فرهنگی‌هنری 15:09 - 19 مرداد 1399
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌منظور پیگیری اجرای تفاهم‌نامه تأمین ۵۰۰۰ واحد مسکونی ایثارگران کرمانشاه به این استان سفر کرد.

پیگیری اجرای تفاهم‌نامه تأمین 5000 واحد مسکونی ایثارگران کرمانشاه

به گزارش ایسنا ، محمود پاکدل در سفر به استان کرمانشاه برای پیگیری روند اجرایی تفاهم‌نامه تأمین زمین و ساخت ۵۰۰۰ واحد مسکونی ایثارگران این استان از زمین‌های واگذارشده به ایثارگران در مناطق ظفر و دولت‌آباد کرمانشاه بازدید کرد.

وی در ادامه با حضور در استانداری کرمانشاه و در دیدار با هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با بیان اینکه این طرح عظیم می‌تواند آمار افراد بدون مسکن در استان را به طور چشم‌گیری کاهش دهد، خواستار فراهم شدن بسترهای لازم در جهت واگذاری و ساخت زمین‌های اختصاص یافته به جامعه ایثارگری استان شد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: نگاه موجود در ساخت این واحدهای مسکونی تجمعی است که امیدواریم با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که در این خصوص از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیز استانداری کرمانشاه منعقد شده است، این مهم هر چه سریع‌تر در استان کرمانشاه چهره عملیاتی به خود بگیرد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز با ابراز خرسندی از حضور مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان کرمانشاه اظهار داشت: بنیاد کرمانشاه در طی روزهای گذشته اطلاعات لازم در زمینه مسکن ایثارگران را در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار داده است.

وی افزود: تلاش ما در جهت رفع هر چه سریع‌تر مشکلات جامعه ایثارگری به‌ویژه در حوزه مسکن است و استانداری کرمانشاه نیز به‌نوبه خود رایزنی‌هایی را در این زمینه با مسئولان مربوطه به انجام رسانده که امیدواریم به یاری خدای متعال این پروژه عظیم در استان عملیاتی و به سرانجام مقصود برسد.

گفتنی است در این نشست که با حضور خداکرم کولیوند مدیرکل مسکن و امور گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام هادی عسگری مدیرکل بنیاد استان کرمانشاه، مهرداد سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، مسعود شریفی مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان استان کرمانشاه برگزار شد، حاضران به بیان دیدگاه‌ها، راهکارها و مسائل پیرامون این موضوع پرداختند و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد.

پاکدل همچنین با حضور در نشست روسای ادارات تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه ضمن اشاره به مسئله اشتغال در جامعه ایثارگری اظهار داشت: مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران از دو مسیر استخدام دولتی و کارآفرینی با جدیت در پی انجام اقدامی مؤثر در خصوص حل مسئله اشتغال ایثارگران هستند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: یکی از اقداماتی که هم‌اکنون در بحث اشتغال ایثارگران در حال انجام است انعقاد ۵ تفاهم‌نامه با وزارت‌خانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد سازندگی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و معاونت علمی و فن‌آوری رییس‌جمهور و شهرداری‌هاست که امید می‌رود این اقدام گام مثبتی در حوزه اشتغال این عزیزان باشد. به موازات این اقدام تلاش کرده‌ایم که با بخش خصوصی نیز وارد گفت‌وگو و انعقاد تفاهم‌نامه شویم و بخشی از ایثارگران جویای کار را به این سمت هدایت کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص حوزه مددکاری گفت: مددکاری و مشاوره در بنیاد شهید و امور ایثارگران از بخش‌های محوری است. با توجه به شیوع بیماری کرونا و پرهیز از دیدارهای رودررو باید تلاش کنیم این تماس‌ها از طریق راه‌های مجازی و تلفنی انجام شود.

پاکدل همچنین در خصوص حوزه بخش پذیرش و امور اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: سعی کردیم با تقویت این حوزه به فعالیت‌های آنان تحرک بخشیده و رسیدگی به پرونده‌ها را سرعت ببخشیم.

حجت الاسلام عسگری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه نیز از اشتغال به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ایثارگران یاد کرد و اظهار داشت: اجرای تفاهم‌نامه‌ها گامی بسیار مهم در تحرک بخشی به ایجاد اشتغال و کارآفرینی ایثارگران است.

پاکدل همچنین با حضور در منزل خانواده دانشجوی شهید «عبدالرضا کرمی» از شهدای عملیات نصر ۷ و جانباز «محمد طالبی»، گفت: خانواده‌های معظم شهدا افتخار نظام و سرمایه گران‌بهای انقلاب و کشور هستند. به همین دلیل رهبری معظم انقلاب در دیدار با مسئولان کشور بارها بر این امر تأکید داشته‌اند که مسئولان همیشه و در همه حال باید به فکر خانواده‌های معظم شهدا باشند و دیدار و سرکشی با این گنج‌های معنوی را هرگز فراموش نکنند.

انتهای پیام


10658993
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزارشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است