علمی فناوری 15:26 - 06 اسفند 1398

راه‌اندازی راکتور تولید نانوساختار سیلیکونی برای تامین نیاز صنعت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، راکتور ویژه‌ای برای تولید ارزان قیمت نانوپودر سیلیکون کروی و نانوسیم‌های سیلیکونی راه‌اندازی شده است تا مواد مورد نیاز برای تولید نسل بعدی باتری‌های یون لیتیم تامین شود.

پیروجنسیس (PyroGenesis) اعلام کرد خط تولید جدیدی را برای تولید ارزان قیمت پودر نانوسیلیکون کروی و نانوسیم سیلیکونی راه‌اندازی کرده است. این شرکت راکتوری موسوم به PUREVAP را برای تولید نانوساختارهای سیلیکونی به‌منظور استفاده در صنعت تولید باتری یون لیتیم راه‌اندازی کرده است.

این راکتور پس از تست‌های موفقیت‌آمیز در بخش پایلون راه‌اندازی شد که در آن فلز ذوب شده به نانوپودر کروی و نانوسیم تبدیل می‌شود. این فناوری در حال طی مراحل ثبت پتنت است.

فرایند جدید PUREVAPTM یک راکتور سیلیکون نانو است که با فناوری پتنت شده دیگری ترکیب شد تا بتواند ناخالصی‌های موجود در ماده اولیه را حذف کرده و در نهایت سیلیکون خالص برای تولید نانوپودر تهیه شود. این سیلیکون ذوب شده سپس وارد مرحله تولید پودر نانوکره‌های سیلیکونی و نانوسی سیلیکونی می‌شود. از این دو محصول برای تولید نسل جدید باتری‌های یون لیتیم استفاده می‌شود.

PUREVAPTM SiNR یک فرصت تجاری بی‌نظیر چند میلیارد دلاری را برای شرکت پیروجنسیس ایجاد می‌کند. این شرکت دارای سابقه طولانی در گرفتن پروژه‌های صنعتی با فناوری بالا است، پروژه‌هایی که از اثبات مفهوم اولیه تا مقیاس‌پذیری صنعتی اجرا می‌شوند.

با توسعه این فناوری و راه‌اندازی این راکتور، شرکت پیروجنسیس می‌تواند پودر فلزی و نانوسیم‌های فلزی برای نسل بعدی باتری‌های یون لیتیم را تولید کند.

برنارد نوریلون از مدیران شرکت اچ‌پی‌کیو سیلیکون می‌گوید: سیلیکون پتانسیل زیادی برای پاسخ‌دهی به نیاز ذخیره‌سازی انرژی دارد بنابراین، سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای روی این موضوع انجام شده است.

برای اثبات عملکرد این فناوری و تایید مقیاس‌پذیری این راکتورها، آزمایش‌های متعددی انجام شده است. طی این آزمایش‌ها نمونه‌های مختلفی از نانوکره‌های سیلیکون و نانوسیم سیلیکونی تولید شده و برای ارزیابی به مراکز تحقیقاتی مستقل ارسال شده است و یا در اختیار کاربران نهایی بالقوه قرار گرفته است کسانی که روی تولید نسل جدید باتری‌های یون لیتیم کار می‌کنند. این آزمایش‌ها موفقیت‌آمیز بوده است.


10413399
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک مدعی است که فضاپیمای Starship شرکت او در نهایت قادر خواهد بود تا انسان را به مریخ ببرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» درحالی‌که دست انسان ابزاری باورنکردنی با قابلیت‌های فراوان است، می‌تواند نقش مهمی در انتقال بیماری‌ها داشته باشد و به تهدیدی مرگبار تبدیل شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر علوم گفت: در سواحل مکران در حال برنامه ریزی برای مقدمات اجرایی و عملیاتی بخش علمی در این منطقه هستیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است