استانی 12:44 - 23 مهر 1398
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: براساس مصوبه ابلاغی معاون اول رئیس‌جمهور تحت عنوان دستورالعمل خرید، فروش، حمل ونگهداری دام زنده در کشور، دامداران استان تا پایان سال‌جاری مهلت دارند نسبت به پلاک کوبی وبیمه دام های خود اقدام کنند.

اجباری بودن پلاک کوبی و بیمه دام سبک و سنگین

به گزارش ایسنا- محمدرضا بندانی افزود: این طرح شامل دامهای سبک (گوسفند و بز) و دامهای سنگین (گاو، گوساله، شتر وگاومیش) می‌شود.

وی تاکید کرد: پس از اتمام مهلت پلاک کوبی هر گونه خرید، فروش و جابجایی دام زنده فاقد پلاک ممنوع است.

این مقام مسئول بیان کرد: بر اساس این ابلاغیه تمامی شرکت‌های حمل و نقل و مباشران حمل دام زنده موظفند پیش از حمل دام زنده اطلاعات ثبت شده در سند حمل مربوطه را با محموله مطابقت دهند و در صورت عدم انطباق از نظر تعداد، نوع دام و مبدا و مقصد و سایر اطلاعات از صدور بارنامه حمل آن خودداری کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با هدف هویت دار کردن دام و اجرای برنامه‌های اصلاح نژادی، طرح پلاک کوبی دام در سیستان وبلوچستان از سال 92 اغاز و تاکنون بیش از ۱۴۰هزار رأس گاو و گوساله و ۴۳هزار نفر شتر پلاک کوبی شده‌اند.

وی از همه دامداران و پرورش دهندگان دام خواست جهت کسب اطلاعات بیشتر و تسریع در امر پلاک کوبی و بیمه دام خود به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس دستور العمل اجرایی هویت دار کردن دام کشور اطلاعات کامل دام  ودامداران در سامانه هویت دام ثبت وبرای دامهای سبک وسنگین یک بارکد ملی ۱۵رقمی داده خواهد شد.

ساخت سه واحد پرورش مرغ گوشتی جدید در چابهار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چابهار گفت: با اعتباری بالغ بر۳۵میلیارد ریال ۳واحدجدید پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت پرورش ۷۰هزار قطعه جوجه در هردوره با۵۰درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت داریم که با به تولید رسیدن این واحد ها ضریب خوداتکایی شهرستان به گوشت مرغ به ۲۱درصد ارتقا خواهد یافت.

به گزارش ایسنا- نورالدین میرلاشاری افزود: در حال حاضر ۷واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت  پرورش ۱۹۰هزار قطعه جوجه در هردوره را داراست.

وی تاکید کرد: نیاز گوشت مرغ شهرستان بالغ بر ۸۴۶۵تن است و فقط ۱۵درصد آن ازمحل تولید شهرستان تأمین شده و بخش عمده نیاز گوشت مرغ چابهار از خارج از شهرستان به این منطقه وارد می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عمده مشکل پرورش دهندگان را مرغ گوشتی نبود واحد تولید جوجه یکروزه در استان ذکر کرد و افزود: برای کاهش هزینه های تولید با توجه به بعد مسافتی شهرستان راه اندازی واحد تولید جوجه یکروزه کمک شایانی به پرورش دهندگان مرغ گوشتی خواهد کرد.

انتهای پیام


10267009
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است