شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاروان ووشو ایران موفق به کسب ۲۰ مدال رنگارنگ در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در چین شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی از صبح امروز پنجشنبه۶ اردیبهشت‌ماه در سالن شهرک نفت اهواز در حال برگزاری است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است