استانی 22:11 - 16 فروردین 1399
در صورت اجرایی شدن پروژه‌های اقتصادی در سال ۹۹؛
ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: در صورت اجرایی شدن پروژه‌های پیشنهادی دستگاه‌های اجرایی در سال جهش تولید برای ۳۴ هزار و ۵۲۳ نفر اشتغال مستقیم ایجاد و اشتغال حدود ۲۱ هزار و ۷۷ نفر تثبیت می‌شود.

بیش از ۳۴ هزار شغل در چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌شود

علی شهریارپور ۱۶ فروردین‌ماه در نخستین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نامگذاری سال به نام جهش تولید براساس ضرورت‌هایی از جمله شرایط اقتصادی کشور، کاهش وابستگی به کشورهای دیگر، تولید کالاهای اساسی در کشور و ... انجام شد، اظهار کرد: طرح‌هایی که در این جلسه جهت اجرا مصوب می‌شود باید در اولویت دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه ۱۰۵ پروژه با محوریت جهش تولید برای اجرا در سال ۱۳۹۹ از سوی دستگاه‌های اجرایی پیشنهاد شده است، افزود: برای اجرای این پروژه‌ها حدود ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت اجرایی شدن این پروژه‌ها برای ۳۴ هزار و ۵۲۳ نفر اشتغال مستقیم ایجاد و اشتغال حدود ۲۱ هزار و ۷۷ نفر تثبیت می‌شود.

شهریارپور خاطرنشان کرد: استعدادهای خوبی در چهارمحال و بختیاری برای افزایش تولید ناخالص ملی وجود دارد، اگر این استعدادها به فعلیت تبدیل شود تأثیرات بسیار خوبی در اقتصاد کشور دارد.

تایید ۱۶ پروژه اقتصاد مقاومتی در چهارمحال و بختیاری برای اجرا از سوی سازمان برنامه و بودجه

در ادامه جلسه علیرضا شجاعی معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: پروژه‌های پیشنهادی جهت اجرا در سال جهش تولید باید منجر به افزایش جهشی در تولید شود و همچنین این پروژه‌ها باید مبتنی بر امکانات داخل کشور باشد.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی، منابع‌طبیعی، سازمان صمت، آب منطقه‌ای، شرکت شهرک‌های صنعتی، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، بنیاد مسکن و اداره کار پروژه‌های پیشنهادی خود را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارسال کردند و پس از بررسی ۱۰۵ پروژه جهت تایید در ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح شد.

شجاعی توضیح داد: از ۳۰ پروژه پیشنهادی در حوزه اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری به سازمان برنامه و بودجه کشور تنها ۱۶ پروژه مورد تایید واقع شد.

وجود ۳۴ پروژه نیمه‌تمام در بخش صنایع تبدیلی

همچنین ذبیح‌الله غریب رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه جلسه با بیان اینکه پروژه‌های پیشنهادی این سازمان جهت اجرا در سال جهش تولید بر مبنای توسعه شبکه‌های نوین آبیاری و تأمین و انتقال آب است، اظهار کرد: ضریب خودکفایی محصولات کشاورزی در کشور ۸۱ درصد است، برنامه وزارت جهادکشاورزی در سال جاری رسیدن به ضریب خودکفایی ۸۴ درصد است.

وی افزود: امروز افزایش تولید دانه‌های روغنی، شکر و گوشت قرمز در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

غریب با بیان اینکه برای اجرای سامانه نوین آبیاری در ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار در چهارمحال و بختیاری حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است، خاطرنشان کرد: همچنین ۱۴ پروژه تأمین و انتقال آب برای ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان نیازمند اعتبار است، اکثر این پروژه‌ها دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: همچنین ۳۴ پروژه نیمه تمام در بخش صنایع تبدیلی با ظرفیت فرآوری ۱۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی وجود دارد که این پروژه‌ها می‌تواند اشتغال خوبی را به همراه داشته باشد.

اجرای پروژه موزه نیازمند ۷ میلیاردتومان اعتبار است

مهرداد جوادی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: اولویت ما در اتمام طرح‌های گردشگری نیمه‌تمام در استان ماندگاری گردشگر و ایجاد اشتغال است.

وی یادآور شد: موزه بزرگ چهارمحال و بختیاری، اردوگاه گردشگری دره عشق با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد، اردوگاه گردشگری غار سراب و شیخ علیخان از پروژه‌های اولویت‌دار ما در بخش گردشگری است.

جوادی خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه موزه چهارمحال و بختیاری تاکنون ۵ میلیارد تومان هزینه شده است و برای اتمام آن نیازمند ۷ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

انتهای پیام


10469235
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است