گوناگون 16:11 - 29 دی 1395
با عنوان «گاه خرد»؛
«گاه خرد» عنوان اثری است که به کوشش حسین کلباسی اشتری تهیه شده و شامل پرسش و پاسخ های کتبی اساتید فلسفه با رضا داوری اردکانی، چهره ماندگار فلسفه ورئیس فرهنگستان علوم است.

پرسش و پاسخ های داوری اردکانی با اساتید فلسفه کتاب شد

به گزارش خبرنگار مهر، تازه ترین کتاب رضا داوری اردکانی با عنوان «گاه خرد» که حاصل پرسش و پاسخ های تعدادی از اساتید فلسفه با رضا داوری اردکانی، رئیس فرهنگستان علوم است روز گذشته در سالن همایش های کتابخانه ملی رونمایی شد.

«گاه خرد» ثمره کوشش حسین کلباسی اشتری، استاد فلسفه دانشگاه علامه طباطبائی و ناشر آن نقد فرهنگ است.دیباچه این اثر به قلم حسین کلباسی اشتری و مقدمه آن نوشته بیژن عبدالکریمی، استاد فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی است.

داوری اردکانی در ابتدای این اثر نوشته است: همکار و دوست گرامی آقای دکتر حسین کلباسی از راه لطف پرسش هایی را فرستادند که اگر بتوانم پاسخ آنها را بنویسم. برای اینکه احسان ایشان  را رد نکرده باشم در حدی که می توانستم به پرسش ها پاسخ دادم.ایشان پرسش های دیگری هم فرستادند که پاسخ آنها راهم نوشتم و فرستادم.چیزی نگذشت که گفتند از دوستان و همکاران دیگرانم حضرات آقایان دکتر بهشتی، دکتر پورحسن، دکتر طالب زاده، دکتر طباطبائی، دکتر صافیان، دکتر عبدالکریمی، دکتر کرباسی زاده، دکتر مرادخانی، دکتر میری و دکتر موسی نجفی هم پرسش هایی را گرفته اند که برایم می فرستند. این پرسش و پاسخ چند وجه دارد؛ یکی احسان به سالخوردگی و سالخورده ای است که بادرس و کتاب به سربرده و اگر در راه علم به جایی نرسیده به قدر توانایی کوشیده است. وجه دیگر احساس نحوی همدلی و همداستانی و کوشش برای تحقق بخشیدن به جلوه بیرونی این همداستانی است.

تقسیم بندی و فصل بندی اثر براساس موضوعات پرسش هاست و در هربخش از افرادی که در بالا نام برده شد سوالاتی آمده است.

عناوین اصلی اثر عبارتند از: در احوال توسعه نیافتگی، راه توسعه، غرب و تجدد، فلسفه در عالم معاصر، فلسفه، سیاست و انقلاب، فلسفه، کتاب و مطبوعات، سنت و فلسفه اسلامی، دانشگاه، حوزه، علم و پژوهش، اخلاق و نیست انگاری، زمان و آینده، زبان، تذکر و نقد و حدیث نفس.تصاویر خاطره انگیز دکتر داوری اردکانی و نمایه بخش پایانی این اثر است.

«گاه خرد» در ۲۷۶ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت۲۵ هزارتومان توسط انتشارات نقد فرهنگ منتشر و روانه بازار شده است.


8682633
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است