استانی 13:35 - 12 فروردین 1394
گزارش فارس از مهم‌ترین رویدادهای خبرساز وزرش اصفهان در سال 93
برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت بیماران خاص بدون کاندیدا و ثبت نشدن سپاهان به عنوان اثر ملی معنوی را می‌توان مهم‌ترین رویدادهای خبری و حاشیه‌ای ورزش استان در سال گذشته معرفی کرد.

از مجمع انتخاباتی بدون کاندیدا تا حضور ورزش اصفهان در یک قدمی گینس

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در سال 93 رویدادهای جالب توجهی در ورزش استان اصفهان به ثبت رسید که هر کدام در مقطعی به سوژه‌ای جالب توجه تبدیل شدند.

در آستانه آغاز رسمی فعالیت ورزش استان در سال جدید بی‌مناسبت ندیدیم که نگاهی به مهم‌ترین رویدادهای حاشیه‌ای ورزش نصف جهان در سال گذشته داشته باشیم:

*سپاهان اثر ملی معنوی نشد

مدیرعامل باشگاه سپاهان طی نامه‌ای به معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور درخواست کرد که باشگاه سپاهان در فهرست آثار ملی معنوی ثبت شود.

در بخشی از نامه خلیلیان آمده است: هم‌اکنون در کنار زاینده‌رود خشک ولی زنده و دهها اثر تاریخی و جاودانه دیگر، نام باشگاه سپاهان هم به عنوان یک میراث فرهنگی و کهن مورد توجه عام و خاص قرار گرفته و مایه سربلندی مردم اصفهان شده است.

بنابراین به جهت حفظ و حراست از این میراث گرانبها که در آینده ممکن است دچار مخاطره یا اضمحلال این اثر به یاد ماندنی شود، مستدعیست دستور فرمائید نام پرآوازه باشگاه سپاهان که مهد پهلوانان، فرهیختگان، نام‌آوران و شهدای بزرگی است در فهرست آثار ملی معنوی آن سازمان ثبت شود.

البته تا پایان سال جاری که معاون رئیس جمهور به این درخواست سپاهانی‌ها پاسخی نداد و به نظر می‌رسد این پیشنهاد را باید منتفی شده دانست.

*رکوردی که در گینس ثبت نشد

در شرایطی که ورزش اصفهان می‌رفت تا رکورد منحصر به فردی را به ثبت رسانده و نامش را در گینس جاودانه کند، این اتفاق رخ نداد و با برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت سه‌گانه، این فرصت تاریخی از دست رفت.

هیئت سه‌گانه استان اصفهان طی چهار سال با سرپرست اداره می‌شد و با وجود اعلام چندباره زمان برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت سه‌گانه طی سال‌های گذشته، این اتفاق رخ نداد تا سرپرستی چهار ساله رضا رهنما در این هیئت، رکورد جالبی را به ثبت برساند.

با این وجود محمدسلطان حسینی میراثی که از دو مدیرکل قبلی به وی رسیده بود را به سرانجام رساند و در نهایت نیز مجمع این هیئت در مرداد ماه سال 93 برگزار شد و رهنما به عنوان تنها کاندیدای ریاست این هیئت، برای دومین بار روی سکاندار سه‌گانه استان شد.

نکته جالب توجه اینکه مجمع انتخاباتی با حضور 12 نفر برگزار شد که پنج نفر از اعضای مجمع غایب بودند.

*غیبت آقای رئیس در مجمع انتخاباتی

مجمع انتخاباتی هیئت بیماران خاص استان اصفهان نیز در نوع خود عجیب و غریب بود زیرا در این مجمع که آذر ماه سال 93 به انجام رسید، تنها کاندیدای مجمع غایب بود اما مجمع در غیاب وی برگزار شد.

برای این مجمع تنها عباس یزدان پناه کاندیدا شده بود و طبیعی بود که رئیس سابق هیئت بیماران خاص استان اصفهان بدون مشکل خاصی ریاست هیئت را برعهده بگیرد اما با این حال یزدان پناه در مجمع حضور نداشت که دلیل آن تصادف یکی از نزدیکان وی اعلام شده بود که شرایطی عجیب را برای این مجمع رقم زد.

با این حال سرپرست فدراسیون به عنوان رئیس مجمع اعلام کرد که مشکلی وجود نداشته و در غیاب یزدان پناه رأی‌گیری انجام شده و وی ریاست هیئت را بر عهده گرفت.

لوتوثی که نقش‌جهان را سر زبان ها انداخت

زمانی که هنوز واگذاری ورزشگاه نقش‌جهان به شرکت فولاد مبارکه انجام نشده بود، این ورزشگاه دیگر یک بار دیگر حسابی خبرساز شد.

خبرسازی دوباره ورزشگاه نقش‌جهان با رد و بدل شدن بلوتوثی بین اصفهانی‌ها آغاز شد که از سقوط چند سازه فلزی ورزشگاه نقش‌جهان به دلیل وزش شدید باد خبر می‌داد.

البته فرو ریخته شدن بخشی از سازه نقش‌جهان صحت داشت و ماجرا از این قرار بود بخشی از تیرهای سایه‌بان‌ های ورزشگاه نقش‌جهان دچار مشکل شده بود، به عبارتی این سایه ‌بان‌ها باید با یکدیگر فیکس می‌شدند و چون کار متوقف شده بود، این عمل انجام نگرفته و وزش شدید باد موجب شد این سایه‌بان‌ها تکان بخورد که سبب کج شدن آن‌ها شد.

*خطری که از سر اصفهانی‌ها گذشت

در پی حضور تیم کانوپولو اصفهان، شایعه‌ای مبنی بر پناهنده شدن چند ورزشکار این تیم مطرح شد که البته با تکذیب مسئولان امر همراه بود.

در تورنمنت بین‌المللی قایقرانی فرانسه که با شرکت 30 تیم در دو رده مختلف از کشورهای مختلف جهان فرانسه برگزار شد، تیم منتخب اصفهان به عنوان سومی در رشته کانوپولو دست پیدا کرد.

پس از پایان این مسابقات شایعاتی در مورد عدم بازگشت سه قایقرانی اصفهانی شرکت‌کننده در تورنمنت فرانسه مطرح شده و در شبکه‌های اجتماعی بحث‌هایی در خصوص پناهندگی این سه قایقران مطرح شد اما رئیس کمیته کانوپولوی استان اصفهان به شدت این خبر را تکذیب کرد و مدعی شد تمام قایقرانان شرکت‌کننده در این مسابقات به ایران بازگشته‌اند و امکان گفت‌وگو با تمامی آن ها فراهم است تا بدین ترتیب این شایعه نیز نتیجه‌ای نداشته باشد.


6122401
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است