ورزشی 14:23 - 28 فروردین 1397
کناره‌گیری تیم‌ها بعد از ۲ قهرمانی!
تیم تاسیسات دریایی تهران هفتمین تیمی شد که بعد از حضور شمسایی، منحل شد.

رابطه عجیب انحلال تیم‌های فوتسال و شمسایی

به گزارش ایسنا، تیم فوتسال تاسیسات دریایی تهران که سابقه دو قهرمانی در لیگ برتر ایران و یک قهرمانی جام‌ باشگاه‌های آسیا را داشت، دیروز (دوشنبه) رسما انحلال و کناره‌گیری خود از لیگ برتر فوتسال را اعلام کرد. تیمی که بازیکنان شاخصی همچون وحید شمسایی، مصطفی نظری، جواد اصغری مقدم، مهدی جاوید و مهران عالیقدر را در ترکیب خود داشت و در سال ۲۰۱۵ نیز از سوی AFC ‌به عنوان بهترین تیم قاره انتخاب شد.

با این حال انحلال یک تیم در فوتسال موضوع جدیدی نیست و با بررسی ادوار لیگ برتر فوتسال، حقایق تلخی خودنمایی می‌کند. این که تمام تیم‌هایی که سابقه قهرمانی در لیگ را دارند، دیگر نامی از آن‌ها نیست. به جز دو تیم مس سونگون و گیتی‌پسند اصفهان که زمان زیادی از تاسیس آن‌ها نمی‌گذرد و بعید نیست آن‌ها هم بعد از اشباع شدن، عطای تیم‌داری را به لقایش ببخشند.

اما در این میان حضور وحید شمسایی در تیم‌هایی که منحل شده است، نکته عجیب‌تری است. او تاکنون در هشت تیم ایرانی عضویت داشته که هفت‌تای آن دیگر وجود خارجی ندارند.

پیمان تهران با دو قهرمانی، استقلال با دو قهرمانی، ارم کیش قم بدون قهرمانی،‌ تام ایران خودرو با دو قهرمانی، فولاد ماهان اصفهان با دو قهرمانی، گیتی‌پسند با دو قهرمانی، دبیری تبریز با یک قهرمانی و تاسیسات دریایی با دو قهرمانی تیم‌هایی هستند که وحید شمسایی به عنوان مربی یا بازیکن در آن‌ها حضور داشته است و از بین آن‌ها تنها گیتی‌پسند کنار نکشیده است.

نکته جالب این که تنها تیم خارجی شمسایی نیز منحل شده است. او در سال ۲۰۰۳ به سری آ ایتالیا رفت و برای تیم لاتزیو بازی کرد. این تیم نیز درحال حاضر وجود خارجی ندارد.

هم‌چنین اغلب تیم‌ها بعد از دو قهرمانی به فکر منحل کردن افتاده‌اند. از بین تیم‌های منحل شده دیگر که شمسایی در آن‌ها حضور نداشت، شهید منصوری قرچک و شن‌سا ساوه بعد از دو قهرمانی منحل شده‌اند.

هر چند نمی‌توان رابطه منطقی بین حضور وحید شمسایی و انحلال یک تیم متصور شد، شاید دلیل اصلی این موضوع، هدف‌گذاری تیم‌ها باشد. شمسایی همیشه با تیمی قرارداد می‌بندد که برای قهرمانی بسته می‌شود و تیم‌هایی هم که به یک یا دو قهرمانی می‌رسند، اشباع شده و کنار می‌کشند.

انتهای پیام


9748797
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در پایان رقابت‌های بوکس جاده ابریشم باکو، ملی پوشان ایران به دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است