بین‌الملل 11:51 - 01 آبان 1393
در گفت‌وگوی شخصیت‌های سیاسی و امنیتی عراق با فارس تاکید شد
شخصیت‌های سیاسی و امنیتی عراق خواستار حمایت بیش‌تر از بسیج نیروهای مردمی در مقابله با داعش و مجهز شدن سرویس های امنیتی به تسلیحات مدرن شدند.

حمایت از بسیج مردمی در برابر داعش/ تجهیز سرویس‌های امنیتی به تجهیزات مدرن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد، شخصیت های سیاسی و کارشناسان امنیتی در عراق معتقدند وزیران دفاع و کشور در عراق با چالش‌های سختی مواجه هستند که به دو بخش تقسیم می‌شود، نخست مقابله با تهدیدهای تروریستی و دوم تشکیل مجدد کادر مدیریتی وزارتخانه‌های دفاع و کشور و رفع اشتباهاتی که این سرویس‌های امنیتی در عراق با آن روبرو هستند.

«موفق الربیعی»، نماینده پارلمان و مشاور سابق امنیتی ملی عراق در گفت‌وگو با فارس همکاری برای تقویت نیروهای امنیتی و بهبود عملکرد آنها و توجه خاص به حمایت نیروهای داوطلب مردمی از نیروهای دفاع و وزارت کشور را خواستار شد. 

الربیعی گفت: نیروهای امنیتی عراق همچنان از لحاظ حرفه‌ای و انضباط کاری ضعیف هستند و فساد مالی و سوء مدیریت در دستگاه‌های امنیتی این کشور رایج است و از سوی دیگر بخش آموزش و مسلح کردن نیروها در سایه کمبود تجهیزات و توانمندی نیروی هوایی با ضعف هایی روبرو است.

الربیعی با اشاره به اینکه نیروهای داوطلب مردمی در عراق از روحیه بالایی در کمک به نظامیان برای بازگرداندن امنیت به این کشور برخوردارند، گفت: اما متاسفانه سلاح به خوبی در اختیار نیروهای داوطلب قرار نگرفته یا حقوق و دستمزدهای آن پرداخت نمی‌شود بنابراین باید وضعیت آنها به طور جدی ساماندهی شود.

حنین القدو یک نماینده ائتلاف ملی عراق هم در اظهاراتی به خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد گفت: درباره سطح توانمندی دستگاه‌های امنیتی عراق باید واقع بین بود و نقاط ضعف و قوت آن را به خوبی بررسی کرد و در زمینه آموزش و تجهیز نیروها حمایت واقعی به آنها ارائه شود که از جمله این تجهیزات می‌تواند نصب دوربین‌ها و بکارگیری فناوری‌های جدید در شناسایی مواد منفجره باشد؛ امیدواریم انتصاب وزیران امنیتی تاثیری مثبت بر اوضاع عمومی امنیتی در عراق داشته باشد.

«عبدالکریم الجبوری» یک کارشناس امنیتی در بغداد هم تاکید کرد: انتصاب وزیران دفاع و کشور در عراق در سایه توافق سیاسی درباره عملکرد دولت و پشتیبانی‌های منطقه‌ای و بین المللی از عراق در مقابله با گروه تروریستی داعش حجم تهدیدهای تروریستی را که عراق با آن روبرو است، کاهش می‌دهد و به تبع آن تهدیدها علیه منطقه و جهان هم کم می‌شود.

الجبوری افزود:وزیران دفاع و کشور عراق باید نقاط و شخصیت‌های ضعیف موجود در این دو وزارتخانه را شناسایی و حذف کنند تا با دستگاه‌های امنیتی قدرتمند و یکپارچه به مقابله با تروریسم روند نه اینکه شخصیت هایی ضعیف و منحرف در پست‌های کلیدی این وزارتخانه ها آن را به تباهی و شکست سوق بدهند. 

این کارشناس امنیتی همچنین خواستار حمایت همه گرایش‌های قومی و سیاسی در عراق از وزیران کشور و دفاع در مبارزه با تروریسم شد.  


5020818
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات آمریکایی از آماده سازی بسته کمک‌های تسلیحاتی به ارزش یک میلیارد دلار به اوکراین خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد: با جو بایدن، صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به گفته نخست وزیر انگلیس قرار است این کشور هزینه‌های دفاعی خود را به ۲.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور افزایش دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی پنتاگون اعلام کرد ایالات متحده به ماموریت خود برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، به رغم تایید خروج نظامی خود از نیجر، ادامه خواهد داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس گفت: دشمن صهیونیستی پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ، در باتلاق غزه گرفتار شده و مقاومت همچنان ثابت قدم است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آژانس پناهجویان سازمان ملل از واژگونی یک قایق حامل پناهجویان در نزدیکی آب‌های جیبوتی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دادگاه عالی اسپانیا پرونده جاسوسی نرم افزار پگاسوس از مقامات ارشد سیاسی این کشور را بار دیگر بازگشایی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حزب الله لبنان اعلام کرد که چهار پایگاه نظامیان صهیونیست در مناطق اشغالی جنوب این کشور و همچنین شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین را هدف حمله قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده ارشد نیرو‌های اوکراینی از عملیات نظامی تهاجمی روسیه به مناطق غیرقابل پیش بینی در آینده خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جلسه پارلمان اروپا به برآورد خسارات وارده به غزه از آغاز حملات اسرائیل به این باریکه پرداخت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است