استانی 11:03 - 29 مرداد 1393
جیب های خالی از پول وقتی صدایشان بیشتر در می آید که با دستور العمل جدید، پشت در اتاق پزشک ایستاده باشی.

نه طبق عادت بلکه بر اساس حرفه ای که دارم همیشه به پلاکاردها، بنرها و کاغذ نوشته های پشت شیشه مغازه ها و مطب ها دقت میکنم اما این بار چیزی دیدم که تحقق آن نیاز به امکانات که نه نیاز به معجزه دارد.



بر روی در اتاق پزشک نوشته شده ˈقابل توجه بیماران گرامی در صورتی که جواب ام آر آی، آزمایش و عکس در تاریخ مراجعه به پزشک رویت شود نیاز به ویزیت مجدد نیست در غیر این صورت باید دوباره ویزیت شوید.ˈ



آنچه را که دیدم نمی توانستم در ذهن خود هضم کنم ابتدا فکر کردم خانم منشی این لطیفه خنده دار را روی در اتاق پزشک نوشته است لذا از او سوال کردم ،گفت: این دستور وزارتخانه است.



آهی کشیدم و دلم به حال خود و همه بیماران سوخت آخر مگر می شد وزارت خانه ما با آن همه کارشناس و افراد با تجربه و تحصیل کرده ، وزارتی که طرح تحول نظام سلامت را پیش گرفته و با اجرای چندین بند آن تاکنون موفق بوده ،تشخیص ندهند که انجام این امور پزشکی نیازمند به حداقل یک هفته زمان است.



همه خوب می دانیم که گرفتن آزمایش نیازمند قوانین خاصی است ابتدا باید ناشتا باشی، آماده شدن جواب آزمایش اگر از نوع معمولی باشد حداقل سه روز زمان می خواهد اگر آزمایش خاص باشد باید به تهران بفرستند که حداقل 20 روز طول می کشد.



اما گرفتن ام. آر. آی ابتدا باید حضوری بروی و نوبت بگیری، اگر خوش شانس باشی دو یا سه روز بعد نوبت می دهند، سپس سه روز زمان می خواهد تا جواب ام آر آی حاضر شود.



اما عکس رادیولوژی و سونوگرافی در خوشبینانه ترین حالت، که ابتدا نفر اولی باشی که وارد مطب پزشک شوی، سپس نفر اول وارد رادیولوژی و سونوگرافی شده و بعد از آماده شدن جواب آن بتوانی با سرعت نور خودت را دوباره به مطب برسانی و دکتر برای عمل نرفته باشد و یا بیمار اورژانسی در بیمارستان نداشته باشد یا مطب تعطیل نشده باشد، شاید شاید شانس همراهیت کند و بتوانی از دادن ویزیت دوباره محروم شوی .



با خود فکر کردم چند نفر در ماه می توانند برای ویزیت پزشک و نشان دادن جواب عکس، ام آر آی، سونوگرافی دوباره 20تا 30 هزار تومان ویزیت ندهند قطعا با این محدودیت زمانی هیچ کس، پس این نوشته ها را برداریم و حرمت و جایگاه پزشکی و شان و منزلت بیمار را تحت تاثیر این کاغذ پاره ها قرار ندهیم و برای حمایت از طرح تحول نظام سلامت و از بیماران و کاهش هزینه های درمان آنها گام برداریم چرا که اغلب بیماران به ویژه در شهرستانها افرادی هستند که جیب هایشان با شروع یک بیماری با سونامی بی پولی مواجه می شود و چیزی جز شرمندگی برایشان باقی نمی ماند.



* خبرنگار دفتر بروجرد

انتهای پیام /*


4518960
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است