علمی فناوری 18:10 - 15 آذر 1397
معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی مطرح کرد
معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی از ابتدا با باور به شعار "ما می‌توانیم" شکل گرفت. این نهاد از ابتدا با باور به توانستن فعالیت کرد و در ادامه مسیر نیز بر مبنای همین باور به دستاوردهای بسیاری نائل شد.

"ما می‌توانیم" موتور محرک جهاد دانشگاهی/شرایط درون‌زا کردن اقتصاد در استان مرکزی فراهم است

به گزارش ایسنا، احمد شریفی‌زاده در آئین تودیع و معارفه رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی با بیان اینکه تراز جهاد دانشگاهی استان مرکزی در بین دیگر واحدهای استانی این نهاد، ویژه است، به وجود انگیزه‌های سرشار  در این نهاد اشاره کرد.

وی با اشاره به اقدامات بزرگی که در زمان انقلاب فرهنگی توسط این نهاد رخ داد و نیروسازی‌ها و بسترسازی مناسبی که در حوزه‌های مختلف توسط جهاد دانشگاهی در سال‌های ابتدای فعالیت این نهاد صورت گرفت، اظهار کرد: بسیاری از مسؤولان کشور در همین بستر شکل گرفته و رشد یافتند.

شریفی‌زاده به خدمات جهاد دانشگاهی در دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرد و افزود: اقدامات این نهاد در حوزه درمان نیز از ویژه‌ترین خدمات جهاد دانشگاهی است که همگی در راستای خدمت به مردم صورت گرفته و درصد قابل توجهی از رضایتمندی را حاصل کرده است.

وی با تاکید بر اینکه نگاه جهاد دانشگاهی مبتنی بر رفع نیازهای کشور بود و در این راستا نیز بر اساس اولویت‌ها اقدام شده و می‌شود، افزود: در حال حاضر نیز علیرغم وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها اقدامات کاربردی بسیاری توسط جهاد دانشگاهی در حال انجام است که این اقدامات همواره زمینه‌ساز افزایش اعتماد مسؤولان به این نهاد بوده و هست.

شریفی‌زاده با اشاره به فعالیت دانشگاه‌ها به عنوان مراکزی برای توسعه کشور، اظهار کرد: دانشگاه‌ها با محوریت آموزش بنا گذاشته شده بودند و به تازگی به حوزه ایجاد مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری و امثال آن وارد شده‌اند، در حالی که جهاد دانشگاهی به نوعی از ابتدا نوعی پارک علم و فناوری بود و شرکت‌های بزرگی در بستر آن ایجاد شد و شکل گرفت.

وی با بیان اینکه ما خود را مکمل دانشگاه می‌دانیم، افزود: برای انجام اقدامات بزرگ در قالب همکاری با دانشگاه اعلام آمادگی می‌کنیم، بویژه اینکه کشور ما علیرغم برخورداری از ظرفیت دانشگاه‌های متعدد هنوز نتوانسته است از این ظرفیت به شکل کاملی استفاده کند.

شریفی‌زاده به فعالیت‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: این توان در این نهاد ایجاد شده است که علاوه بر اقدامات کاربردی در مرز دانش حرکت کند و این رویکرد و دستاوردهای حاصل از آن تجلیل مقام معظم رهبری را در پی داشته است.

وی حمایت‌های مقام معظم رهبری را از ارکان حرکت رو به جلوی جهاد دانشگاهی دانست و افزود: ایشان باور دارند که این نهاد بستر حضور جوانان را فراهم کرده است و در واقع همت جهادگران از پشتوانه‌هایی همچون مقام معظم رهبری برخوردار است.

شریفی‌زاده با اشاره به رشد و توسعه جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: این نهاد امروز به درختی تنومند و توانمند تبدیل شده است. جهاد دانشگاهی در حال حاضر دارای ۷ هزار عضو، سه پژوهشگاه، ۲۳ پژوهشکده، ۲ دانشگاه، ۶ موسسه آموزش عالی، ۴۳ مرکز علمی کاربردی با ۳۵ هزار دانشجوست.

