گوناگون 19:31 - 04 اردیبهشت 1397
حامد فوقانی - خبرنگار:۷۲ دستگاه خودروی جدید ویژه به ناوگان سامانه ۱۳۷ شهر تهران اضافه شد تا مشکلات ماموریت‌های این سامانه در رفع معضلات و رسیدگی به درخواست‌های مردمی به حداقل برسد.

نوسازی خودروهای سامانه 137 چه تأثیری بر ارائه خدمات شهرداری دارد؟

مراسم بهره‌برداری این تعداد خودروی جدید در بوستان ولایت صورت گرفت و سپس به 14منطقه شهرداری تهران تحویل داده شد. این در حالی است که سرپرست سامانه 137به همشهری گفت: در تلاش هستند تا 20دستگاه جدید و نوسازی‌شده دیگر را هم به سایر مناطق اختصاص دهند؛ اینگونه تمام دستگاه‌های مورد نیاز سامانه‌ 137 مناطق پایتخت تا حد زیادی تکمیل شده و نزدیک به 100درصد می‌رسد.

حمیدرضا نصریان، سرپرست سامانه 137 در رابطه با این اقدام گفت: «از عمر دستگاه‌هایی که پیش از این مشغول فعالیت در ماموریت‌ها بودند، 10سال می‌گذشت و این مسئله سبب شده بود تا هزینه‌های هنگفتی به مدیریت شهری از بابت نگهداری و تعمیرات وارد شود. این خودروها گاهی هنگام ماموریت نیز خراب می‌شدند و انجام اقدامات لازم را سخت کرده و با وقفه روبه‌رو می‌کردند.

به همین‌خاطر تجهیز سامانه به ‌خودروهای جدید و بازسازی خودروهای قبلی در دستور کار قرار گرفت.» به گفته او، خودروهای قدیمی به وسایل و ابزار لازم نیز مجهز نبودند و تنها ماسه و سیمان و دستگاه جوشکاری داشتند. این درصورتی است که خودروهای مجهز جدید دارای دستگاه‌های برش، دریل، گاز، هیلتی، جوشکاری، موتور برق، کف‌کش، هوابرش و مصالح ساختمانی هستند. اینگونه اکثر ماموریت‌ها در یک‌بار اعزام خودرو انجام می‌شود و نیاز به برگشت به محل نیست.

سرپرست سامانه 137یکی دیگر از مزایای خودروهای جدید را مجهز بودن به جی‌پی‌اس عنوان کرد. اینطور که نصریان گفت، روی 30دستگاه از 72خودروی تحویل داده شده، جی‌پی‌اس نصب شده و اینگونه خودروها فقط ماموریت‌های واقعی را به انجام می‌رسانند و خارج از آن به جای دیگری نمی‌روند.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران نیز تقویت سامانه 137 را در راستای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان و رسیدگی سریع به درخواست‌های آنان عنوان کرد. محمد‌جواد شیرازی در مراسم افتتاحیه ناوگان خودرویی جدید سامانه مدیریت شهری 137 گفت: «سامانه 137در حال بازسازی و نوسازی‌شدن است. آنچه در کنار ایجاد این سامانه و خدمت‌رسانی اهمیت دارد، این است که مردم چه قضاوتی درباره کار و فعالیت ما می‌کنند.

در این میان تعامل دو‌سویه بین دریافت پیام‌ها و انتقال آن به مدیریت اجرایی شهرداری و همچنین اجرای دستورالعمل‌ها و وظایف ذاتی مدیریت شهری اهمیت بسیار دارد. ارزش کار این سامانه زمانی افزایش پیدا می‌کند که بتوانیم نیازهای مردم را بموقع و به هنگام برطرف کنیم.»


9757062
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است