فرهنگی‌هنری 22:19 - 03 مرداد 1393
ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛
برگزاری اختتامیه بیست و دومین نمایشگاه بین الملی قرآن کریم و نامه انجمن نویسندگان کودک و نوجوانان به بان کی مون"مهمترین رخداد‌های ادبیات در هفته گذشته است.

 به گزارشخبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران  درهفته گذشته کتاب‌های "حرف های خوب" اثر کارل نوراک ترجمه مهناز عسگری "دنیا می‌خواد به دنیا بیاد،"اثر "مجید راستی" ،"سیب خورها"،"گلابی خورها "،"تمشک خورها" اثر منوچهر اکبرلو گلدان پشت پنجره اثر نقی سلیمانی و کوگار شیر کوهی "نوشته چستر آرن ترجمه حسین ابراهیمی توسط انتشارات سروش به بازار نشر عرضه شد.



همچنین مراسم اختتامیه بیست و دومین نمایشگاه قرآن کریم برگزار شد. در این مراسم "احمد مسجد جامعی"رئیس شورای شهر تهران از قرآن به عنوان پناه فلسطین یاد کرد.



عصر روز دوشنبه لوازم التحریر جدید شکرستان با حضور حجة الاسلام و المسلمین خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی،محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری ،محمد رضا سرشار رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان و سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزاذت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هتل فردوسی تهران رونمایی شد.



در هفته گذشته انجمن نویسندگان کودک  ونوجوان ایران به عنوان نهادی مستقل و مردمی صدای صلح طلبی و نگرانی نویسندگان را در طی نامه‌ای به گوش بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد رسانه همچنین نخستین نشست تخصصی طنز با حضورشاعران ، نویسندگان و مخاطبان طنز در حوزه هنری تهران برگزار شد، شورای ملی توسعه کتاب سنگاپور و شرکت انتشارات اسکولاستیک برای جایزه کتاب اسکولاستیک 2015 فراخوان دادند.



 هدف این جایزه معرفی نویسندگان ادبیات کودک آسیا و آثاری است که در آن به فرهنگ کشورهای آسیایی پرداخته است.



همچنین توماس برگر ،رمان نویس آمریکایی در سن 89 سالگی در گذشت اثر معروف این نویسنده کتابی با عنوان بزرگ مرد کوچک است.



در هفته گذشته اتحادیه ناشران و کتابفروشان طی بیانه ای ،اعتراض خود را نسبت به پولی  شدن شابک اعلام کرد.



 همچنین در این هفته عنوان شد؛ شرکت سهامی انشارات خوارزمی به مالکیت سازمان تبلیغات اسلامی در می‌آید و این سازمان انتشارات خوارمی را مطابق قواعد انقلاب اسلامی و نه جریان روشنفکری اداره خواهد کرد.



 در هفته گذشته علی جنتی وزیر فرهنگ و اشاد اسلامی دستور داد:محکومیت جنایات صهیونیست که در برنامه های فرهنگی هنری لحاظ شود.



 مدیر اداره کتاب از تمدید 3 ساله پروانه‌های نشر کشور خبر داد.



همچنین بیش از 150 نفر از نویسندگان و شاعران در نامه ای به مادران غزه، همدردی خود را با آنها اعلام  کردند .



در هفته گذشته مهلت نام نویسی بیمه تکمیلی اهالی فرهنگ هنر و رسانه تا 10 مرداد ماه تمدید شد.



انتهای پیام/  




4324986
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری و رونمایی از پوستر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری برگزار و بخش‌های رقابتی، ترویجی و کارگاه‌های این دوره تشریح شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: انتقام سخت مردم ایران از رژیم صهیونسیتی باعث افتخار مردم پاکستان هم شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» افتخاری گفت: ما صدای لحظه‌ها هستیم و رادیو این توان را دارد که به روز و به لحظه صدای خود را به مخاطب برساند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری عوامل برنامه تلویزیونی« به افق فلسطین » صبح امروزدر اداره کل سازمان صدا و سیما برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فرهاد قائمیان گفت: در تدارک برگزاری نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام هستیم و امیدوارم هنرمندان عزیزمان در این عرصه افتخارآفرین باشند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پوستر ویژه به هنرمندی حسن روح‌الامین به مناسبت انتشار سروده‌ای که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات علیه اسرائیل خواندند منتشر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین تجلیل از دست اندرکاران ویژه برنامه‌های قرآنی کشور» به میزبانی فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» چهل‌وششمین جشنواره فیلم مسکو در حالی در پایتخت روسیه در حال برگزاری است که حضور نمایندگان کشور‌های عضو گروه بریکس، جلوه متفاوتی به این رویداد بخشیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پس از آنکه ده‌ها نویسنده نامزد جوایز قلم آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از شرکت در این مراسم انصراف دادند، این انجمن مراسم اهدای جوایز خود را لغو کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آکادمی اسکار قوانین جدیدی را اعلام کرد که بر فیلم‌ها در شاخه‌های بهترین فیلم بین‌المللی، انیمیشن، موسیقی متن و فیلمنامه‌نویسی تأثیر می‌گذارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است