بین‌الملل 15:14 - 09 مرداد 1393
یکی از مقامات سازمان ملل در پی حمله هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به یکی دیگر از مدارس سازمان ملل که منجر به کشته شدن 16 تن شد، پایان جنگ در غزه را خواستار شد.

مقامات سازمان ملل بار دیگر پایان جنگ در غزه را خواستار شدند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ‌به نقل از خبرگزاری شینهوا، جان الیاسون، جانشین دبیرکل سازمان ملل گفت:‌ دیگر کافی است این جنگ اسفناک را پایان دهید و گفت و گو درباره مسائل را آغاز کنید.

الیاسون و جان گینگ، مدیر فعالیت‌های دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور بشردوستانه در حالی این سخنان را اعلام و تایید کردند که بسیاری از فلسطینی‌ها در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک دبستان دخترانه در جبالیا در شمال نوار غزه، کشته و زخمی شدند.

این حمله یک روز پس از افزایش بمباران علیه حماس صورت گرفت و تعداد کشته شدگان فلسطینی را پس از سه هفته حمله به بیش از 1300 تن رساند.

الیاسون درباره این بمباران گفت: ما خبر بمباران را با شوک و ناراحتی دریافت کردیم، بمباران تازه‌ای که صبح امروز در پناهگاه سازمان ملل در یک مدرسه رخ داد و دست کم 16 غیر نظامی و کودک را کشته و بیش از 100 تن را مجروح ساخته است.

او افزود: آنها تحت حمایت سازمان ملل بودند و بعد از اطلاع ارتش اسرائیل مورد حمله قرار گرفتند.

ارزیابی اولیه آژانس کمک رسان سازمان ملل در غزه نشان داد که این یک توپ ارتش رژیم صهیونیستی بوده که به این مدرسه اصابت کرده است.

به گفته جانشین دبیرکل سازمان ملل، این آژانس اکنون بیش از 200 هزار بی خانمان فلسطینی را در غزه در منطقه‌ای به مساحت 360 متر مربع پناه داده است.

گینگ درباره این پناهگاه‌ها گفت:‌ این محل‌ها امن نیستند. در حقیقت هیچ جا امن نیست تا کنون 133 مدرسه در جریان این حملات مورد اصابت توپها و خمپاره‌ها قرار گرفته‌اند.

در همین رابطه آنتونی لیک، مدیر اجرایی آژانس کودکان سازمان ملل گفت: 23 روز است که کودکان غزه با ترس و اندوه زندگی می‌کنند. لوله‌های آب خشک شده و فاضلاب در خیابان‌ها جاری شده است. با این حال امدادرسانان سعی می‌کنند تا با مقدار کم برق و داروهای ناکافی جان مردم را نجات دهند.

او در پایان گفت: این کودکان برای رفتار خود در بزرگسالی چه چیزی یاد می‌گیرند؟

انتهای پیام


4361014
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه الجزیره قطر بامداد پنجشنبه از حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد موسوم به (ATACMS) به اوکراین را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی کاهش یافت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل خواستار انجام تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره گور‌های دسته جمعی در غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پلیس مالزی از دستگیری فردی با تابعیت دوگانه فرانسوی ـ اسرائیلی خبر داد که قصد داشت دفتر حماس در مالزی را مورد حمله تروریستی قرار دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد پاسخ محکم ایران به رژیم صهیونیستی، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهوری مصر، امروز (چهارشنبه) درباره عواقب هر گونه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح واقع در جنوب نوار غزه هشدار داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است