فرهنگی‌هنری 10:52 - 11 مرداد 1393
خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - طنز روز

تفکیک جنسیتی به پارکینگ‌ها رسید

رضا ساکی

من هم مانند بسیاری از هم‌وطنانم در تعطیلات عید فطر به شمال رفتم تا سهم کوچکی در خلق رکورد مردمی سفر و شکسته شدن رکورد نوروز داشته باشم. آفرین بر این ملت که با بنزین 1000 تومانی چنین رکوردی به دست آورد. ان‌شاءالله در نوروز 94 با بنزین 2000 تومانی رکورد فطر را می‌شکنیم و مشت محکمی بر دهان استکبار می‌زنیم.

بله، بنده هم مثل دیگر هم‌وطنانم بعد از تلاش بسیار خودم را به ساحل دریای همیشه خزر رساندم تا از طبیعت آنجا لذت ببرم که دیدم ساحل را پارتیشن‌بندی کرده‌اند. یعنی یک جا برای شنای آقایان محصور کرده بودند و یک جا هم... یک جا هم.... یک جا هم برای استعمال دریا برای خانم‌ها درنظر گرفته بودند که عذرخواهی می‌کنم می‌گویم ولی روی تابلوی آن نوشته بودند: محل شنای خانم‌ها!

ما قبلا به این ساحل یعنی ساحل زیباکنار رفته بودیم و اتفاقا از این‌که محلی برای استفاده از دریا برای خانم‌ها وجود نداشت گله‌مند بودیم اما وقتی دیدیم این‌بار محلی خاص برایشان وجود دارد خوشحال شدیم. اینطوری بود که همسرم را فرستادم برود در قسمت ویژه بانوان از دریا استفاده کند و خودم هم رفتم ماشین را پارک کنم که دیدم در ورودی پارکینگ نوشته شده است: ویژه بانوان! فکر کردم اشتباهی تابلوی منطقه شنای ویژه بانوان را اینجا زده‌اند اما تا خواستم وارد پارکینگ بشوم یک خانمی جلویم را گرفت و گفت: آقا مگر نمی‌بینید نوشته ویژه بانوان. گفتم: پارکینگ مگر خانم و آقا دارد؟ گفت: ندارد؟ گفتم: متوجه نمی‌شوم. گفت: فقط راننده خانم می‌تواند اینجا پارک کند. گفتم: چرا؟ گفت: چون پارکینگ ویژه بانوان است دیگر. گفتم: چرا ماشین‌های خانم‌ها و آقایان را جداسازی می‌کنید؟ جداکردن خودشان در ساحل خوب است و باعث امنیت و آرامش خانم‌هاست اما پارکینگ دیگر چرا؟ گفت: این هم برای آرامش و احترام به خانم‌هاست. گفتم: همسر بنده در حال استفاده از دریا هستند پس می‌توانم ماشینم را اینجا پارک کنم. گفت: خودشان بیایند پارک کنند بروند. گفتم: خودشان الآن فقط شرایط حضور در منطقه محصور را دارند و آمدنشان طول می‌کشد. بگذارید من پارک کنم. گفت: نمی‌شود که شما وارد پارکینگ خانم‌ها بشوید. گفتم: طوری می‌گویید پارکینگ خانم‌ها انگار اعوذبالله می‌خواهم وارد رختکن خانم‌ها بشوم. این را گه گفتم خانم جیغ کشید و به سمت سرگرد دوید و سرگرد به سرعت من آمد و گفت: چرا می‌خواهی وارد رختکن خانم‌ها بشوی؟ برای کدام پیج فیس‌بوک عکس می‌گیری؟ ها؟ گفتم: من گفتم اعوذبالله. مثال زدم. گفت: دیگر این‌طوری مثال نزنید. گفتم: چشم. گفت: فکر ورود به پارکینگ خانم‌ها را از سر به در کنید، ما غیرت داریم. گفتم: بله بنده هم غیرت دارم اما هنوز فلسفه جداسازی پارکینگ را نفهمیدم. گفت: خودت خواهر مادر نداری؟ گفت: علاوه بر آنها زن هم دارم. گفت: دوست داری ناموست جلوی یک نامحرم از ماشین پیاده بشود؟ گفتم: این‌طوری که شما با تاکید می‌گویید لابد نباید دوست داشته باشم. گفت: آفرین. گفتم: ممنونم از شما. گفت: حالا فلسفه‌اش را فهمیدی؟ گفتم: بله.

باقی بقای‌تان!

انتهای پیام


4370154
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جلد هفتم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» به قلم محسن عبّاسی ولدی به شکر عملی و رابطه قناعت و شکر خدا می‌پردازد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نورالدین خانزاده در فضل جدید سریال «نون‌.خ» روایت متفاوتی از مجموعه مختارنامه را مطرح کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» روز ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) از سوی شورای بین‌المللی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی به عنوان «روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی» گرامی داشته می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام قائمی‌نیا گفت: باید اطلاعاتی که از هوش مصنوعی به دست می‌آید، اعتبارسنجی شود. چون اطلاعات درست و نادرست در این فضا زیاد است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به سالگرد تخریب قبور بقیع درمورد دلایل این اتفاق توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» «شکست»، «کلاسیکو»، «شبی در میامی»، «آلبرت و سرقت الماس»، «روزی در تونگ یانگ» و «گنج»، فیلم‌های جدیدی هستند که از قاب شبکه‌های سیما پخش می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» افخمی گفت: به نظرم به آوینی ایدئولوژیک بودن نمی‌چسبد، نمی‌شود کسی ادعا کند فهم ایدئولوژیک دارد و در عین حال پدیدارشناس هم باشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از وزرای فرهنگ کشور‌های دوست و همسایه برای حضور در نمایشگاه کتاب امسال دعوت کرده‌ایم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین پایانی دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال ۱۴۰۲،برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران گفت: مرمت بخشی از حرم شاه عبدالعظیم را در دستور کار داریم و طی ۶ ماه آینده مرمت آن انجام می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است