اجتماعی 20:51 - 26 آبان 1397
وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: سند درمان کشور در دولت تصویب شد و فضای درمانی با تصویب این سند تا سال ۱۴۰۴ ساماندهی خواهد شد.

سند درمان کشور تصویب شد/این سند از پارتی‌بازی‌ها جلوگیری می‌کند

به گزارش ایسنا، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در اجلاس ادواری شورای عالی کلان مناطق آمایشی و رؤسای دانشگاه‌های مراکز استان‌ها گفت: با تصویب سند درمان کشور، از بسیاری از پارتی‌بازی‌ها جلوگیری می‌شود.

وی افزود: این سند، وضعیت فضای درمانی کشور را تا سال ۱۴۰۴ مشخص کرده است و سهم دولت و بخش خصوصی را برای توسعه این فضا معین می‌کند. در این سند مصوب می‌شود که بخش دولتی و خصوصی چه میزان مجوزهای حوزه درمان را دریافت کنند و به چه میزان دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی برای درمان نیاز داریم.

وزیر بهداشت: این سند میسر می‌کند که فضای درمانی کشور ساماندهی شود و از برخی فشارهای محلی و بی‌نظمی‌ها جلوگیری می‌کند. سند درمان مشخص می‌کند در کدام طرح‌ها نیازمند ساخت و توسعه مراکز درمانی هستیم و مانند نقشه راه برای ماست.

هاشمی به وجود نیامدن التهاب در فضای دارویی کشور را با وجود مشکلات اقتصادی اتفاق خوبی ارزیابی کرد و گفت: البته روسای دانشگاه های علوم پزشکی باید توجه ویژه ای به کمبود داروها در استان هایشان داشته باشند تا التهابی بعد از این در کشور بوجود نیاید

وزیر بهداشت افزود: در نظر داریم سندی به منظور ساماندهی نیروی انسانی حوزه درمان نیز تدوین کنیم تا مانند گذشته تعدادی از فارغ التحصیلان رشته پزشکی بدون شغل نمانند و دانشجویان حوزه پزشکی به اندازه نیاز کشور وارد دانشگاه شوند. نظام ارجاع و الکترونیکی شدن از ملزومات نظام بهداشت است و هر مدیری که در حوزه وزارت بهداشت مشغول به کار است اگر به این دو مهم اعتقادی نداشته باشد باید از میز کارش کنار برود.

وی با بیان اینکه طرح تحول سلامت هدفی جز عدالت درمان و سلامت برای همه اقشار نداشته است، از روسای دانشگاه های حاضر در جلسه خواست تا جلسات طرح تحول سلامت را به صورت جدی برگزار کنند و برنامه ریزی مناسبی برای کاهش هزینه ها و در نتیجه رضایتمندی مردم داشته باشند.

هاشمی تاکید کرد: همان اندازه که به دنبال تامین منابع هستیم باید به الکترونیکی شدن خدمات سلامت توجه جدی داشته باشیم و می توانیم از برنامه هایی که کشورهای توسعه یافته برای اجرای الکترونیکی شدن سلامت استفاده کنیم.

وی نظام ارجاع را یکی دیگر از ملزومات طرح تحول سلامت دانست و گفت: روسای دانشگاه ها باید به این دو مقوله باور جدی داشته باشند تا این موضوع پس از ۲۰  سال در کشور اصلاح شود و بتوانیم تقاضا را با کمک نظام ارجاع سامان دهیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تدوین بودجه ۹۸ حوزه سلامت تا یک هفته دیگر نهایی می شود، گفت: اگر فقط قرار است بودجه سلامت ۱۰درصد افزایش یابد و حقوق با افزایش ۱۰ درصدی مواجه شود، مشکلی نداریم ولی اگر تورم، دو رقمی شود باید این اتفاق در بودجه سالیانه دیده شود.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان با اشاره به سانحه مرگبار رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: مهم، حضور در میان مردم است. نباید این نوع اتفاق‌ها فاصله ما را با مردم کاهش دهد.

انتهای پیام


9975864
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با فرارسیدن شب‌های قدر پویش فرهنگی بهار قرآن، بهار ایران در فضای تبلیغات شهری پایتخت اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات ترافیک پلیس راهور آخرین وضعیت راه‌های کشور را تشریح کرد و گفت: هنوز ۹۸۰ هزار خودرویی که از تهران خارج شده‌اند بازنگشته‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر ضمن تشریح خدمات هلال احمر در نوروز ۱۴۰۳ اعلام کرد که بیشترین عملیات‌های کوهستان در استان‌های فارس، مازندران و ایلام به وقوع پیوسته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس اگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند ۴ نفره زورگیران اتباع خارجی در غرب استان تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با آغاز تعطیلات سال نو، مورد استقبال گردشگران نوروزی علاقمند به علوم نجوم قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بیش از ۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور که فاقد تصاویر هندسی اصلاح شده بودند در سال ۱۴۰۲ تبدیل به ارتوفتو کردیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دیوان دادگستری بین‌المللی با صدور حکم موقت از رژیم صهیونیستی خواست تا اقدامات لازم برای در زمینه توقف نسل‌کشی در نوار غزه و ارسال نامحدود کمک‌های بشردوستانه اتخاذ کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی زیبایی نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: ۵ نقطه محوری شهر تهران میزبان کلان پروژه‌های شهرداری در ماه رمضان و عید نوروز هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از آخرین وضعیت جاده‌های کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران گفت: نقش هلال احمر در ساماندهی حرکت مردم برای کمک به مردم بحران زده فلسطین حائز اهمیت و بر جهانیان آشکار و مبرهن است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است