اجتماعی 09:48 - 08 خرداد 1394
مدیرعامل شرکت تعاونی شهریار از ورود موتورسیکلت‌های برقی به چرخه پیک بادپا خبر داد.

ورود موتور برقی به پیک بادپا

داوود تاجران در گفت وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در پایتخت گفت: مطالعات نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از آلودگی هوا در تهران از خودروها و سیستم‌های حمل‌و‌نقلی است و در این میان موتورها 8 برابر یک خودرو هوای تهران را آلوده می‌کنند و به همین دلیل براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در شهرداری تهران در نظر داریم تا امسال از1000 دستگاه موتورسیکلت‌های برقی در پیک بادپا استفاده کنیم.

وی با اشاره به آمار تردد یک میلیون و 800 هزار موتورسیکلت در تهران، افزود: طبق هماهنگی‌هایی که با معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران انجام داده‌ایم مقرر شده تا وام قرض الحسنه‌ای بابت خرید موتورسیکلت‌های برقی مطابق مصوبه شورای شهر به راکبان اعطا شود.

تاجران با بیان اینکه اجرای طرح استفاده از موتور سیکلت‌های برقی در تهران به ویژه محدوده بازار در کلانشهری همچون تهران کار مشکلی است، بیان کرد: خوشبختانه شهرداری تهران شهامت اجرای این طرح را داشت اما باید به این مساله نیز توجه داشت که اجرای چنین طرح بزرگی نیازمند صرف زمان بیشتری است.

مدیرعامل شرکت تعاونی شهریار با تاکید بر اینکه راکبان پیک موتور در هنگام استفاده از موتورسیکلت‌های برقی نگران تامین برق آن نباشند، بیان کرد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این رابطه دستور داده‌ تا تمامی اماکن متعلق به شهرداری تهران و پارکینگ‌های عمومی شارژ رایگان به راکبان موتورهای برقی ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه ورود 1000 دستگاه موتور سیکلت برقی به مجموعه پیک بادپا برای عدم استفاده از موتور سیکلت‌های بنزینی کافی نیست، گفت: یقینا با 1000 دستگاه نمی‌توانیم ادعا کنیم که تمامی موتورهای بنزینی پیک بادپا که در محدوده مرکزی و بازار مشغول خدمات رسانی هستند، برقی خواهند شد ؛ چرا که در حال حاضر تنها 500 هزار موتورسیکلت بنزینی در محدوده بازار تردد می‌کنند؛ اما در یک برنامه بلند مدت در نظر داریم تا تمامی موتورهای پیک که در محدوده بازار مشغول فعالیت هستند را به موتورسیکلت برقی تبدیل کنیم تا تمامی موتورسیکلت‌های شرکت پیک بادپا تبدیل به موتور سیکلت برقی شوند.

مدیرعامل شرکت تعاونی شهریار با اشاره به استفاده از خودروهای هیبریدی در بخش حمل بار نیز توضیح داد: در حال حاضر در حال بررسی خودروهای مختلف هستیم تا بهترین خودرو هیبریدی که همخوانی با ویژگی‌های شهر و شیب‌های موجود در آن را دارد، انتخاب شود.

انتهای پیام


6463563
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۱ تهران از اجرای طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر با هماهنگی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در مناطق ۱۱، ۱۲ و ۱۶ در یک شب خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان تأمین‌اجتماعی فهرست و دستمزد فعالیت‌های مشمول دستمزد مقطوع صنوف برای سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: در گشت مشترک تعزیرات حکومتی از داروخانه‌های معروف عرضه‌کننده دارو‌های کمیاب، تخلف گران‌فروشی دارو کشف شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پلیس تهران اعلام کرد: خبر فوت یک دختر به دلیل حجاب در ساختمانِ وزرا کذب است و این ساختمان مرکز مبارزه با اراذل و اوباش بوده و ارتباطی با سایرِ ماموریت‌های پلیس ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پلیس تهران اعلام کرد: خبر فوت یک فرد به دلیل حجاب در ساختمانِ وزرا کذب است و این ساختمان مرکز مبارزه با اراذل و اوباش بوده و ارتباطی با سایرِ ماموریت‌های پلیس ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک منبع آگاه اعلام کرد: یک نفر از اراذل و اوباش که قبلا توسط پلیس به خاطر ایجاد ناامنی دستگیر شده بود، در بازداشتگاه فوت کرده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد: کلیه مشمولان دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ می‌بایست در محل و مراکز مندرج در برگ معرفی نامه مشمولان حضوریابند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آخرین نرخنامه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، قیمت انواع قارچ در میادین و بازار‌های میوه و تره بار کاهش یافت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شرور، عامل تیراندازی و اراذل و اوباش در شهر تهران دستگیر شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به ممنوعیت ورود حیوانات اهلی به ویژه سگ‌ها به بوستان‌های تهران، گفت: در این حوزه شهروندان باید همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است