استانی 20:39 - 08 اسفند 1395
مدیرکل منابع طبیعی مازندران - ساری خبر داد:
ساری - مدیرکل منابع طبیعی مازندران - ساری گفت: خشکیدگی بلوط در منطقه سوادکوه حوزه منابع طبیعی استان مازندران گزارش شده است.

خشکیدگی بلوط در منطقه سوادکوه

به گزارش خبرنگار مهر، ستار بابایی شامگاه یکشنبه در نشست هم‌اندیشی تشکل‌های زیست‌محیطی استان مازندران گفت: زمانی که خشکیدگی بلوط در غرب کشور رخ داد، اول در شمال کشور و در منطقه سوادکوه آن را داشته‌ایم.

وی افزود: سه موضوع محدودیت‌های اعتباری دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی، قرار داشتن در مقطع گذار و تغییر مدیریت در عرصه‌های جنگلی در شمال کشور و مقابله با زمین‌خواری و تغییر کاربری اراضی، شرایط را برای دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی سخت کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران در رابطه با مقابله با تغییر کاربری گفت: به دلایلی که درست بوده اما دیر شروع شد، دستگاه‌های نظارتی و اجرایی، در طی دو سه سال اخیر،هجمه‌ای در رابطه با مقابله با زمین‌خواری و در شمال کشور با تغییر کاربری اراضی ملی و کشاورزیوارد آوردند.

‌بابایی با بیان اینکه مسئله زیست‌محیطی نه یک امر تفننی که یک مسئله امنتی است، گفت: زمانی سال به سال دچار مشکل خواهیم شد که اصل موضوع را از یاد برده باشیم و ما این امر را تجربه‌ کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ما از هر طرف تحت فشار هستیم چه داخلی و چه خارجی، افزود :تنها یکی از این مقوله‌ها باز گذاشتن مسیر جمعیت برای افزایش جمعیت است اما این امر بررسی نشده که این جمعیت افزایش‌یافته باید کجا اسکان یابد و اگر قرار بر تصمیم‌گیری مردم باشد، مطمئناً فشار بر دستگاه‌های اجرایی برای تغییر کاربری‌ها بسیار زیاد خواهد شد و اگر ساکنان بطن و حاشیه عرصه‌های جنگلی را حمایت و مدیریت نکنیم، آنها مجبور به فروش زمین‌هایشان خواهند شد و معضلی به‌مراتب خطرناک‌تر از آنچه در خوزستان با آن مواجهایم، ایجاد خواهد شد.

بابایی با شاره به اینکه زنگ خطر برای مازندران نیز به صدا در آمده است، افزود: از یک سو آفات، تغییرات اقلیم و فشارهای تازه‌تر علی‌رغم وجود مشکلات قدیمی شرایط را برای عرصه‌های حفاطتی بسیار سخت کرده است و از طرف دیگر توان دستگاه‌هایی که باید اعمال حاکمیت کنند نیز روزبه‌روز محدودتر می‌شود .


8861015
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است