بین‌الملل 22:46 - 12 بهمن 1393
عبدالله دوم پادشاه اردن یکشنبه در گفتگوی تلفنی با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر «حملات تروریستی» پنجشنبه گذشته در سینای مصر را که 30 کشته برجا گذاشت محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ به گزارش خبرگزاری فرانسه دربار اردن در بیانیه ای با اعلام این خبر افزود عبدالله دوم در گفتگوی تلفنی با السیسی «حملات تروریستی که اخیرا بر ضد نظامیان و غیرنظامیان مصری در استان شمال سینا رخ داد و کشته و زخمی شدن شمار زیادی را به دنبال داشت به شدت محکوم کرد.» 
 پادشاه اردن «به رئیس جمهور مصر و خانواده های قربانیان بیگناه این حمله تسلیت گفت و بر همبستگی اردن با ملت و دولت مصر برای پشت سر گذاشتن شرایط سخت کنونی» تاکید کرد. 
در حملات پنجشنبه که به صورت همزمان با خمپاره و خودرو بمب گذاری شده بر ضد مراکز امنیتی شمال سینا صورت گرفت 30 نفر کشته و دست کم 62 نفر دیگر زخمی شدند. 
گروه «انصار بیت المقدس» سازمان تکفیری اصلی در مصر که اخیرا با سازمان دولت اسلامی (داعش) بیعت کرده است مسئولیت این حملات را برعهده گرفته است. 
این خونبارترین حمله در سه ماه گذشته در سینای مصر به شمار می آید. 
اکتبر گذشته نیز حملات خونباری در منطقه کرم القوادیس در شمال سینا صورت گرفته بود که بر اثر آن بیش از 30 نظامی کشته شدند. 


انتهای پیام/

5753636
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جلسه پارلمان اروپا به برآورد خسارات وارده به غزه از آغاز حملات اسرائیل به این باریکه پرداخت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد گور‌های جمعی کشف شده در غزه کار این رژیم نبوده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرویس امنیت فدرال روسیه از خنثی‌سازی یک عملیات تروریستی در غرب این کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» طرفداران جنبش تحریم اسراییل جلسه سهامداران شرکت بیمه طرفدار صهیونیست‌ها را مختل کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دادگاهی در فرانسه مردی را که طی هفته گذشته با ورود به ساختمان کنسولی ایران در پاریس به انجام عملیات انتحاری تهدید کرده بود به ۱۰ ماه حبس تعلیقی محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل نسبت به کشف گور‌های دسته جمعی در خانیونس در جنوب نوار غزه ابراز نگرانی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس نظرسنجی گالوپ، آمریکا در سال ۲۰۲۳ بالاترین میزان افرادی را داشت که برای تامین غذای کافی خود و خانواده‌هایشان با مشکل مواجه بوده اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهوری آذربایجان با اشاره به درک مشترک باکو و ایروان درباره توافق، از نزدیک شدن دو طرف به توافق صلح خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهوری آذربایجان با اشاره به درک مشترک باکو و ایروان درباره توافق، از نزدیک شدن دو طرف به توافق صلح خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پدافند هوایی روسیه از سرنگونی ۱۰۴ پهپاد اوکراینی تنها در یک روز خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است