بین‌الملل 14:24 - 13 تیر 1394
یکی از مسؤولان نیروهای داوطلب مردمی عراق گفت که مبارزه نیروهای مردمی با داعش نمی تواند با استناد به ایده نبرد طایفه ای باشد.

ابوعزرائیل: امروز در عراق و فردا در سوریه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " ابوعزرائیل " در گفتگوی اختصاصی با سایت خبری "عربی پرس" گفت که مبارزان نیروهای داوطلب مردمی از جمله گردان های امام علی (ع) از اقشار مختلف جامعه عراق از جمله از طایفه ایزدی هستند، درنتیجه استناد به ایده نبرد طایفه ای در مبارزه با داعش، ممکن نیست زیرا این نبرد، نبردی شکست خورده خواهد بود ؛ چرا که تنوع طایفه ای درعراق اقتضا می کند که اقشار مختلف جامعه این کشور یکپارچه به جنگ با داعش بروند.

ابو عزرائیل خاطرنشان کرد: داعش یکی ازخطرناک ترین گروه هایی است که وارد جنگ های متوالی علیه کشورهای عربی شده است.

وی افزود: تلاش هایی که برای ضربه زدن به وجهه نیروهای داوطلب مردمی در مبارزه با داعش صورت می گیرد، به منزله حمایت کشورهای حامی تروریسم از داعش به شمار می رود.

ابوعزرائیل تصریح کرد هدف مراجع دینی از توصیه به نیروهای داوطلب مردمی درباره لزوم پایبندی به خطوط نبرد در نبرد با داعش، تقویت توان جنگی این نیروها ضد داعش است زیرا مساله جنگ با داعشی ها و دیگر گروه های تروریستی در هر نقطه از جهان عربی و اسلامی ، جهاد واقعی برای شهروندان عراقی و نیز به عنوان بخشی از امت عربی و اسلامی به شمار می رود.

این مسؤول نیروی داوطلب مردمی عراق همچنین گفت که موضوع نبرد در شهر بیجی و نوع درگیری ها درآن منطقه ، این شرایط را برای نیروهای داوطلب مردمی رقم می زند و این نیروها  تا کنون توانسته اند مساحت زیادی از اطراف شهر بیجی گرفته تا مرکز فرمانداری در بیجی و بخش شمالی این شهر را از لوث تروریست ها پاکسازی کنند، اما درگیری با داعش در بیجی یا دیگر مناطق عراق به پایان نخواهد رسید، زیرا نیروهای مردمی در درگیری های خود قطعاً به سوی مناطق دیگر در خارج از عراق با هدف پاکسازی کشورهای عربی از وجود داعش و تامین امنیت این کشورها خواهد رفت.

أبوعزرائیل گفت: ارتباط و هماهنگی با همه عشایر سوریه و همه گروه های مقاومت مردمی که با داعش در سوریه می جنگند، در امتداد مرزهای مشترک و سپس تا عمق اراضی سوریه طبیعی است ، زیرا طبیعی است که برای مبارزه با داعش در مناطق مرزی برویم تا عناصر داعشی دیگر بازگشتی به داخل خاک عراق نداشته باشند.

وی افزود ما داعش را از اراضی عراق بیرون نمی کنیم تا این عناصر به اراضی سوریه بروند و سوری ها به نیابت از ما با آنان بجنگند، بلکه نیروهای مردمی اعم از مسؤولان و نیروهای آن، با ایده اکتفا کردن به مبارزه با داعش در محدوده مرزهای عراق و صادر کردن این مشکل به خارج از مرزها مخالفند.

ابوعزرائیل تاکید کرد در روزهای آینده ، عراق با وضعیت غافلگیر کننده روبر خواهد بود و درگیری هایی که نیروهای مردمی به دور از جار و جنجال رسانه های حامی این نیروها یا رسانه های منتقد انجام می دهد، دستاوردهای بسیاری را برای این نیروها به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد که نبرد واقعی با داعش نیست ، بلکه با کسانی است که این گروه را حمایت و مدیریت می کنند.

این مسؤول نیروهای داوطلب مردمی عراق خطاب به عناصر داعشی گفت: "امروز درعراق و فردا در سوریه، به کجا فرار می کنید؟ سرنوشتی جز پودر شدن نخواهید داشت".

 


6691797
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین امروز چهارشنبه جدیدترین آمار شهدا و مجروحان تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را اعلام کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک تحلیلگر مسائل مقاومت فلسطین سرنگونی پنج پهپاد ارتش رژیم اسرائل به دست حزب الله لبنان را دارای پیام‌های خاصی برای این رژیم ، مقاومت و حامیان آن دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک سناتور روسی با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکایی به حملات اسرائیل گفت که اعتراضات به این رژیم در آمریکا به ابعاد بی‌سابقه‌ای رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعا کرد ایران تا دستیابی به بمب اتم چند هفته فاصله دارد اما به دنبال ساخت آن نیست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیرخارجه انگلیس در نخستین سفرش به قرقیزستان مدعی شد که این کشور شرکای تحت رهبری چین در حوزه اقتصادی دارد و بیشکک باید حق انتخاب شریکان را داشته باشد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی و تصمیم فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی برای استعفا، برخی فرماندهان دیگر نیز استعفا خواهند کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اساتید و دانشجویان دانشگاه کلمبیا در پی یورش پلیس آمریکا به محوطه آن و بازداشت دانشجویان حامی فلسطین کلاس‌ها را تعطیل کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» چین اتهام فعالیت جاسوسی در آلمان را «قاطعانه» رد کرد و از برلین خواست که وجهه پکن را خدشه‌دار نکند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در اولین روز محاکمه رئیس‌جمهور سابق آمریکا، دادستان نیویورک دونالد ترامپ را به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور متهم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی برخورد دو بالگرد نظامی با یکدیگر در مالزی مرگ هر ۱۰ سرنشین در محل حادثه قبل از اعزام به بیمارستان، تایید شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است