اقتصادی 20:39 - 26 آذر 1397
امروز نرخ ارز و به‌ویژه دلار همانند روزهای اخیر روند کاهش داشت، ولی قیمت انواع سکه و طلا در بازار نسبت به دیروز تغییر محسوسی نداشت.

قیمت ارز، سکه و طلا در روز ۲۶ آذر

به گزارش ایسنا، امروز قیمت هر عدد سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به سه میلیون و ۴۳۰ هزار تومان (۱۰ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز) و سکه طرح قدیم به سه میلیون و ۲۵۰ هزار تومان (۱۸۰ هزار تومان کمتر از دیروز)‌ رسید. همچنین نیم سکه یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان (بدون تغییر)، ربع سکه یک میلیون و ۴۰ هزار تومان (۱۶۰ هزار تومان کمتر از دیروز) و سکه یک گرمی ۶۴۰ هزار تومان (بدون تغییر) معامله شد.

نرخ انس جهانی طلا نیز امروز روند کاهشی داشت و به ۱۲۴۰ دلار (بدون تغییر) رسید. هر مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۳۳۰ هزار تومان (۲۹ هزار تومان بیشتر از دیروز) هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۳۰۲ هزار تومان (بدون تغییر) قیمت‌گذاری شد.

البته کارشناسان معتقدند که امید به کاهش قیمت‌ها در بازار همچنان وجود دارد. رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران در این باره اظهار کرد که با وجود افزایش نسبی قیمت سکه و طلا در بازار امروز تهران که ناشی از دلایل و عوامل داخلی بوده است، عزم و اراده مسئولان بر این است که تا جایی که ممکن است قیمت‌ها را در راستای کاهش آن تا رسیدن به نرخ واقعی کنترل کنند و بنابراین همچنان امید ارزانی قیمت در این بازار وجود دارد.

نرخ خرید دلار در بانک‌ها  ۹۹۰۰ تومان

بانک‌ها امروز نرخ خرید تمامی ارزهای مهم را کاهش دادند؛ به طوری‌که تا ساعت ۱۳ امروز هر دلار آمریکا را ۹۹۰۰ تومان (۵ تومان کمتر از دیروز) خریدند. همچنین نرخ خرید یورو نیز نسبت به روز گذشته کاهشی بود و به ۱۱ هزار و ۱۹۷ تومان (۵ تومان کمتر از دیروز) رسید. امروز قیمت خرید پوند نیز در بانک‌ها ۱۲ هزار و ۴۵۷ تومان (۲۵۷ تومان کمتر از دیروز) بود.

همچنین بر اساس اعلام صرافی‌ها، نرخ فروش لیر امروز در بازار غیر رسمی ۲۰۱۲ تومان (۵۵ تومان کمتر از دیروز)، نرخ فروش درهم ۲۷۵۶ تومان (۷۵ تومان کمتر از دیروز) و نرخ فروش پوند نیز ۱۲ هزار و ۸۲۵ تومان (۳۸۴ تومان کمتر از دیروز) بوده است.

بر اساس این گزارش، نرخ ارز امروز در بازار آزاد نیز اندکی با کاهش همراه بوده است.

از سوی دیگر بانک‌ها در صورت کامل بودن مدارک مسافران، برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع تا سقف ۵۰۰ یورو و برای سایر کشورها تا سقف ۱۰۰۰ یورو ارز مسافرتی به آن‌ها می‌فروشند که بر اساس اعلام بانک‌ها، امروز هر یورو مسافرتی ۱۱ هزار و ۵۲۵ تومان (۵ تومان کمتر از دیروز) قیمت داشت که این رقم با احتساب کارمزد به حدود ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان (بدون تغییر) می‌رسید.

انتهای پیام


10002808
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر آمار‌های اعلامی سالانه ۲۰ درصد خروج ارز مربوط به واردات کالا‌های اساسی است که با ایجاد زیرساخت‌های لازم کشت قراردادی و خودکفایی محصولات اساسی، میزان واردات کاهش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: صدور پروانه های ساختمانی در متوسط مدت زمان ۶ماه صادر می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: ضعف در عرضه و پخش مویرگی منجر به فروش قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان در برخی مغازه‌ها شده که این امر کاملا گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد ملی گندم کاران گفت: با توجه به شرایط مساعد بارش و پیش بینی ۱۲ میلیون تن خرید تضمینی گندم انتظار می رود که هرچه سریع تر جایزه تحویل اعلام شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد گفت: ایران در راستای دستیابی به حفاظت، احیا و توسعه پایدار سرزمین، اقدامات بنیادین مختلفی در زمینه مدیریت پایدار مراتع، حفظ و صیانت از جنگل‌ها و به طور ویژه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را در دستور کار خود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: انسداد محور‌های شریانی و غیر شریانی بر اثر سیل در شهر‌های جنوبی کشور به ۱۰ محور رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی از صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گاز‌های همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال مشعل‌های گازی واحد‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران، قرار است هفته آینده یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه برگزار شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است