استانی 22:40 - 21 آذر 1398

بازی با قضاوت داوران بدون تمرکز و پر اشتباه، سخت است

به گزارش خبرنگار مهر، هماد سامری امشب پس از باخت تیمش مقابل تیم بسکتبال شیمیدر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازی به طور کامل تحت تاثیر بود، دلم نمی خواهد اینگونه تصور شود که بازی را می بازیم و بعد می خواهیم آن را به گردن داور بیندازیم به هیچ وجه اینطور نیست اما فکر می کنم در بازی‌هایی که پرتنش ترند داورها بایستی با تمرکز بهتر و بیشتری کار قضاوتشان را انجام دهند که متاسفانه این دومین بازی است که می بینیم داورها بدون تمرکز و بی تفاوت کارشان را دنبال می کنند و نمی دانم چه باید بگویم.

وی افزود: به نظر می رسد داورها تصورشان بر این است که تنها آنان بسکتبال را می دانند و هیچ کس دیگری چیزی بلد نیست و این در حالی است که ما هم به اندازه کافی از بسکتبال شناخت داریم، خطاهای رانینگ و شارژ و یا وقتی توپ به پا می خورد خطاهای مشخصی است که متاسفانه از سوی داورها نادیده گرفته می شود.

سامری تصریح کرد: ناظر فدارسیون هم در زمین تنها تماشاگر است، سه داور می آیند بدون تمرکز و پراشتباه سوت می زنند و ناظر هم آن را بی چون و چرا تائید می کند، واقعا نمی دانم درباره قضاوت این بازی‌ها (دوشنبه و امروز) چه باید بگویم.

سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان، درباره بازی بعدی تیمش مقابل شهرداری گرگان یادآور شد: در حال حاضر ملاک بازی‌ها خوب و بد تمرین کردن بازیکنان و آنچه در داخل زمین انجام می دهند، نیست، بلکه ملاک آن سه نفری هستند (داورها) که درون زمین می آیند و بدون تمرکز و بسیار بسیار پراشتباه قضاوت می کنند و در آخر هم تکلیف بازی توسط آنان روشن می شود.

سامری گفت: در بازی بعدی، همین بازی و سایر بازی‌ها ما هیچ اشرافی نداریم و ممکن است هر اتفاقی بیفتد، نتیجه بازی‌ها اصلا ربطی به این ندارد که دو تیم درون زمین چقدر بسکتبال بازی می کنند، مهم آن است که داوران بدون تمرکزی که وارد زمین می شوند چگونه قضاوت می کنند البته ناظر و نماینده فدراسیون هم هر اتفاقی که می افتد می گویند درست است و تائید می کنند و شاید اگر هم نیایند هیچ اتفاق خاصی نیفتد.

وی در پاسخ به اینکه آیا در فکر تقویت تیم تان هستید، افزود: به نظر ما اگر بخواهیم تیممان را تقویت کنیم بهتر است که یک داور، یک ناظر یا کسی که بتواند در این بخش بین داوران حق تیم ما را بگیرد به جمع مان اضافه کنیم تا شاید بتوانیم نتایج بهتری بگیریم، بازیکنان کارشان را به طور واقعی در زمین انجام می دهند اما تیم از آن بخشی دارد ضربه می خورد که بر روی آن دخل و تصرفی نداریم و نمی توانیم کاری انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، از هفته دوازدهم لیگ برتر بسکتبال از عصر امروز تیم‌های بسکتبال پالایش نفت آبادان و شیمیدر قم در محل سالن ۱۷ شهریور آبادان به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی در پایان با نتیجه ۷۲ بر ۶۷ به سود تیم شیمیدر به پایان رسید.

تیم شیمیدر، کوارترهای نخست و سوم را با کسب نتیجه ۱۶ و ۲۶ به سود خود به پایان رساند و کوارترهای دوم و سوم را نیز نفتی ها با نتیجه ۱۷ و ۱۶ را از آن خود کردند اما در مجموع این تیم شیمیدر بود که با نتیجه ۷۲ بر ۶۷ پیروزی بازی بود.


10317690
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است