استانی 14:06 - 04 تیر 1401

شهر جهانی یزد حریم ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شایق در هفتادمین جلسه علنی شورای شهر یزد اظهار داشت: چندین سال پیش بخش‌هایی از حریم شهرستان یزد از جمله خضرآباد، زارچ و سایر قسمت ها به منظور شهرستان شدن برخی شهرستان ها و بخش شدن ندوشن واگذار شده که این موارد جزو وظایف قائم مقامی شورای اسلامی شهر بوده که اکنون در دوره ششم این قائم مقامی حذف شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهر یزد بدون حریم است، افزود: حریم شهر از کنارگذر که بخشی از آن در محدوده یزد و بخشی در محدوده زارچ قرار دارد محدوده شده، کاریزبوم که قوانینی خاص خود دارد، شهر شاهدیه و حمیدیا نیز بدون حریم هستند و خود شهر یزد که از طرف دیگر به خلدبرین ختم می شود و عملا برای توسعه شهر محدوده ای وجود ندارد.

شایق ادامه داد: عملا ما برای توسعه شهر یزد هیچ محدوده ای نداریم و طرح جامع شهر یزد در حال بازنگری است که می توان با ارائه پیشنهادها و اقدامات خوب، شاهد اتفاقات خوب در این زمینه باشیم.

عضوشورای شهر یزد بیان کرد: در حال حاضر هرگونه افزایش یا کاهش در حریم شهر باید با تاییده مشاور و شورای اسلامی شهر یزد برسد و مراجع بعدی که کمیته فنی، کمیسیون ماده پنج، شورای عالی شهرسازی و وزارت کشور باید مراحلی قانونی را طی کند.


11604323
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است