بین‌الملل 05:39 - 01 فروردین 1396
مسافران برخی از پروازها از خاور میانه به آمریکا، امکان همراه داشتن لپ تاپ، آی پد، دوربین و برخی دیگر از ابزارهای الکترونیک را نخواهند داشت.

بردن وسایل الکترونیک به آمریکا ممنوع است!

العالم - آمریکا

به گزارش اسوشیتد پرس از واشنگتن، یک مقام ارشد آمریکایی روز دوشنبه اعلام کرد دولت این کشور به صورت موقت، مسافران برخی از پروازها از هشت کشور در خاور میانه و شمال آفریقا به مقصد آمریکا را از همراه داشتن لپ تاپ، آی پد، دوربین و برخی دیگر از ابزارهای الکترونیک قابل حمل در هواپیما منع می کند.

این ممنوعیت شامل پروازهای بدون توقف به مقصد آمریکا می شود و از روز سه شنبه اجرا خواهد شد.

این ممنوعیت روز دوشنبه در بیانیه های منتشر شده توسط شرکت هواپیمایی سلطنتی اردن، و خبرگزاری دولتی عربستان سعودی نیز اعلام شد.

این مقام آمریکایی در این باره گفت ممنوعیت فوق، شامل پروازهای بدون توقفی می شود که از 10 فرودگاه در هشت کشور خاور میانه و شمال آفریقا به مقصد آمریکا انجام می شود. وی به نام فرودگاه ها یا کشورهای مذکور اشاره ای نکرد.

علت اعمال این محدودیت هنوز مشخص نیست. دیوید لاپان سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز از اظهار نظر درباره این موضوع خودداری کرد. اداره امنیت ترابری آمریکا نیز که بخشی از وزارت امنیت داخلی این کشور است، از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

شرکت هواپیمایی سلطنتی اردن در این باره اعلام کرد تلفن های همراه و ابزارهای پزشکی شامل این ممنوعیت نمی شوند.

هنوز مشخص نیست این محدودیت شامل چه کشورها و شرکت های هواپیمایی دیگری می شود.

یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز اعلام کرد چندین هفته است که اعمال این محدودیت در حال بررسی است.

شرکت هواپیمایی سلطنتی اردن در این باره اعلام کرد این محدودیت ها، پروازهای شرکت مذکور به مقصد نیویورک، شیکاگو، دیترویت و مونترئال را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در بیانیه عربستان سعودی نیز آمده است پروازهای ریاض و جده تحت تاثیر این محدودیت قرار خواهد گرفت.

اعمال این محدودیت در حالی است که روز چهارشنبه، اعضای ائتلاف آمریکایی علیه داعش در واشنگتن دیدار خواهند کرد. شماری از مقامات ارشد کشورهای عربی نیز قرار است در این نشست وزارت خارجه آمریکا شرکت کنند. هنوز مشخص نیست آیا برگزاری این نشست، با افزایش نگرانی ها در خصوص تهدیدهای امنیتی مرتبط است یا نه.

برایان جنکینز کارشناس امنیت پرواز در شرکت رند در این باره گفت ماهیت این اقدام امنیتی حاکی از آن است که علت اجرای آن، اطلاعات به دست آمده در خصوص یک حمله احتمالی است.


8942242
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان ویژه اشباح در ارتش صهیونیستی بطور ناگهانی از سمت خود استعفا داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تعدادی از دانش آموزان پایتخت آمریکا به دلیل مخالفت مدیر خود با برگزاری مراسم حمایت از فلسطین، از او شکایت کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد وعده‌های اوکراین برای استفاده نکردن از تسلیحات آمریکایی علیه روسیه مضحک است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان، سیاست‌های دوگانه آمریکا در منطقه و جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان را چالش بزرگ برای دیپلماسی اسلام‌آباد دانست و افزود: تهران و پکن شرکای معتمد ما در منطقه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام دولت نجات ملی یمن مورد حمایت انصارالله بامداد پنجشنبه گفت: آمریکا و انگلیس از مقابله با حملات ارتش یمن ناتوان هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های گذشته دانشگاه‌های متعددی در آمریکا اردوگاه‌هایی برای آگاهی‌رسانی و تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی برگزار کردند که علل گوناگونی دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ورود بی سرو صدای ۱۰۰ سرباز به همراه سامانه‌های دفاع هوایی به نیامی، پایتخت نیجر، جدیدترین متحد مسکو در ساحل، ناقوس مرگ حضور نیرو‌های آمریکایی در کشوری بود که از سال ۲۰۱۳ در این کشور غرب آفریقا مستقر هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه الجزیره قطر بامداد پنجشنبه از حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد موسوم به (ATACMS) به اوکراین را تایید کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است