اقتصادی 04:40 - 11 فروردین 1394
مدیر عامل بانک سپه:
تقوی نژاد گفت: ما به دنبال انضباط نرخ‌های سود بانکی هستیم نه کاهش آن زیرا کاهش تابع شرایطی است که همه‌ی مولفه‌های اقتصادی باید در نظر گرفته شد.

سید کامل تقوی‌نژاد مدیر بانک سپه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص نرخ‌های سود سپرده‌ها از سوی بانک مرکزی گفت: ما به دنبال انضباط نرخ‌های سود بانکی هستیم نه کاهش آن زیرا کاهش تابع شرایطی است که همه‌ی مولفه‌های اقتصادی باید در نظر گرفته شد.

 

وی با بیان اینکه آشوب در نرخ  سود بانک‌ها آزار دهنده بود‌، افزود: با توجه به سابقه ناصحیحی که در این زمینه در سیستم بانکی وجود داشت نرخ‌های اعلامی از سوی بانک مرکزی برای سودهای کوتاه مدت و بلند مدت در شرایط فعلی اقتصاد مناسب و کارشناسی است به شرط اینکه کنترل دقیقی بر این اجرای این نرخ‌ها  وجود داشته باشد.

 

مدیر عامل بانک سپه در ادامه اظهار داشت: بانک مرکزی با توجه به ابزارهای مختلف نظارتی از جمله ارایه خدمات بانکداری الکترونیک، تعیین صلاحیت مدیران بانکی و ... را در اختیار دارد که علاوه بر این ارائه خدماتی از سوی بانک مرکزی به بانک‌های مختلف ارائه می‌شود که شامل فروش ارز به بانک‌ها، کنترل بازارهای بین بانکی و تامین نقدینگی که معمولا بانک‌ها برای مازاد برداشت به سراغ بانک مرکزی می‌روند، اما توجه به این نکته ضروری است که این اقدام در اقتصاد سالم اقدام کارشناسی نیست اما با توجه به اینکه کلیه امور بانک‌ها بر عهده بانک مرکزی است و این بانک هم از نظر قانونی اختیار و ابزارهای نظارتی لازم را دارد.

   

وی تصریح کرد: ضمن اینکه خود بانک‌ها هم با شرایطی که در آن هستند می‌توانند نظارت کافی بر اجرای نرخ سودهای بانکی داشته باشند و امیدواریم در شرایط فعلی بانک‌ها نظرات و پیشنهادات خود را اعلام کنند تا با انضباط بخشی به نرخ سود تسهیلات نسبت به کاهش آن اقدام کنیم که این عامل مهمی برای کمک به خروج از رکود است.

 

تقوی‌نژاد مدیر عامل بانک سپه  در ادامه در پاسخ به اینکه مهمترین چالش پیش رو تولید کنندگان نرخ سود بالای تسهیلات است، گفت: اعتقاد داریم بعد از انضباط بانکی که در بخش سپرده به وجود آمد طبیعتاً نرخ تسهیلات هم باید کاهش یابد و از ابزارهای مختلفی از جمله بازار سرمایه، انتشار اوراق و ابزارهایی که در نظام اقتصادی اسلامی بر آن تاکید شده، استفاده کنند.



انتهای پیام/


6116552
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی شاهد تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و همچنین پروژه‌های مسکن ملی در شهر جدیدپردیس خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با نوسازی و بازسازی یک فروند هواپیمایی بویینگ ۷۳۷ به دست متخصصان ایرانی روزانه یک هزار و ۲۰۰ صندلی به چرخه هوایی کشور اضافه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر نیرو گفت: دو میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک خانگی طی دو سال گذشته به کنتور‌های هوشمند متصل شده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل سازمان سرمایه گذاری خارجی گفت: ۵ میلیارد و ۵۳۱ میلیارد دلار در سال گذشته سرمایه گذاری مصوب و خارجی داشته ایم که طی سال‌های گذشته با پایش‌های صورت گرفته این میزان افزایش یافته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: ایجاد فضای کسب‌وکار برای سازندگان بخش خصوصی و مردم در بخش مسکن برای تحقق شعار امسال بسیار حائز اهمیت است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بندر شهید رجایی گفت: با توجه به سرویس و تعمیرات تمامی شناور‌ها امسال از ابتدای اجرای طرح نوروزی هیچ شناوری از سرویس خارج نشد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: مقدار صادرات آبزیان و محصولات شیلاتی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ حدود پنج میلیون و ۱۸۶ هزار تن بوده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است