سیاسی 11:03 - 07 آذر 1394
در بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح تأکید شد؛
ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با پاسداشت هفتم آذرماه روز نیروی دریایی ارتش، اقتدار و بازدارندگی دفاعی کشور در عرصه‌ دریا را محصول وحدت، هماهنگی و هم‌افزایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست.

اقتدار کشور در دریا حاصل هم‌افزایی نیروی دریایی ارتش است

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در بخشی از این بیانیه آمده است: نبرد سلحشورانه مروارید در هفتم آذرماه 1359 یکی از رخدادها و وقایعی است که در تاریخ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی می‌درخشد و بیش از هر مقوله‌ای شایستگی‌های رزمندگان نیروی دریایی ارتش برای دفاع از استقلال و تمامیت ارضی و بحری کشور را آشکار و عزم و اراده این نیروی راهبردی در اجرای مأموریت‌های خطیر محوله را مورد تأکید قرار می‌دهد.

همچنین این بیانیه می‌افزاید: نیروی دریایی ارتش پس از دفاع مقدس، با سرعت کم‌نظیری فرآیند روزآمد دستیابی به قابلیت‌ها و آمادگی‌های همه‌جانبه برای مواجهه موفق با مقتضیات و الزامات فراروی را سپری و در تعامل همه جانبه، موثر و مستمر با نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیدایش قدرت نوظهور در عرصه امنیت افزایی برای آب‌های سرزمین و بلکه آب‌های فراسرزمینی را به واقعیت امروز منطقه تبدیل کرده است.

در ادامه این بیانیه حضور در گلوگاه‌های راهبردی و آب‌های دوردست بیانگر توسعه قابلیت‌های نیروی دریایی ارتش و مصداق نقش‌آفرینی‌های ایران اسلامی در فراسوی جغرافیای کشور قلمداد و تصریح شده است: مقابله هوشمندانه و موثر با تحرکات ناامن‌ساز برای ترددهای دریایی و مقابله با دزدان دریایی در خلیج عدن طی سال‌های اخیر در زمره نقش‌ پذیری‌های سترگ نیروی دریایی ارتش به نمایندگی از نظام ملت ایران برای برافراشته نگه داشتن پرچم صلح و امنیت جهانی و مبارزه با عوامل و زمینه‌های مخل امنیت بشریت در اقصی نقاط عالم بشمار می‌رود.

این بیانیه وحدت، هم‌افزایی و پذیرش مأموریت‌های مشترک و راهبردی توسط نیروی دریایی ارتش و سپاه را مظهر اقتدار نیروی دریایی جمهوری اسلامی توصیف و تأکید کرده است: آمادگی‌های دفاعی نیروهای مسلح متناسب با مقتضیات و ویژگی‌های تهدیدات آینده به ویژه برای مقابله با تهدیدات دریامحور تحت منویات و فرامین مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) آنچنان اطمینان‌بخش و اعتمادآفرین است که هرگونه خطای جبهه دشمن برای تعرض و تعدی به میهن اسلامی در عرصه دریا را با واکنش سخت و سهمگین مواجه و متجاوزین و خطاکاران را از کرده خود پشیمان خواهد کرد.

این بیانیه در پایان با تجلیل از شهیدان حماسه‌ساز ناوچه موشک‌انداز پیکان در نبرد قهرمانانه مروارید در مصاف با نیروی دریایی دشمن در هفتم آذرماه 1359 و قدردانی از همت، مدیریت و تلاش جهادی فرماندهای و آحاد مدیران و متخصصین و کارکنان معتقد و ولایت‌مدار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، آورده است: تردیدی نیست روند قدرت‌افزایی و ارتقای ظرفیت‌های دفاعی و بازدارنده کشور با هوشمندی و درک درست و دقیق آحاد نیروهای مسلح به ویژه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرشتاب‌تر از گذشته تداوم یافته و تأثیرگذاری‌های مثبت و الهام‌بخش خود را در عرصه امنیت پایدار منطقه‌ای و بلکه جهانی متبلور و قدرت‌های سلطه‌گر و انحصارطلب را بیمناک و وادار به پذیرش واقعیت‌های انکارناپذیر در ساختار دفاعی و نظامی کشورهای مستقل و خارج از اراده آنان خواهد ساخت.

انتهای پیام


7438006
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام حزب موتلفه توطئه‌های جدید دشمنان علیه جمهوری اسلامی را شکست خورده تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور پس از سفر رسمی و پرکار یک روزه به سریلانکا، دقایقی پیش کلمبو پایتخت این کشور را به مقصد ایران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور به استانداران سراسر کشور دستور داد برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد اهتمام ویژه داشته باشند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۹۰ داوطلب در سطح کشور در دور دوم انتخابات برای تصاحب ۴۵ کرسی مجلس رقابت می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر کشور گفت: تقسیمات کشوری جدید فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماز جمعه این هفته تهران - ۷ اردیبهشت ماه - به امامت آیت الله خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیسی گفت: تهدید‌ها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده و پیشرفت ادامه داشته است ایران امروز را می‌توان کشوری پیشرفته و فناور نامید.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد واقعه طبس و شکست مفتضحانه متجاوزان آمریکایی منتشر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت و اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است