استانی 13:48 - 28 فروردین 1397
پژوهشگر قرآنی:
‌پژوهشگر عراقی قران کریم وحدت را از مهمترین راهبردهای اسلام برای تحقق اهداف الهی و محور وحدت بین مسلمانان دانست و گفت: متاسفانه امروز بسیاری از مسلمانان با کفار مهربان و در مقابل مسلمانان اشدا هستند.

قرآن، محور وحدت مسلمانان است

‌به گزارش‌ ایسنا،‌دکتر عمار الحسینی امروز در نشست تخصصی یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) قم گفت: بی گمان امت اسلامی به وحدت نیازمند است زیرا تفرقه، این امت را خسته و موجب از بین رفتن قدرت آن شده است؛ قرآن کریم نیز بر وحدت تاکید دارد.



وی افزود: خداوند این امت را به عنوان بهترین مردم یاد می‌کند؛ این دیدگاه صریح قرآن است ولی در حال حاضر امت اسلامی از مبانی قرآنی فاصله گرفته‌اند.



پژوهشگر عراقی بیان کرد: چنگ زدن به ریسمان کتاب و التزام به جماعت و دوری از جدایی و جدایی انداختن از ویژگی‌های مهم اتحاد و وحدت در میان مسلمانان است.



وی گفت: پیامبر اکرم در سیره مبارک خود نیز به دنبال وحدت فراگیری بودند تا همگان زیر لوای اسلام قرار گیرند؛ رنج امت اسلامی در دنیای معاصر به دلیل فرقه گرایی است.



الحسینی بیان کرد: در این روزها حرمت‌های مسلمانان از بین رفته است؛ زمانه ما سرشار از صحنه‌های روشنی است که متاسفانه به انزوای مسلمانان منجر شده است؛ در ایام اخیر شاهد حمله آمریکا به سوریه بودیم و تمام استکبار از آن دفاع کرد.



وی گفت: برای محکم تر شدن این وحدت باید ریشه‌های نژادی و زبانی را از مقابله با جریان وحدت از بین برد. وحدت به دنبال ساخت شهروند مسلمان و ژرف اندیشی اسلامی مسلمانان است.



این پژوهشگر قرآنی اظهارکرد: متاسفانه امروز بسیاری از مسلمانان با کفار مهربان و در مقابل مسلمانان اشدا هستند. رهبر معظم انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) نیز بارها و بارها بر وحدت عملی تاکید کردند و وحدت را یک تکلیف لازم الهی می‌دانستند.



وی گفت: وحدت در اسلام با معانی غربی متفاوت است زیرا در مفهوم غربی، وحدت بر اساس محور غربی شکل گرفته است ولی وحدت در میان مسلمانان با محوریت حق و قرآن و اسلام است، همه مسلمانان باید به وحدت فرهنگی و زبانی و اجتماعی و دوری از نزاع اقتصادی و فیزیکی التزام داشته باشند.



انتهای پیام


9748711
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است