گوناگون 11:31 - 29 مهر 1400

معاونان جدید دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی منصوب شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی، مراسم تقدیر از خدمات دکتر غلامرضا لطیفی، معاون سابق دانشجویی و دکتر وحید شالچی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه‌طباطبائی و معارفه‌ی دکتر مهدی واحدی، معاون جدید دانشجویی و دکتر معصومه اسماعیلی، معاون جدید فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد.

عبدالله معتمدی، سرپرست دانشگاه در ابتدای این مراسم ضمن تبریک میلاد مسعود پیامبر رحمت و امام صادق(ع) و هفته‌ی وحدت گفت: این جلسه برای تقدیر از بزرگوارانی است که در دوره‌ی فعالیت خود، منشا خدماتی به دانشگاه بوده‌اند، لازم است تا سپاسگزاری خود را بیان کنیم و بگوییم که مدیون زحمات شما هستیم و تلاش ها، فداکاری و ایثاری که در دانشگاه انجام دادید از بین نخواهد رفت.

وی با تشکر از پذیرش مسئولیت معاونان جدید، اضافه کرد: وجه اشتراک مدیرانی که امروز از خدمات آنها قدردانی می شود و همچنین مدیرانی که داوطلب پذیرش مسئولیت شدند، مسئولیت‌پذیری است. پس وظیفه خود می دانیم از آنها سپاسگزاری کنیم.

معتمدی با بیان اهمیت موضوع تربیتی در فعالیت های حوزه های دانشجویی و فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه، اظهار کرد: فلسفه حیات در نگاه اسلامی این است، انسانی که خداوند آفریده، مسیری را برای تربیت کردن او مشخص کرده است. خداوند در قرآن کریم و دیگر کتب آسمانی فرموده است هدف از آفرینش انسان این است که بتواند راه درست را از خطا تشخیص دهد و در ادامه مسیر توان و استعدادهای خود را شکوفا کند. همچنین می فرمایند در انسان کاستی ها وجود دارد که اگر به حال خودش رها شود آن نیروها انسان را به سمت دیگری سوق خواهد داد.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اهمیت تعلیم و تربیت اسلامی و نقش کنشگری تربیتی دانشگاه، تصریح کرد: باید با اتکا بر تعالیم اسلامی و مبانی معرفتی، فهمی از حقیقت امر هستی و حقیقت وجودی خود و دیگران پیدا کنیم. نخستین گام برای تربیت کردن این است که ابتدا مربی باید تربیت شود چرا که اگر مربی تربیت نشده باشد، هیچ وقت نمی تواند تربیت کننده باشد. بنابراین نقش افرادی که قصد دارند در کار دانشجویی و فرهنگی و تعلیم و تربیت وارد شوند باید این باشد که با رفتار خود و نه با زبان، دیگران را به مسیر صحیح دعوت کنند. در این مسیر زمانی می توانیم ادعا کنیم از مسیر اصلی خارج نشده ایم که تصمیماتمان خارج از حب و بغض باشد و خدا را ناظر بر رفتارها بدانیم. باید به گونه‌ای عمل کنیم که بتوانیم با هزینه ای که نظام جمهوری اسلامی برای استقرار خود پرداخت کرده است و فداکاری و جان‌فشانی شهیدان، ادامه دهنده راه شهدا و آن بزرگواران باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت های جوانان و نوجوانان افزود: تلاش کنیم زمینه لازم را برای کسب نگرش ها، شایستگی ها، ارزش ها و نیز کسب مهارت های اجتماعی جوانان کنیم. برای حرکت به این سمت باید جریانی را ترتیب دهیم که بتوانیم حس پیوندجویی، توانایی، تاب‌آوری، شایستگی های اجتماعی، هیجانی، رفتاری و اخلاقی را برای نسل جوان به عنوان هدف تربیتی در نظر بگیریم. نکته اصلی و مهم این است که باید صدای جوانان را بشنویم و برای آنها برنامه برنامه داشته باشیم و جوانان را در انجام کارها شریک کنیم.

معتمدی تصریح کرد: به اعتقاد من اگر بخواهیم به فضای فرهنگی دانشگاه برگردیم، روح اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که مقام معظم رهبری مطرح کردند در مشارکت جوانان است. اگر جوان را درگیر فعالیت ها کنیم نسبت به آن کار حس تعلق پیدا می کند و کار را متعلق به خود می داند.

وی با بیان ضرورت مشارکت همه دانشگاهیان برای اعتلای دانشگاه علامه طباطبائی، تاکید کرد: باید زمینه و شرایط حس تعلق را در فضای دانشجویی فراهم کنیم تا دانشجویان با مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی و فعالیت های دانشگاه هر کجا ضعف وجود داشت، با استفاده از پتانسیل دانشجویی، ضعف های خود را جبران کنیم. البته این به معنای فراموشی اعضای هیئت علمی و کارکنان نیست بلکه این قاعده در مورد آنها نیز صدق می کند. چرا که بدون مشارکت هیئت علمی و کارکنان نمی‌توان کاری انجام داد.


11282199
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است