اقتصادی 13:32 - 26 مهر 1396
معاون سازمان حمایت در گفت‌وگو با ایسنا:
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان رنگ آمیزی پرتقال‌های نارس را مصداق فریب مصرف کننده عنوان و اعلام کرد: با توجه به اینکه مواد شیمیایی مورد استفاده در این فرایند باعث به خطر انداختن سلامت مصرف کننده می‌شود، با متتخلفان در مراکز سورت میوه برخورد می‌شود.

پرتقال‌های رنگ شده نخوردید/ با عرضه‌کنندگان برخورد می‌شود

شهرام میراخورلو در گفت‌وگو با ایسنا، با ابراز نگرانی از برداشت زودهنگام پرتقال که بعضاً ناشی از هراس باغداران از خسارت سرمازدگی سال گذشته عنوان می شود، گفت: طی اخبار واصله و بررسی های میدانی در روزهای گذشته شاهد هستیم که افراد متخلف با سوءاستفاده از تقاضای مصرف کننده با برداشت پرتقال نارس اقدام به رنگ‌آوری یا رنگ آمیزی در مراکز سورتینگ کرده و آن را به عنوان محصول نوبرانه وارد بازار کرده اند.

وی با بیان اینکه این عمل مصداق فریب مصرف کننده بوده و عملاً محصول نارس بعنوان محصول رسیده عرضه می شود، اظهار کرد: این در حالی است که نگرانی از مصرف مواد شیمیایی غیرخوراکی و فاقد سلامت بهداشتی در فرآیند موصوف وجود دارد.

میراخورلو همچنین‌ با اعلام اینکه استفاده کردن از رنگ‌های شیمیایی و صنعتی غیرخوراکی  برای مرکبات ممنوع است و به هیچ وجه نباید استفاده شود، افزود: متاسفانه گزارشاتی مبنی بر مضرات مورد استفاده برای فرآیند اشاره شده در مراکز سورتینگ از نظر بهداشتی و سلامت مصرف کنندگان مطرح است که در این بازدیدها با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی همچنین از اجرای طرح پایش مراکز سورت مرکبات مستقر در استان های شمالی کشور خبر داد و گفت که این طرح به زودی توسط حوزه های بازرسی و نظارت سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانهای شمالی کشور با همکاری دیگر دستگاه‌ها اجرا می شود.

این مقام مسئول هدف از اجرای این طرح را صیانت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان صحیح العمل دانست و اضافه کرد: مقرر شده بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانهای شمالی کشور به عنوان مراکز اصلی تامین مرکبات با همکاری دیگر سازمانها از جمله سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل تعزیرات حکومتی و دانشگاه علوم پزشکی، نسبت به کنترل و پایش نحوه فعالیت مراکز مذکور اقدام و در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از تقلب و عرضه محصولات فاقد سلامت بهداشتی طبق قوانین و مقررات موضوعه، با خاطیان برخورد کنند.

میراخورلو هم چنین از مردم خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلفی، شکایات خود را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان مصرف کنندگان و تولید کنندگان و سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها، اعلام کنند.

انتهای پیام


9484229
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ستاد حج شرکت فرودگاه‌ها از اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع از ۱۸ فرودگاه کشور خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۲۰۰ همت برای یارانه آرد و نان و ۳۳۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی در بودجه ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به چهارمین سال خشکسالی، کشاورزان مدیریت بهینه استفاده از منابع آبی و راهکارهای مقابله با خشکسالی را باید در دستور کار کشاورزان قرار دهند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شاخص کل بورس امروز ۲۸ فروردین با کاهش ۴ هزار و ۹۹۹ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۱ هزار واحدی قرار گرفت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر سامانه هوشمند کارت سوخت گفت: در حال حاضر ۳۱ میلیون کارت سوخت فعال در کشور وجود دارد و هیچ گونه مشکلی در تولید کارت سوخت وجود ندارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل امور بین‌الملل وزارت نیرو گفت: سال گذشته ۶۰۰ میلیون دلار صادرات فنی و مهندسی حوزه آب و برق بود که این میزان در چند سال آتی تا ۵ میلیارد دلار افزایش پیدا می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت:هم اکنون متوسط برداشت زعفران در هکتار ۳.۲ کیلو است، درحالیکه با ورود تکنولوژی به ۷ تا ۸ کیلوگرم می‌رسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی اقتصادی دولت گفت: محل تامین منابع مالی واحد‌های باقی مانده مسکن مهر از صندوق ملی مسکن خواهد بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: امسال شاهد رشد ۲۳ درصدی بودجه کشور خواهیم بود که بودجه بخش سلامت به ۴۰۸ همت رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر تصمیم برای باز کردن دامنه نوسان کمی عجولانه باشد و بهتر است همچنان دامنه نوسان همین گونه باقی بماند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است