علمی فناوری 17:20 - 09 تیر 1394
وزیر بهداشت در جریان بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی شهرری:
وزیر بهداشت با اشاره به آمار بالای تصادفات و سوانح در منطقه شهرری اظهار داشت: اعتبارات مربوط به تصادفات و سوانح این منطقه باید به مراکز بهداشتی و درمانی این منطقه اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از (وب دا)؛ دکتر سید حسن هاشمی در پایان بازدید از شهر ری و در جلسه شورای اداری شهرستان ری که ظهر امروز برگزار شد اظهار داشت: بنده ضرورتی نمی بینم که از گذشته ها و کمبودها حرف بزنم در عوض باید دید در حال حاضر مشکلات مردم چیست و چگونه حل می شود.


وزیر بهداشت افزود: مشکل مردم منطقه شهرری در وهله اول، درمان است و همان طور که در بازدید از اورژانس ها مشاهده شد تخت خالی وجود ندارد و در زمینه تجهیزات و نیروی انسانی به ویژه پرستار با مشکلاتی روبرو هستیم.


وی تصریح کرد: در سال جاری در حوزه بهداشت، به منظور تکمیل شبکه جهت شناسایی بیماران ، تشکیل پرونده و قرار گرفتن تحت مراقبت فعال سرانه ای برای کل جمعیت شهرری تخصیص داده می شود.


دکتر هاشمی با بیان اینکه بیمارستان هفتم تیر و فیروزآبادی شهرری نیاز به بازسازی دارند افزود: بخشی از این بیمارستان ها باید نوسازی گردند اما باید تمهیدات لازم برای مشارکت بخش خصوصی نیزاتخاذ شود.


وزیر بهداشت ادامه داد: برای افزایش مشارکت بخش خصوصی باید به گونه ای عمل کنیم تا آنها متضرر نشوند و ما نیز خرید خدمت از آنها را تضمین کنیم تا در نهایت پرداخت از جیب مردم برای هزینه های درمانی افزایش پیدا نکند.


دکتر هاشمی تأکید کرد: در بلند مدت بایستی سازو کار های مناسب استفاده از توان بخش خصوصی دیده شود اما در صورت محقق نشدن آن، دولت باید تکمیل پروژه ها را سرعت بخشد.


وزیر بهداشت اظهار داشت: تا کنون اقدامات مناسبی در شهرری انجام شده است و در یک دهه گذشته چهره این منطقه تغییر کرده زیرا فضاهای سبز ایجاد شده در این منطقه، بی نظیر است و در بخش راهسازی و فضای سبز اقدامات خوبی انجام شده است.


وی با اشاره به جمعیت حدود یک میلیونی منطقه شهرری گفت: با توجه به امکانات موجود در منطقه حدود 2 تا 3 هزار تخت کمبود داریم و در بیمارستان هفتم تیر که موقوفه نیست می توان با کمک شهرداری و شورای شهر، زمین 17 هکتاری این بیمارستان را با حداقل یک  هزار تخت بیمارستانی نوسازی کرد.   


دکتر هاشمی با اشاره به قرارداد وزارت بهداشت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء افزود: در قالب این تفاهم نامه مقرر شده است تا بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی احداث و نوسازی شود.


وزیر بهداشت در پایان یادآور شد: اگر بخواهیم یک پروژه بیمارستانی جامع را احداث کنیم حداقل به 5 سال زمان نیاز است اما بایستی توجه داشت که مردم در حال حاضر با این مشکلات روبرو هستند.


در این جلسه دکتر طلا نماینده مردم تهران، شهرری و شمیرانات، جمالی پور فرماندار شهرستان ری، دکتر جعفریان رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حاجی میر اسماعیلی رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران و جمعی از معاونان و مدیران این دو دانشگاه حضور داشتند.




انتهای پیام/

6668796
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل متا اعلام کرد: که غول فناوری هنوز سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» لوگوی ویژه آیین‌های بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران همزمان با نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران «نماد آموزش عالی ایران» منتشر شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مالاریا جزو مهم‌ترین و جدی‌ترین بیماری‌های عفونی در تمام قاره‌های دنیا است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: گفت: در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه باید این وظیفه روایتگری پیشرفت ایران و دختر ایرانی را انجام دهیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت تراشه‌ساز «TSMC» تایوان، اعلام کرد که فناوری جدید تولید تراشه این شرکت به نام «A 16» در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ وارد چرخه تولید خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی هنر و همچنین گروه آزمایشی زبان‌های خارجه راس ساعت ۱۴:۳۰ آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در حالی که ساخت یک خانه تک طبقه به روش سنتی ممکن است چند ماه طول بکشد، اما بزرگترین چاپگر سه بعدی جهان که توسط مهندسان دانشگاه مین (Maine) ساخته شده است، می‌تواند این پروژه را در کمتر از چهار روز به پایان برساند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ روی ویژگی‌های هوش مصنوعی سلامتی‌محور حلقه‌ی هوشمند خود تمرکز ویژه‌ای خواهد داشت.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به گزارش وبگاه خبری Reuters، مدیر اجرایی تیک‌تاک امید دارد در چالشی قانونی برای ادامه حیات و فعالیت در ایالات متحده، برابر دولت آمریکا پیروز شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کاربران تردز از ماه فوریه تاکنون، حدود ۲۰ میلیون افزایش کاربر داشته است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است