اقتصادی 01:10 - 02 مهر 1396
مقام مسئول در وزارت مسکن:
به گفته مدیرکل اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی قیمت مسکن در تابستان امسال در مقایسه با فصل مشابه سال قبل هفت درصد رشد داشت.

رشد ۷درصدی قیمت خانه/ ۳میلیون وام مسکن در ۲۰ سال اخیر پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، علی چگنی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: مرداد امسال ۱۸ هزار معامله مسکن در شهر تهران صورت گرفت که در مقایسه با ماه قبل از آن شش درصد افزایش یافت، این میزان در مقایسه با مرداد سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: قیمت مسکن در تابستان امسال در مقایسه با فصل مشابه سال قبل نیز هفت درصد رشد داشت.

چگنی افزود: همچنین تعداد صدور پروانه های ساختمان امسال در مقایسه با سال گذشته شش درصد افزایش یافته است.

مدیرکل اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به سیاست های جدید این وزارتخانه برای ساخت و ساز در بافت های فرسوده گفت: در صددیم تا مدت انتظار برای دریافت تسهیلات را به چهار یا پنج ماه کاهش دهیم، زمان بازپرداخت این تسهیلات را ۲۰ ساله کنیم و همزمان نرخ سود تسهیلات را یک تا دو درصد کاهش دهیم.

چگنی با اشاره به سیاست های بلندمدت دولتها در زمینه مسکن افزود: در بیست سال گذشته سه میلیون نفر از تسهیلات مسکن برای خرید خانه استفاده کردند.

وی گفت: در چند سال اخیر ۲۴۰ هزار نفر برای استفاده از تسهیلات خرید مسکن در بانک سپرده گذاری کردند و تا کنون ۲۰ هزار نفر توانسته اند از این تسهیلات استفاده کنند.

چگینی افزود: وزارت راه و شهرسازی مسکن روستایی مصوب در برنامه ششم توسعه را اجرا خواهد کرد و بر اساس این برنامه سالانه یکصدهزار مسکن اجتماعی هم در شهرها ساخته خواهد شد.

مدیرکل اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: صادقانه می گوییم که تمام منابع ما تا کنون درگیر مسکن مهر است و باید آن را به پایان برسانیم.

وی افزود: در تلاشیم تا بتوانیم تا پایان پاییز امسال فروش لیزینگ مسکن را با مشارکت بانکها آغاز کنیم.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن کشور هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: قیمت مصالح ساختمان ازجمله فولاد در چند ماه اخیر ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش یافته است.

ایرج رهبر افزود: این افزایش هزینه ساخت مسکن را بالا می برد و این در حالی است که ما همچنان با رکود در فروش مواجه هستیم.

محمد دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس هم در این برنامه گفت: مردم منتظرند تا ببینند مسئولان پشت دیوارهای تصمیم گیری چه می کنند در حالی که تهیه پیش نویس مسکن اجتماعی پنج سال به طول انجامید.


9433661
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت کشور گفت: طبق قانون توسعه و مدیریت مصرف سوخت باید میزان سفر‌های حمل ونقل درون شهری به ۷۵ درصد برسد که در حال حاضر زیر ۵۰ درصد است
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید قزل آلا به ۱۰۵ تا ۱۱۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل صمت استان تهران گفت:در حوزه صادرات سال گذشته ۱.۵ میلیارد دلار صادرات داشتیم که پیش‌بینی امسال ۲ میلیارد دلار از محل گمرکات تهران است
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی اعلام کرد: آستانه مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری، با افزایش دو برابری تا دو میلیارد ریال به صورت روزانه و ده میلیارد ریال به صورت ماهانه مجاز شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: با راه‌اندازی سامانه خودنویس به زودی زمینه برای بهبود وضعیت بازار مسکن امکان‌پذیر می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: اعلام جایزه تحویل گندم علاوه بر جلوگیری از هدررفت این محصول استراتژیک در افزایش میزان خرید تاثیر بسزایی دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت مهندسی گاز گفت: امروز پس از یک دوره تحریم ۱۵ ساله، میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون مترمکعب رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» افلاطونی گفت: در تصویب طرح هادی روستایی باید دقت کافی وجود داشته باشد تا اراضی مرغوب کشاورزی از چرخه تولید خارج نشوند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی از بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعتی با همت دولت خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان امور جنگل‌ها گفت: طرح کاشت یک میلیارد نهال یکی از برنامه‌های کنترل و مهار گسترش بیابان در کشور است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است