استانی 14:43 - 02 مرداد 1393
‌معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: مشاغل مزاحم و خطرساز که تهدیدی برای جان و روان شهروندان محسوب می‌شوند، باید از بافت مسکونی شهر خارج شوند.

آتش‌سوزی در انبار روغن شیراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، رمضان امینی پنج‌شنبه دوم مرداد با اشاره به آتش‌سوزی گسترده یک انبار روغن در شیراز تصریح کرد: وجود یک چنین انباری با مواد خطرناک و قابل اشتعالی که در آن نگهداری می‌شده در بافت مسکونی و در مجاورت منازل شهروندان هیچگونه توجیهی ندارد.

وی ادامه داد: و حال باید از مسئولان شرکت نفت پرسیده شود که چگونه اجازه داده‌اند این انبار در بافت مسکونی فعالیت کند.

امینی در عین‌حال گفت: در بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها به صراحت آمده است که شهرداری باید ضمن دادن اخطار، نسبت به انتقال اینگونه واحدها و مشاغل اقدام نماید.

وی، با اشاره به آتش سوزی کارخانه روغن نباتی شیراز در آذرماه سال گذشته افزود: وقوع هر یک از این حوادث یک زنگ خطری را برای همه ما به صدا در می‌آورد، تا نسبت به اتفاقات ناخوشایندی که می‌تواند جان شهروندان را تهدید کند هوشیار‌تر باشیم و تا یک حادثه جبران‌ناپذیری روی نداده است، نسبت به انتقال چنین مشاغلی به خارج از شهر اقدام کنیم.

امینی گفت: نمی‌توان و نباید به بهانه ایجاد شغل و فعالیت اقتصادی جان شهروندان را در معرض خطر قرار داد.

وی تصریح کرد: هم اینک 12 هزار شغل مزاحم در شیراز وجود دارد که انتقال حداقل شش هزار مورد از آنها الزامی و ضروری است.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز، در خصوص آتش سوزی انبار روغن خیابان سفیر شمالی شیراز هم گفت: آتش سوزی در این انبار از ساعت 45 دقیقه بامداد پنجشنبه آغاز شد که به دلیل گستردگی آتش 10 ایستگاه برای اطفای حریق وارد عمل شدند.

وی اضافه کرد: ماموران سختکوش آتش نشانی و دیگر نیروهای شهرداری از ابتدای وقوع آتش سوزی در صحنه حاضر شده و پس از ساعت‌ها تلاش و با استفاده از تمام تجهیزات و امکانات سرانجام موفق شدند در ساعت چهار بامداد آتش را مهار کنند.

وی گفت: پس از آن نیز تعدادی از نیروهای آتش نشانی تا ساعت هفت صبح برای انجام مراقبت‌های بعد از آتش سوزی در محل باقی ماندند.

امینی با بیان اینکه هنوز علت دقیق بروز آتش‌سوزی مشخص نیست، گفت: در این آتش سوزی تعدادی از ماموران آتش نشانی شهرداری شیراز دچار آسیب‌هایی شدند که توسط ماموران اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: این حادثه خوشبختانه تلفات جانی به دنبال نداشت، اما به یک واحد مبل سازی و یک واحد آپارتمانی مجاور این انبار خسارت کلی و جزئی وارد شد.

معاون اجرایی شهرداری شیراز همچنین از همکاری و همراهی مردم، فرمانداری شیراز، نیروی انتظامی که در برقراری نظم و امنیت تلاش بسیاری داشته و همچنین نیروهای اورژانس و پایگاه مقاومت منطقه که در مهار این آتش همکاری داشتند نیز قدردانی کرد.

انتهای پیام


4316560
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است