ورزشی 10:29 - 28 بهمن 1397
ربیس فدراسیون شطرنج گفت: نظر کمیته فنی و سرمربی تیم ملی برای نفر پنجم تیم احسان قائم مقامی بود.

پهلوان زاده: غلامی گزینه بود اما نظر سرمربی و کمیته فنی قائم مقامی است

مهرداد پهلوان زاده در گفت و گو با ایسنا در مورد ملاک انتخابی تیم ملی شطرنج برای مسابقات تیمی جهان و دعوت نشدن غلامی در تیم ملی اظهار کرد: از ابتدا هم در آئین نامه مسابقات قهرمانی کشور اعلام نشده بود که این مسابقات ملاک انتخابی تیم ملی شطرنج خواهد بود. بازیکنان هم این موضوع را می‌دانستند و گفته شده بود که کمیته فنی تیم ملی را انتخاب خواهد کرد.

وی ادامه داد: کسی هم راجع به حضور پرهام مقصودلو و سید محمد امین طباطبایی در تیم ملی با وجودی که در قهرمانی کشور نبودند اعتراضی ندارد. چون هر چهار نفر (مقصودلو، طباطبایی، فیروزجا و ایدنی) سطح و رنک بالاتری نسبت به سایر بازیکنان دادند. فقط مشکل نفر پنجم تیم ملی است.

رئیس فدراسیون شطرنج در مورد نفر پنجم تیم ملی گفت: برای نفر پنجم تیم ملی گزینه‌های زیادی همچون آرین غلامی، مرصاد خداشناس، مسعود مصدق پور و احسان قائم مقامی مورد نظر بود که در نهایت سرمربی تیم ملی سوکولف قائم مقامی را انتخاب کرد.

وی ادامه داد: اولین دوره حضور ما در مسابقات تیمی قهرمانی جهان است و بازی‌های سختی در پیش داریم. تعداد بازی‌ها هم ۹ تا است. نظر سرمربی و حتی بازیکنان این بود که چون اختلاف سطح وجود دارد اگر بازیکنان سالم باشند و مشکلی پیش نیاید اصلاً به نفر ذخیره بازی داده نشود. نظر سوکولف هم این بود که حتی مساوی در این مسابقات نتیجه مطلوبی برای تیم ما است. به همین دلیل معتقد بود که قائم مقامی محکم‌تر است و گزینه بهتری است. چون بیشتر امکان مساوی برایش پیش می‌آید.

پهلوان زاده خاطرنشان کرد: با همین دید کمیته فنی هم به اتفاق آرا احسان را انتخاب کردند. غلامی کمی خود را درگیر کرده و این خوب نیست که درگیر حاشیه باشد. آن دفعه هم از یکی از مسابقات جامانده بود. او مسابقاتی را که فدراسیون در اختیارش قرار می‌دهد تا بازی کند به روی خود نمی‌آورد. همین‌ها باعث می‌شود که ضعیف شود و این خوب نیست.

وی در پاسخ به این سوال که حتی فدراسیون پاسپورت غلامی را برای حضور در مسابقات تیمی جهان گرفته بود گفت: ما از او پرسیده بودیم که آیا در آن زمان در دسترس است یا خیر. او یکی از گزینه‌های ما بود نه اینکه نباشد. می‌خواستیم ببینیم در آن زمان در دسترس است و فرصت حضور دارد. البته این مسابقه (تیمی قهرمانی جهان) خیلی هم برای نفر پنجم مهم نیست. آرین باید در مسابقه‌ای شرکت کند که نورم استاد بزرگی بگیرد. برای همین حداقل در مسابقات تیمی جهان باید در ۷ بازی و در سایر مسابقات در ۹ بازی شرکت کند تا به این نورم برسد. در تیمی جهان با توجه به جدول امکان این موضوع برای غلامی وجود ندارد.

وی در پایان گفت: کمیته فنی و سرمربی این تصمیم را گرفتند و قائم مقامی انتخاب شد. این مسابقه برای آرین مهم نیست و خود او هم در آن زمان درگیر مسابقات باشگاه‌های عرب است و تا دو روز قبل مسابقات تیمی جهان در تونس در این مسابقات بازی خواهد کرد.



انتهای پیام


10056721
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نخستین دیدار فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا با نتیجه ۹۰ بر ۶۵ مقابل الریاضی لبنان شکست خورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم تیم الاتحاد کلبا امارات احتمال دارد فصل آینده پیراهن استقلال تهران را بر تن کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون والیبال مصطفی کارخانه را به عنوان مشاور عالی فنی خود و دبیر کمیته فنی این فدراسیون انتخاب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نفرات برتر پنج وزن نخست چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز مشخص شدند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم مس رفسنجان با پیروزی مقابل پیکان در ضربات پنالتی راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرجیو کونسیسائو سرمربی تیم فوتبال پورتو قراردادش را تا سال ۲۰۲۸ با این تیم تمدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در اولین روز رقابت‌های جام جهانی پاراتیراندازی که در کره جنوبی در حال برگزاری است، نماینده ایران در ماده تفنگ بادی ایستاده بانوان در جایگاه هشتم قرار گرفت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاروان ووشو ایران موفق به کسب ۲۰ مدال رنگارنگ در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در چین شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاروان ووشو ایران موفق به کسب ۲۰ مدال رنگارنگ در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در چین شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی از صبح امروز پنجشنبه۶ اردیبهشت‌ماه در سالن شهرک نفت اهواز در حال برگزاری است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است