استانی 10:41 - 18 مرداد 1399

اجازه برگزاری هیچ گونه مراسم افتتاحیه در اصفهان صادر نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، در روزهای گذشته شاهد تبلیغاتی رسمی از سوی یکی از نهادهای اصفهان برای برگزاری مراسم افتتاحیه یک واحد اداری در فضای مجازی بودیم و این در حالی است که برگزاری هر نوع مراسم در اصفهان به دلیل شرایط قرمز کرونایی ممنوع است.

البته پس از تماسهای مکرر اصحاب رسانه با مسئولان مختلف شهری، مراسم افتتاحیه مذکور که قرار بود در آستانه عید غدیر با حضور مسئولان برگزار شود، لغو شد.

در همین ارتباط مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت قرمز کلان شهر اصفهان اظهار داشت: مدیریت بازرسی و نظارت اصناف هیچ گونه مجوزی برای برگزاری افتتاحیه‌ها صادر نمی‌کند و هرگونه تجمع غیرضروری در قالب مراسم، افتتاحیه، همایش، اجلاس و سمینار ممنوع است.

جواد محمدی فشارکی افزود: طبق دستورالعمل‌های صادره، برگزاری افتتاحیه‌ها سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد و فشار مضاعف بر سیستم بهداشت و درمان وارد می‌کند و برگزاری این مراسم‌ها اکیداً ممنوع است.

همچنین سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه برگزاری هرگونه تجمع غیرضروری را در استان اصفهان ممنوع است، اظهار داشت: اصفهان در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارد و تنها راه کنترل این بیماری رعایت فاصله فیزیکی و دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک است.

آرش نجیمی ادامه داد: برگزاری برنامه‌هایی از جنس افتتاحیه در گوشه و کنار شهر اصفهان و یا تجمع‌های غیرضروری حتی اگر توصیه به دستورالعمل‌های بهداشتی هم باشد ممنوع است.

وی افزود: شهروندان باید به مسئولیت اجتماعی خود پایبند باشند؛ شرکت در برگزاری و حضور در تجمع‌هایی از جنس افتتاحیه، همایش و هرگونه مراسمی علاوه بر اینکه سلامتی خود و دیگران را به خطر می‌اندازند بر سیستم بهداشت و درمان فشار وارد می‌شود.

گفتنی است استان اصفهان همانند ۱۴ استان دیگر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، در چنین شرایطی همچنان شاهد تجمع‌های غیرضروری مردم و برگزاری مراسم‌های مفصل جشن و عزاداری هستیم و در این میان درج وسیعت خبر برگزاری حضوری مراسم افتتاحیه توسط یکی از نهادهای رسمی اصفهان جای تعجب و نگرانی زیادی برای مسئولان به ویژه شبکه بهداشت در پی داشت.


10657252
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است