استانی 22:04 - 30 مرداد 1393
ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی در دیدار با سرکنسول جمهوری آذربایجان درتبریز گفت: این استان ازگسترش، پایداری وتعمیق مناسبات و همکاری های مختلف با جمهوری آذربایجان وجمهوری خودمختار نخجوان استقبال می کند.

به گزارش ایرنا به نقل ازسایت اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، ˈ قربانعلی سعادتˈ روزپنجشنبه از حضور سرکنسول جمهوری آذربایجان در ارومیه ابراز خرسندی کرد وافزود: آذربایجان غربی وجوه مشترک زیادی با کشور جمهوری آذربایجان دارد وامیدواریم با تعامل وایجاد بسترهای مناسب، همکاری های میان دو طرف بیش از پیش گسترش یابد.



وی، گسترش روابط فیمابین درسطوح وبخش های مختلف راخواستار شد و افزود: ازمسئولان دوطرف انتظار می رود که برای رفع موانع، گسترش وتوسعه مناسبات فیمابین تصمیمات واقدامات لازم را انجام دهند.



استاندار آذربایجان غربی با تاکید برتکمیل زیرساخت های مرزی درمرز جمهوری خودمختار نخجوان با آذربایجان غربی درپلدشت نیز گفت: در حال انجام فعالیت های گسترده ای برای توسعه زیرساخت های مرزی دراین منطقه هستیم و برای بهبود صادرات ومراودات مرزی فیمابین ازهیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.



وی با تاکید برگسترش تعامل وهمکاری های آذربایجان غربی با کشورهای همجوار نیز افزود: با شکل گیری یک سری جریان های انحرافی درمنطقه توسط دشمنان واستکبار جهانی که قصد تضعیف کشورهای منطقه را دارند ما باید با هوشیاری بتوانیم تهدیدات این جریان های انحرافی را خنثی سازیم.



سعادت به نقش تکنولوژی های جدید درگسترش ارتباطات میان کشورها اشاره کرد و گفت: امروزه با گسترش و پیشرفت تکنولوژی در کسری از ثانیه می توان به تمام نقاط دنیا دست یافت و با آنان ارتباط برقرار کرد و مرزهای جغرافیایی مانع از ایجاد ارتباط بین جوامع مختلف نمی شود لذا باید از این تکنولوژی در جهت توسعه مناسبات فیمابین بهره کافی را ببریم.



** تحکیم وارتقای روابط فیمابین خواسته مشترک دو طرف است



سرکنسول جمهوری آذربایجان درتبریز نیز دراین دیدار از حمایت های استاندار آذربایجان غربی درجهت ارتقای سطح مراودات و توسعه همکاری های متقابل قدردانی کرد وگفت:امیدواریم در سایه تلاش وهمدلی مسئولان دو طرف، سطح روابط وحجم همکاری ها بین آذربایجان غربی وجمهوری آذربایجان افزایش یابد.



ˈعلی علیزادهˈ افزود: دولتمردان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان نیز با توجه به مشترکات و خواسته مردم با کمترین تنش و نگاه سیاسی صرف، سعی می کنند به تحکیم و ارتقای روابط کمک کرده و در این مسیر گام بردارند.



دراین دیدار سرکنسول جمهوری آذربایجان ازاستاندار آذربایجان غربی برای سفر به جمهوری آذربایجان دعوت کرد.



آذربایجان غربی درساحل رودخانه ارس و درمحدوده شهرستان پلدشت با جمهوری خودمختار نخجوان دارای مرز مشترک است.



درمحدوده مرزهای ایران وجمهوری آذربایجان دراستان آذربایجان غربی بازارچه مرزی و گمرک صنم بلاغی فعال است.



581/1859

انتهای پیام /*


4531327
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است