فرهنگی‌هنری 11:01 - 07 مرداد 1394
نویسنده کتاب «من نوکر بابام نیستم» از رد فیلمنامه این کتاب از سوی وزارت ارشاد خبر داد.

کتابی که فیلم‌نامه‌اش متهم به سیاه‌نمایی شد

احمد اکبرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌ گفت: قرار بود کتاب «من نوکر بابام نیستم» با فیلمنامه‌ای از بهروز رشاد در قالب فیلم سینمایی تولید شود، اما به دلیل آنچه سیاه‌نمایی این اثر عنوان شد‌، اثر مذکور توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رد شده است. البته من هنوز فیلمنامه این اثر را ندیده‌ام.

وی افزود: ما پیگیر این مساله هستیم و درخواست تجدید نظر داده‌ایم، اما برای من این مساله خیلی جالب بود؛ چون کتاب «من نوکر بابام نیستم» صرفا یک کتاب طنز نوجوانانه است و حالا چطور کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که فیلمنامه آن سیاه‌نمایی است‌، جای سوال دارد.

اکبرپور به تازگی دو کتاب را ویژه نوجوانان در اختیار نشر "هوپا" قرار داده است. «واژه‌های نفهم» و «به چالچالک سقوط کنید‌» عناوین دو اثر هستند.

وی تاکید کرد: «واژه‌های نفهم» همچون دو کتاب‌ دیگرم «کشک‌های خفن» و «کشکول تحت ویندوز»، مجموعه‌ای از طنز‌های کوتاه با مسائل متنابه دنیای نوجوانان اعم از مد، پوشش‌ لباس‌ کتاب‌های مورد علاقه، سرگرمی‌ها و غیره است و کتاب «به چالچالک سقوط کنید»، رمانی بلند طنز آلود است که به ماجراهای مردمی می‌پردازد که تصور می‌کنند کل دنیا در وجود آنها خلاصه می‌شود اما روزی سقوط هلی‌کوپتری به جزیره این آدم‌ها باعث می‌شود که آنها ساکنان این هلی‌کوپتر را موجودات شیطانی تصور کنند.

پیش از این کتاب «کشک‌های خفن» با موضوع مجموعه‌ای از روایت‌های طنز که تماما بر پایه مسائل فرهنگی اجتماعی پیرامون نوجوانان شکل گرفته با همت نشر چرخ و فلک به قلم این نویسنده منتشر شده بود.

در بخشی از این کتاب نوعی شوخی با موضوع طالع‌بینی که از علاقه‌مندی‌های سنین نوجوانی است، انجام شده و در کنار آن با انواع مُد و پوشش و لباس رایج برای نوجوانان نیز شوخی شده است. «کشکول تحت ویندوز» این نویسنده نیز کتاب طنز در حوزه مسائل اجتماعی است که با بیان و زبانی ساده موضوعات اجتماعی و فرهنگی را بیان می‌کند.

«کشکول تحت ویندوز» مفاهیم زندگی مشترک در دنیای امروز و روابط انسان‌ها در جامعه را به شوخی می‌گیرد و در لابه‌لای این شوخی‌ها به بیان مسائل عمیق می‌پردازد.

«نامه‌هایی به هیچ‌کس» از دیگر نوشته‌های این نویسنده است که توسط انتشارات پیدایش منتشر می‌شود.

وی درباره این کار خود گفت: در واقع این کار، فُرم ویرایش یافته‌ی کتاب‌ «رویاهای جنوبی» است که پیش از این، توسط منادی تربیت وارد بازار شده بود. این رمان، رمانی عاشقانه در فضایی سورئال است که عناوین جایزه شورای کتاب کودک و کاندیدای کتاب سال را به خود اختصاص داده بود. من در این کار موضوع داستان را بسط داده و داستان دیگری شکل دادم.

انتهای پیام


6828797
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بکتاشیان گفت: من نتوانستم آنچه ایده‌آلم در تصویر است، در متن پیاده کنم. هنوز مشکلم بر سر جزئیات متن «مشاور» است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رسانه ملی برنامه و سریال‌های مختلفی را برای ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ تدارک دید که می‌توانید آمار بازدید آن‌ها را مشاهده کنید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جلد هشتم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» با عنوان «لال باید بشوم از تو اگر دم نزنم» با استناد به آیات قرآن به معرفی خدا می‌پردازد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شاعر و داور مسابقه سرزمین شعر گفت: سرزمین شعر برنامه‌ای است که در ادامه جشنواره بین‌المللی شعر فجر تعریف شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی، برنامه اجرای آثار این جشنواره را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در حدیثی به حضرت علی (ع) فرمودند: یا اباالحسن! به درستی که خدای تعالی قبر تو و فرزندان تو را بقعه‌هایی از بقعه‌های بهشت قرار داده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نمایشگاه بنا‌های تاریخی ایران به مناسبت روز جهانی بنا‌های تاریخی در عمارت مسعودیه گشایش یافت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی گفت: سندتحول، میثاق‌نامه دوره مدیریتی جدید است و با قاطعیت دنبال خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران»  تولید و رونق تاریخ شفاهی در دهه اخیر، اتفاق مبارکی است که باید آن را با فال نیک گرفت و از آن استقبال کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد سینما گفت: اکبر خواجوی با «پدرسالار» و اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شدند و همانطور که پدر سالار را زندگی کردیم، با عروسک هم زندگی می‌کنیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است