استانی 14:04 - 18 خرداد 1399
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی:
ایسنا/مرکزی مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: کم‌توجهی به نیازهای ساوه در حوزه تامین فضای آموزشی و نیروی انسانی، بحران‌زاست.

کم‌توجهی به نیازهای آموزشی ساوه بحران‌زاست

شهریار فولادوند در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ساوه با محوریت ساماندهی فضاهای آموزشی و نیروی انسانی و نیز هزینه فوق برنامه مدارس هیات امنایی، اظهار کرد: شهرستان ساوه نگین استان مرکزی با قابلیت‌های زیاد در عرصه‌های گوناگون است.

وی تصریح کرد: شهرستان ساوه شهری مهاجرپذیر با رشد بالای جمعیتی است و این ویژگی، تامین فضای آموزشی برای این شهرستان مهم استان مرکزی را با چالش مواجه کرده است و علیرغم نگاه خاص مجموعه استان برای برطرف کردن کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی، اما همچنان کمبودها وجود دارند.

وی با اشاره به اینکه شورای آموزش و پرورش به دنبال گره گشایی از مشکلات آموزشی است، افزود: در شهرستان ساوه به جز مدارس خاص و هیات امنایی، بالغ بر ۸۰ درصد مدارس دولتی به صورت دوشیفته فعالیت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با تاکید بر اینکه فضای معطل مانده آموزشی در استان مرکزی و بویژه در شهرستان ساوه باید بهینه سازی شود، افزود: در سال تحصیلی جدید افزون بر ۱۴۰۰ دانش آموز به آمار دانش آموزان شهرستان ساوه افزوده می شود که تامین فضای آموزشی برای این تعداد جمعیت دانش آموزی در این شهرستان نیازمند اتخاذ تمهیدات لازم و سازوکار مناسب است.

وی به افزودن چندین مدرسه برای پوشش دادن جمعیت ورودی دانش آموزی در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: مسئله آموزش و پرورش مسئله همه آحاد جامعه است و با همه اهمیتی که کارکردهای همه دستگاههای اجرایی دارند اما موضوع تعلیم و تربیت فرزندان جزو اولویت‌های نشان دار یک جامعه است و از اهمیت خاصی برخوردار است و شورای آموزش و پرورش ترکیبی از توانمندی‌های یک شهرستان برای حل مشکلات حوزه دانش آموزی است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش استان مرکزی در ادامه، شورای تامین، شورای برنامه‌ریزی و شورای آموزش و پرورش را سه شورای مهم در هر استان و شهرستانی یاد کرد و افزود: عارضه‌یابی و اتخاذ راهکار مناسب برای برون رفت از مشکلات نظام تعلیم و تربیت مهمترین رسالت شورای آموزش و پرورش است.

فولادوند به کمبود نیروی انسانی و معلم نیز اشاره کرد و افزود: باید به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که هیچ کلاس درسی در آغاز سال تحصیلی جدید بدون معلم نباشد. با بکارگیری ظرفیت ردیف‌های استخدامی، دانشگاه فرهنگیان و ... باید تلاش شود تا کمبود نیروی انسانی و معلم در شهرستان ساوه برطرف شود.

وی همچنین در خصوص هزینه فوق برنامه مدارس هیات امنایی گفت: در تمامی مدارس استان هزینه‌هایی که با حضور دانش آموز معنا پیدا می کرده است، اگر اجرا نشده باشد باید به حساب اولیای دانش آموزان مسترد شود. البته در برخی موارد هزینه‌هایی در فضای مجازی صورت گرفته است، اما اگر در جایی هزینه‌ای بابت فوق برنامه معطل مانده‌ای وجود داشته باشد و وجهی باقی مانده باشد با رعایت همه ملاحظات به اولیا مسترد می شود، البته باید تمامی هزینه‌های مدارس در نظر گرفته شود.

شهردار ساوه نیز از واگذاری زمین برای احداث مدرسه از سوی شهرداری خبر داد و افزود: براساس طرح جامع سرانه آموزشی در ساوه با وضع موجود فاصله زیادی دارد و اکثر کاربری‌های دیده شده آموزشی در این شهر احداثی است و کاربری‌های پیشنهادی نیز اراضی دولتی است که واگذاری آن باید از سوی اداره کل راه و شهرسازی به اداره آموزش و پرورش یا خیرین مدرسه ساز صورت گیرد.

سیدمهدی حسینی افزود: در برخی نقاط شهر که نیاز به احداث مدرسه است واگذاری زمین از سوی شهرداری امکان پذیر است و باید برای نحوه واگذاری آن تصمیم گیری شود به گونه‌ای که تامین زمین برای احداث مدرسه غیرانتفاعی باید طبق دستورالعمل های موجود به صورت مشارکتی با مشارکت سرمایه گذار و شهرداری صورت گیرد و اگر در قالب خیرساز باشد با موافقت شورای شهر و اخذ مجوز در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته و در نهایت به خیر مدرسه ساز واگذار شود.

انتهای پیام


10564151
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است