استانی 01:33 - 10 مهر 1399
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان عنوان کرد:
ایسنا/سمنان معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان گفت:راه اندازی مرکز گسترش اقتصاد دیجیتال در استان سمنان، بستری مناسب را برای اشتغال زایی مولد و توسعه استان در حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات را فراهم‌ می سازد.

فراهم سازی اشتغالزایی مولد با راه اندازی مرکز گسترش اقتصاد دیجیتال در سمنان

فاطمه منصوری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان در جلسه هماهنگی و بررسی روند اجرایی راه اندازی پارک اقتصاد دیجیتال در استان با بیان اینکه علاوه بر تقویت زیرساخت ها و فراهم کردن سخت افزارها بایست به فراهم کردن شرایط کسب کار برای نیروی انسانی که محور توسعه در هر جامعه ای است پرداخت بر تقویت این محور توسعه و اماده سازی پیشران های فعالیت آن تاکید کرد و افزود: امروز شاهدیم در عصر دیجیتال، اکثر فرصت های شغلی نوآور، زائیده حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و امید می رود با راه اندازی این پایگاه اقتصاد دیجیتال، شاهد افزایش اشتغال و توسعه استان باشیم

وی یاد آور شد: وظیفه ما در مسیر تقویت نیروی انسانی مستعد و تحصیل کرده، گسترش کار و فعالیت های مرتبط با فناوری اطلاعات، شناسایی شرکت های فناور و شتاب دهنده ها در جهت حمایت از توسعه کسب و کار های دیجیتالی و ایجاد فرصت های شغلی در این حوزه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از تجهیز و آماده کردن این مرکز، در مرحله بعدی با تفاهم مشترک با پارکهای علم و فناوری استان و سمنان، جهاد دانشگاهی، بنیاد نخبگان و اداره کل فنی و حرفه ای استان برای فعال کردن پارک ورود کنند.

معاون استاندار سمنان استفاده حداکثری از ظرفیت و پتانسیل این مرکز گسترش اقتصاد دیجیتال را از اهداف اصلی مسئولان استان دانست و خاطرنشان کرد: با دستور استاندار ، روند راه اندازی کارخانه های نوآوری در شهرستان های سمنان و شاهرود نیز در دستور کار قرار دارد که می توانند با پارک هم افزایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه تعهدات وزارتخانه در زمان مشخص انجام و هرچه سریعتر بهره برداری این واحد انجام شود، عنوان کرد: با تفاهمنامه داخلی با حوزه های فعال در آی سی تی انتظار حداکثر بهره برداری از ظرفیت اسمی پارک را خواهیم داشت.

منصوری بر وفاق مشترک در راستای توسعه مشاغل آی سی تی تاکید داشت و افزود: امید می رود در بازدید از مکان مشخص شده برای استقرار این ‌مرکز، زیرساخت های مد نظری که توسط وزارت نیاز است شناسایی و تجهیز آن در کمترین زمان ممکن مهیا شود.

معاون استاندار سمنان در پایان بر حمایت های وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات پس از استقرار واحدهای فناور و پشتیبانی در راستای توسعه بازار این حوزه تاکید کرد و ابراز امیدواری نمود با برنامه های حمایتی و آموزشی وزارت فاوا و همکاری و هم افزایی دستگاههای فعال در این حوزه شاهد توسعه مشاغل فعال و مولد از بستر این پارک باشیم.

انتهای پیام


10742846
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است