وی با اشاره به ارائه ۶۰۰ هزار نفر آموزش‌های تخصصی با نگاه معطوف به اشتغال و توانمندسازی افراد توسط این نهاد، گفت: جهاد دانشگاهی تنها نهادی است که در راستای توسعه اشتغال، سازمانی را در سال ۷۷ ایجاد کرد و توانست تا به امروز خدمات بسیاری را در قالب این سازمان ارائه کند.

شریفی‌زاده اظهار کرد: در حال حاضر طرح پایلوتی در ۸ استان کشور توسط این نهاد در حوزه اشتغال در حال اجراست که به دیگر استان‌ها نیز تعمیم خواهد یافت. همچنین طرح‌های تسهیل‌گری این نهاد در ۵ استان کشور در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه تنها ۱۰ درصد از بودجه جهاد دانشگاهی از محل بودجه دولتی تامین می‌شود و ۹۰ درصد مابقی حاصل تلاش این نهاد در حوزه‌های مختلف است، گفت: هرجا بودجه‌ای به این نهاد تخصیص یافته، در قبال آن وظیفه‌ای تعریف شده است. بودجه پارک‌های علم و فناوری این نهاد ۸۰ درصد افزایش یافته که این کار بر اساس عملکرد این پارک‌ها انجام شده است.

شریفی‌زاده در ادامه جهاد دانشگاهی استان مرکزی را فرصتی برای استان دانست و گفت: جهاد دانشگاهی یک شبکه در سطح کشور است و استان صنعتی مرکزی می‌تواند از ظرفیت‌های علمی این شبکه در رفع نیازهای صنعت استان با محوریت جهاد دانشگاهی واحد استان مرکزی بهره ببرد.

وی با بیان اینکه شرایط درون‌زا کردن اقتصاد در استان مرکزی فراهم است، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه کلینیک صنعت می‌تواند به رفع نیازهای صنعت استان کمک کند و در این مسیر می‌تواند از ظرفیت اساتید استان نیز بهره ببرد.

شریفی‌زاده با اشاره به تعیین ۷ ماموریت برای جهاد دانشگاهی در نقشه جامع علمی کشور گفت: باید با تکیه بر توانایی‌هایمان در مسیر اقتدار حرکت کنیم و با حمایت استان انتقال دانش در این حوزه صورت بگیرد.

در پایان این مراسم از خدمات سیدجعفر نظام‌دوست، تقدیر و مسعود شهرجردی به عنوان سرپرست جدید جهاد دانشگاهی استان مرکزی معرفی شد.  



انتهای پیام


9992555
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: گفت: در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه باید این وظیفه روایتگری پیشرفت ایران و دختر ایرانی را انجام دهیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت تراشه‌ساز «TSMC» تایوان، اعلام کرد که فناوری جدید تولید تراشه این شرکت به نام «A 16» در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ وارد چرخه تولید خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی هنر و همچنین گروه آزمایشی زبان‌های خارجه راس ساعت ۱۴:۳۰ آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در حالی که ساخت یک خانه تک طبقه به روش سنتی ممکن است چند ماه طول بکشد، اما بزرگترین چاپگر سه بعدی جهان که توسط مهندسان دانشگاه مین (Maine) ساخته شده است، می‌تواند این پروژه را در کمتر از چهار روز به پایان برساند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ روی ویژگی‌های هوش مصنوعی سلامتی‌محور حلقه‌ی هوشمند خود تمرکز ویژه‌ای خواهد داشت.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به گزارش وبگاه خبری Reuters، مدیر اجرایی تیک‌تاک امید دارد در چالشی قانونی برای ادامه حیات و فعالیت در ایالات متحده، برابر دولت آمریکا پیروز شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کاربران تردز از ماه فوریه تاکنون، حدود ۲۰ میلیون افزایش کاربر داشته است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش از دادن امتیاز ویژه به دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نوشیدنی‌های دارای فیبر می‌توانند میان وعده خوبی برای کودکان باشند و مایعات بدن آنها را تامین کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان فضایی گفت: در داخل کپسول زیستی مناسب برای پرتاب انسان باید شرایط زیستی فراهم باشد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است