استانی 14:37 - 03 آبان 1393
مشهد؛
مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان رضوی گفت : نرخ تورم در خراسان رضوی حدود ٣درصد کمتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،مجید نعیمی افزود: این نرخ از مهر سال 92 تا مهر ٩٣ در کشور برابر با 20.6درصد و در خراسان رضوی معادل ١٧.٧درصد بوده است.

وی افزود: همچنین بیشترین رشد در این زمینه مربوط به بهداشت و درمان با ٣١.٣درصد، پوشاک و کفش ٢٢.٦درصد، خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها ١٧.٥درصد و مسکن ١٥.٩درصد است.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان رضوی نرخ مشارکت اقتصادی در بهار٩٣ را ٣٩.٧درصد اعلام و بیان کرد: در تابستان این نرخ ٠.٥درصد کاهش پیدا کرده است.

نعیمی همچنین نرخ مشارکت اقتصادی در کل سال ٩٢ ٣٩.٦ بیان کرد و گفت : نرخ بیکاری نیز در پارسال برای سنین ١٠سال و بالاتر ٧.٩درصد بود که این شاخص در سه ماهه بهار٩٣ به ١٠درصد رسیده است .

وی با بیان اینکه در تابستان٩٣ نرخ بیکاری به ٩.٢درصد تنزل پیدا کرده است، تصریح کرد: این اطلاعات از طریق اجرای طرح نیروی کار از ٢هزار و ٢٤٤خانوار به‌طورمستمر در سال تهیه و آمار به‌صورت فصلی و سالانه اعلام می‌شود.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان رضوی در ارتباط با سرشماری کشاورزی نیز، اظهار کرد: سرشماری کشاورزی از پنجم مهر در ٢٨شهرستان شروع شده است و تا ١٨آبان ادامه دارد .

وی با بیان اینکه ٣٦٠هزار بهره‌بردار در سطح استان وجود دارد که ٩١درصد آن‌ها در روستاها مستقر هستند، اعلام کرد: درمدت سرشماری به ١٣هزار نقطه مراجعه و اطلاعات روی تبلت درج می‌شود.

نعیمی با بیان اینکه از اطلاعات ارائه‌شده برای یارانه استفاده نمی‌شود، تأکید کرد: اطلاعات کاملا محرمانه است و در اختیار هیچ قوه‌ای قرار نمی‌گیرد؛ بنابراین مردم در ارائه آمار همکاری لازم را با مأموران سرشماری داشته باشند

ز./انتهای پیام


5034797
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است