استانی 12:38 - 06 بهمن 1399
ایسنا/زنجان سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان طارم گفت: ۱۰ تن چوب قاچاق در شهرستان طارم کشف و ضبط شد.

تیزی تیغ طمع بر گلوی درختان در طارم

سرهنگ اصغر یوسفی صبح امروز (۶ بهمن‌ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان طارم هنگام کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل چوب مشکوک شده و برای بررسی بیشتر، این خودرو را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از خودروی مورد نظر، ۱۰ تن چوب قاچاق کشف شد، افزود: چوب‌های کشف شده به همراه متهم با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

این مسئول با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی چوب‌های کشف شده را بیش از ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، ادامه داد: قطع درختان موجب به تاراج بردن منابع‌طبیعی و تجاوز به حقوق دیگران می‌شود، به همین خاطر از شهروندان انتظار داریم در صورت کسب اطلاعاتی مبنی بر قطع و قاچاق چوب، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

به گزارش ایسنا، قطع درختان توسط سودجویان و قاچاق آن یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های زیست‌محیطی شهرستان طارم به‌شمار می‌رود که تداوم روند آن جنگل‌های این منطقه را به نابودی خواهد کشاند.

هم‌جواری با استان گیلان و نفوذ رطوبت از این استان به منطقه طارم و وجود آب و هوای خاص مدیترانه‌ای در این منطقه باعث شده منابع‌طبیعی طارم به یکی از زیباترین مناطق استان زنجان و شاید ایران تبدیل شود، تا جایی که وجود مراتع و جنگل‌های طبیعی به این شهرستان جلوه خاص و زیبایی داده است.

جنگل‌های طارم در مناطقی مانند جنگل ارس جیش‌آباد، چرزه، جمال‌آباد، مینا، خساره، سرداب و غیره قرار دارد و علاوه بر ارس در این منطقه گونه‌های جنگلی دیگری شامل بنه، بلوط، بادام وحشی، زالزالک، سیاه‌تلو، انار وحشی، نارون، زبان‌گنجشک، داغ‌داغان و غیره وجود داشته و بسیار متنوع است.

تنوع درختان در شهرستان طارم سبب شده است که چشم طمع قاچاقچیان چوب همواره به دنبال جنگل‌های این منطقه باشد، تا جایی که گاهی اخباری از قاچاق چوب در این شهرستان شنیده می‌شود که مقصد اغلب این چوب‌ها، استان‌های شمالی کشور است.

انتهای پیام


10920141
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است