سیاسی 10:00 - 09 خرداد 1394
آیت‌الله هاشمی شاهرودی:
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فضای کشور نباید به گونه‌ای ترسیم شود که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد اقتصاد کشور نابود می‌شود، گفت: نقطه نظرات در زمینه مسائل هسته‌ای نباید به تضعیف تیم مذاکره‌کننده منجر شود.

نظرات درباره مسائل هسته‌ای نباید به تضعیف تیم مذاکره‌کننده منجر شودبه گزارش حوزه احزاب و تشکلهای باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری در دیدار جمعی از دست‌اندرکاران تجمع بزرگ حوزویان در حمایت از مواضع رهبر انقلاب در زمینه مذاکرات هسته‌ای که روز شنبه نهم خردادماه در مدرسه مبارکه فیضیه برگزار خواهد شد، به چند توصیه مهم به مذاکره‌کنندگان اشاره کرد.


وی با بیان اینکه هر چه تابع فرمایشات رهبر معظم انقلاب باشیم و به توصیه‌های ایشان عمل کنیم برعزت نظام افزوده می‌شود، ادامه داد: فرمایشات و سخنان رهبر معظم انقلاب باید فصل الخطاب باشد، تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای توجه داشته باشد که باید به سخنان رهبر انقلاب جامه عمل بپوشاند.


رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان افزود: روشنگری و تحلیل‌های صحیح باید در جامعه بیان شود تا مردم بتوانند در جریان کارها باشند اما به این نکته مهم باید توجه داشت که نقطه نظرات در زمینه مسائل هسته ای نباید به تضعیف تیم مذاکره کننده منجر شود.


آیت‌الله هاشمی شاهرودی با اشاره به بدعهدی‌ها و حیله‌گری‌های دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: دشمن خدعه‌گر است و امکان دارد با ترفندی، تیم مذاکره‌کننده را مات کند، یا اینکه به قول آقای صالحی دبه در بیاورد.


وی ادامه داد: دقت و هوشیاری در مذاکرات و پایبندی به اصول و خطوط قرمز می‌تواند سبب پیروزی شود، تیم مذاکره‌کننده فرمایشات و دستورات رهبر معظم انقلاب را با تعبد قبول کرده و آنها را عملی کند، البته می‌دانیم که تیم مذاکره‌کننده در حال جهاد هستند.


نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مذاکره با دشمنان زیاده‌خواه و حیله‌گر بسیار سخت است، اظهار داشت: مسئولان هسته‌ای باید بادقت، هوشیاری و زرنگی کارهای خود را پیش ببرند، صحنه مذاکرات همانند جنگ و جبهه است.


آیت‌الله هاشمی شاهرودی گفت: با تکیه بر عزت نظام مذاکرات باید ادامه پیدا کند، مردم جامعه باید از واقعیات و عظمت ملت خود آگاه باشند و بدانند در چه جایگاهی قرار دارند؛ فضای کشور نباید به گونه‌ای ترسیم شود که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد اقتصاد کشور نابود می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال به اندازه‌ای امکانات برای این نظام الهی در نظر گرفته که دشمنان نمی‌توانند از آن جلوگیری کنند، نباید در برابر دشمنان و بیگانگان ابراز ضعف و عجز کرد، چنین احساسی نباید در جامعه انتشار پیدا کند.


نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: عظمت نظام جمهوری اسلامی ایران سبب شده تا آمریکا، رژیم غاصب اسرائیل، غرب و برخی کشورهای پست خلیج فارس با انقلاب دشمنی کنند، این دشمنی‌ها کاشف از بزرگی ایران است؛ ایران تحول عظیمی را در منطقه ایجاد کرده و کشورهای زورگوی منطقه را به انفعال کشانده است.


آیت‌الله هاشمی شاهرودی با بیان اینکه خداوند دشمنان را از احمقان قرار داده است، ادامه داد: دشمنان هرچه به کشورهای منطقه بیشتر حمله می‌کنند، وحدت این کشورها افزایش پیدا می کند؛ امروزه کشورهای اطرف از برکات انقلاب بهره می‌برند.


وی افزود: آمریکا هزار میلیارد دلار برای جنگ عراق سرمایه‌گذاری کرد اما به کجا رسیده است، هرچه دشمن در صدد ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران برآید نتیجه عکس خواهد دید؛ نباید تصور کنیم که ایران در جهان تنها است نفوذ و عظمت جمهوری اسلامی باید برای مردم بیان شود.


نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نباید فریب تبلیغات‌های دروغین دشمن را خورد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بدون هیچگونه لشکرکشی بیشترین نفوذ در میان کشورهای منطقه و برخی کشورهای جهان را دارد، این مسئله به دلیل آرمان‌ها بلند انقلاب اسلامی است.


آیت‌الله هاشمی شاهرودی ادامه داد: فتنه‌های ایجاد گروه‌های تکفیری برای مقابله با تشیع و جلوگیری از گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی پدید آمده است اما با هوشیاری و حکمت‌های نظام و رهبر معظم انقلاب تمام فتنه ها دفع می‌شود.


وی با بیان اینکه مردم باید بدانند دارای چه عزتی هستند، یادآور شد: مـتأسفانه برخی تحت تأثیر تبلیغات غرب مسائل را معکوس تحلیل کرده و تنها نقاط قوت کشور را ضعف می بینند، برخی از این گونه تحلیل ها مغرضانه و برخی نیز جاهلانه است.


انتهای‌پیام/

6468333
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه توضیحاتی را درباره حادثه امنیتی امروز در محل کنسولگری کشورمان در پاریس ارائه داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» بروجردی گفت: ‌نکته مهم این است که الگو انتخاب شده در عملیات وعده صادق الگوی ابر قدرتی بود. ما اعلام کردیم که در بالاترین سطح می‌زنیم و همین کار را هم کردیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در دیدار با همتای الجزایری خود بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دو کشور در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین اجرایی شدن توافقات فی‌ما‌بین تاکید داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست امیرعبداللهیان با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل متحد برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر ن...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در اتریش با اشاره به تحریم‌های اخیر علیه کشورمان گفت که اعتیاد به تحریم و تحقیر قوانین بین‌المللی، معرفی کننده آن را مستعد ابتلا به زوال عقل می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است