استانی 15:29 - 28 تیر 1397

جامعه با زور و بگیر و ببند اصلاح نمی شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده، ظهر پنجشنبه در جلسه روحانیون شهرستان مرند که در دفتر امام جمعه برگزار شد، نسبت به خطرات آسیب های اجتماعی فرهنگی در جامعه هشدار داد و ابراز داشت: گسترش فرهنگ غربی و افزایش آسیب های اجتماعی و فرهنگی و اخلاقی یک خطر جدی برای جامعه است و روحانیون باید برای کاهش این آسیب ها بیش از پیش تلاش کنند و مردم را به دین نزدیک تر کنند.

وی تاکید کرد: برخی آُسیب های اجتماعی فرهنگی در شهر مرند در رتبه اول هستند که از جمله آن ها نزاع و خشونت می باشد که باید برای کاهش این رقم تلاش کنیم.

عضو شورایعالی حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی با اشاره به نقش تبلیغ و امربه معروف و نهی از منکر در اصلاح جامعه افزود: جامعه با زور و بگیر و ببند اداره نشده و اصلاح نمی شود، برخورد قضایی آخرین راهکار مقابله با آسیب های اجتماعی فرهنگی است.

امام جمعه مرند با اشاره به جایگاه ویژه روحانیون و مبلغین در بین مردم اظهار داشت: اعتمادی که مردم به روحانیت دارند، قابل مقایسه با سایر اقشار نیست، روحانیون و مبلغین فرصت های طلایی بسیاری برای تبلیغ دین دارند که باید از این فرصت ها به نحو احسن در معرفی دین بهره برد.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده با اشاره به رسالت های خطیر روحانیون ادامه داد: روحانیون باید بیشتر از این احساس مسئولیت کنند، خطرات گریز از دین جبران ناپذیر است.

وی  تاکید کرد: غربی ها با راه اندازی کمپین هایی ضداخلاقی و تبلیغ در شبکه های ماهواره ای به دنبال انحراف افکار جامعه هستند و ما نیز نباید ساکت بنشینیم.

 برخی مدیران قضیه ممانعت ورود بانوان چادری در مرند را انکار می کنند

امام جمعه مرند در بخش دیگری از سخنان خود به جریان ممانعت حضور بانوان چادری در آزمون استخدامی مرند اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از مدیران آموزش و پرورش، این مساله را انکار می کنند اما این جریان اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده ادامه داد: این مساله در اولین دقایق حل و فصل شد، هر چند این قضیه به دلیل کج سلیقگی متولیان برگزاری آزمون اتفاق افتاد.

وی خاطرنشان کرد: مدیران آموزش و پرورش نیز با خاطیان برخورد کرده و بیانیه ای نیز صادر کرده و عذرخواهی کردند.

تشنج آفرینی به صلاح جامعه نیست

امام جمعه مرند همچنین با اشاره به اینکه تشنج آفرینی به صلاح جامعه ما نیست، اظهار داشت: دشمن یک جنگ هوشمند علیه انقلاب اسلامی به راه انداخته است که با نگرانی روانی، مشکلات اقتصادی و تشنج آفرینی به دنبال تحقق نقشه ها و توطئه های خود است.

وی افزود: خدمات نظام اسلامی به مردم در برخی مواقع به دلیل کم کاری عمدی و سهوی مسئولان زیر سوال می رود.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده با اشاره به اینکه مردم باید قدردان نعمت های انقلاب اسلامی باشند، تاکید کرد: وحدت مردم و امنیت جامعه بسیار حائز اهمیت است، اگر مسئولان خلافی مرتکب شدند باید به آن ها تذکر داده شود.


9846961
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است