سیاسی 12:39 - 03 خرداد 1398
الشرق الاوسط اعلام کرد
وزیر خارجه عمان با اشاره به اینکه کشورش برای کاهش تنش میان آمریکا و ایران تلاش می کند، وساطت مسقط میان تهران و واشنگتن را نه تکذیب و نه تایید کرد.

بن علوی وساطت مسقط میان تهران و واشنگتن را نه تکذیب و نه تایید کرد

به گزارش ایسنا، روزنامه الشرق الاوسط اعلام کرد که یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان در گفت‌وگو با نشریه المجله گفته است: ما برای کاهش تنش میان آمریکا و ایران تلاش می‌کنیم زیرا اگر جنگی رخ دهد به تمام دنیا آسیب می‌رساند.

وی افزود: دو طرف ایرانی و آمریکایی خطر وقوع جنگ را خیلی بیشتر درک می‌کنند.

براساس گزارش این روزنامه بن علوی میانجیگری مسقط میان تهران و واشنگتن را نه تأیید و نه تکذیب کرده است اما گفته است که این کشور با کمک طرف‌های دیگر برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا تلاش می‌کند و تماس‌های زیادی در این رابطه وجود دارد.

وزیر خارجه عمان همچنین از جامعه بین المللی خواست تا برای ممانعت از وقوع جنگ تلاش کند.

به گزارش ایسنا، یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان بعدازظهر دوشنبه گذشته وارد تهران شد و با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص روابط دو جانبه و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

یوسف بن علوی پس از سفرش به تهران در مصاحبه‌ای با بی بی سی عربی با بیان اینکه آنطور که فکر می‌کنید ما نقش میانجی بین کشور ایران و آمریکا نداریم، اظهار کرد: ما از وضعیت فعلی به شدت نگران هستیم و فکر می‌کنیم که با کمک دیگران می‌توانیم تنش فعلی در منطقه را مهار کنیم. در عین حال فکر می‌کنیم دو طرف یعنی ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها هر دوی آنها با دوستانشان متوجه شده‌اند که تنش فعلی ممکن است به فاجعه منجر شود و البته شاید هم به توافق ختم شود. همه می‌دانند که اگر اوضاع بدتر شود بقیه دنیا نیز ضرر می‌کنند و ابعاد آن قابل اندازه‌گیری نیست. یک جرقه در این ارتباط کافی است.

بن علوی خاطرنشان کرد: ایران و آمریکا هر دو از نظر نظامی و فرماندهی این توان را دارند که مانع این وضعیت شوند. در ۴۰ سال اخیر این را نشان داده‌اند. در خلیج فارس هم نیروی دریایی ایران و هم آمریکا خیلی خوب و کامل تثبیت شده‌اند.

انتهای پیام


10135291
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سنگدوینی گفت: با تعاملات و دیپلماسی می‌توان مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی دولت گفت: شکاف عمیق بین دولتمردان صهیونیست‌زده و افکار عمومی در غرب، دیگر قابل انکار نیست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور مرز بیش از ۹۰۰ کیلومتری ایران و پاکستان را فرصتی ارزشمند برای توسعه، رفاه و رونق مناطق مرزی دانست و بر رسمی شدن هرگونه تجارت غیررسمی بین دو‌کشور تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور مرز بیش از ۹۰۰ کیلومتری ایران و پاکستان را فرصتی ارزشمند برای توسعه، رفاه و رونق مناطق مرزی دانست و با تاکید بر اینکه تجارت غیر رسمی بین دو‌کشور باید به تجارت رسمی تبدیل شود، تحقق این هدف را نیازمند همکاری صمیمانه همه فعالان اقتص...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با قاسم الاعرجی همتای عراقی بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو جانبه تاکید کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» علی‌اکبر محرابیان گفت: فردا با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی که توسط مهندسان ایرانی اجرا شده افتتاح می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سکینه سادات پاد گفت: دشمن برای بحث حجاب برنامه داشته و ما نمی‌توانیم بدون برنامه با این دشمن که به دنبال اقدامات هنجار شکنانه است رقابت کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سکینه سادات پاد گفت:دشمن برای بحث حجاب ما برنامه داشته و ما نمی‌توانیم بدون برنامه با این دشمن که به دنبال اقدامات هنجار شکنانه است رقابت کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اعضای سازمان جوانان حزب کارگزاران سازندگی ایران، با «اسحاق جهانگیری»، معاون اول رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم دیدار کردند و جهانگیری در این دیدار گفت: دهه نود بدترین دهه زندگی مردم ایران و دهه گمشده اقتصاد ایران بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به پاکستان به شهر کراچی به عنوان مرکز ایالت سند سفر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است