اجتماعی 20:43 - 06 آذر 1393
گرگان - ایرنا- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: حضور همزمان سه رییس جمهوری در استان گلستان، سفر استانی دولت تدبیر و امید را به گلستان به سفری با برد بین المللی تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'فائزه عبداللهی ' روز پنجشنبه در نشست برنامه ریزی برای استقبال باشکوه از سفر هیات دولت ورییس جمهوری به استان اظهارداشت: استقبال گسترده از سفر کاروان تدبیر و امید در استان گلستان نشاندهنده همراهی مردم با رییس جمهوری است.



وی اضافه کرد: افتتاح راه آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان بر اهمیت این سفر و نقش موثر آن در توسعه گلستان افزوده است.



مدیرکل امور بانوان گلستان ادامه داد: حضور اقشار مختلف در استقبال از سفر دولت تدبیر و امید پشتیبانی مردم از برنامه های نظام و اقتدار ایران اسلامی را به اثبات می رساند.



عبداللهی بر اطلاع رسانی همچنین در خصوص حضور گسترده مردم در مراسم استقبال از کاروان تدبیر و امید تاکید کرد و اظهار امیدواری نمود که این سفر منشاء برکات زیادی برای استان گلستان باشد.



مدیرکل اموربانوان گلستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا نیز به برخی مطالبات بانوان در راستای تقویت توانمندی و حضور موثر آنان در عرصه های مختلف و ارائه آن به معاونت ریاست جمهوری اشاره و اظهارداشت: مطالبات زنان گلستان در قالب حدود 23مورد طرح شده است.



وی اضافه کرد: این مواردبا توجه به جامعه آماری زنان استان و در نظرگرفتن اطلاعات در بخش های مختلف بانوان شاغل، خانه دار، روستایی و عشایری و گروه های مختلف تهیه شده و اصرار به طرح آن داریم.



عبداللهی افزود: تلاش در راستای تحکیم خانواده و ارائه بسته های آموزشی، توجه و حمایت از زنان مطلقه و سرپرست خانوار، بانوان روستایی و عشایری و حمایت از آنان، طرح های تدوینی در زمینه مباحث تفریحی و نشاط زنان، طرح های مربوط به اصلاح ساختار قامتی دختران دانش آموز با کمک آموزش وپرورش از آن جمله است.



به گفته وی، توانمندسازی بانوان، فرهنگ سازی در نگرش مثبت به فعالیت های زنان، توانمندسازی زنان روستایی، آموزش مشاغل خانگی و بازاریابی، ایجاد بازارچه های خوداشتغالی، آموزش مهارتهای زندگی، تقویت اعتقادات دینی و اخلاقی، تقویت فرهنگ خانواده محوری، گسترش مراکز مشاوره، حمایت های بهداشتی و درمانی از زنان، الزام شهرداری ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها به حمایت از قوانین توسعه مشاغل خانگی از دیگر مطالبات مطرح شده ، می باشد.



مدیرکل اموربانوان گلستان اضافه کرد: گسترش آموزش های بهداشتی بویژه در بخش زنان و کودکان عشایر، ارتقاء سطح سواد بانوان این بخش، اختصاص اعتبار برای توانمندسازی حرفه ای آنان، تقویت سبک زندگی ایرانی - اسلامی وسالم و گسترش خدمات مشاوره ای و مهارتی از دیگر خواسته ها در حوزه بانوان است.



وی همچنین از حضور بانوان استان در نشست فرهیختگان گلستان با رییس جمهوری و این که پنج نفر از زنان بخش های مختلف به نمایندگی از بانوان گلستان به بیان خواسته ها و مطالبات بانوان می پردازند، اشاره کرد وافزود: نشست بانوان نخبه و فرهیخته استان و برگزاری کارگروه تخصصی بانوان با حضور مدیران کل و مشاوران آنها و معاون ریاست جمهوری از دیگر برنامه ریزی ها در این بخش است.



مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در ادامه با یادآوری حضور بانوان استان در بخش ها و عرصه های مختلف از احساس مسوولیت بالای آنان در فعالیت ها سخن گفت و افزود: همراه با این تلاش رفتار حسنه و برخوردمناسب با مراجعین باید همواره مد نظر باشد.



وی با بیان این که بانوان استان در عرصه خدمات اداری، اجتماعی، هیات های مذهبی و دینی توانمندی های بسیار دارند بر تلاش در راستای ارتقای این توانمندی و تقویت سطح علمی جامعه زنان تاکید نمود.



مدیرکل امور بانوان وخانواده گلستان درادامه به برنامه حوزه بانوان در اسناد بالادستی اشاره کرد و از شرکت کنندگان درنشست خواست که پیشنهادات خود را در راستای ارتقای توانمندی و ظرفیت این حوزه ارائه نمایند.



این جلسه با حضور گسترده بانوان بخش های مختلف گلستان و با توجه به نزدیک بودن سفر رییس جمهوری به استان بمنظور برنامه ریزی 'جهت حضور گسترده بانوان در مراسم استقبال از کاروان تدبیر و امید و برگزاری نشست تخصصی زنان با معاونت رییس جمهوری در امور زنان و خانواده' برگزار گردید.



در این نشست چند تن از بانوان فعال و مسوول در بسیج، دانشگاه و بخش های دیگر استان نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.



طبق برنامه سفر کاروان تدبیر و امید به استان گلستان در دهه دوم آذر ماه سال جاری انجام می شود.



افتتاح خط آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان با حضور روسای جمهوری سه کشور از جمله برنامه های این سفر است.



601

انتهای پیام /*


5286072
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان که در اقدامی هولناک مادرش را به قتل رسانده، در حالی قرار است بزودی پای میز محاکمه بایستد که مدعی است بدگویی‌های پدرش باعث شده تا او از مادرش متنفر شود و دست به جنایت بزند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» چهار زندانی محکوم به مرگ سحرگاه چهارشنبه برای اجرای حکم در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند، اما سه نفر از آنها با دریافت مهلت و قبول درخواست اعاده دادرسی درپرونده‌شان به سلول خود برگشتند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای کشور گفت: بر اساس رصد‌هایی که انجام گرفته است، حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل جوان یک شرکت پخش کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در برج بیست طبقه اش در محله کوهک با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتلان اجاره‌ای که به دستور کارمند بانک و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان همسر وی را کشته بودند، بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است